آرش محبی نژاد بیان کرد: اکنون ذی نفعان صنعت خودرو شامل سهام داران بورسی و غیر بورسی، خودروسازی قطعه سازان و زنجیره تامین آنها، از این طرح بهره می برند و اثرات مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور ادامه داد: از طرف دیگر مشتریان نهایی که به نوعی ذی نفع اصلی را صنعت خودرو به عنوان مشتری نهایی این صنعت هستند، خودرو را ارزان تر و با قیمت کارخانه و بدون واسطه خرید خواهند کرد.
به گفته محبی نژاد، اکنون شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه در محصولات ایران خودرو حدود ۱۰۰ درصد یعنی ۲ برابر بازار و در محصولات سایپا ۳۰ درصد اختلاف است که این واسطه گری ها، دست دلالان را کوتاه نمی کند.
اگرچه فعلا افزایش قیمت خودرو منتفی شده، اما به نظر میرسد که دولت تصمیم به افزایش قیمت خودرو گرفته و بعد از تصمیم خود منصرف شده است. یا اینکه واکنشهای مردم به افزایش قیمت دولت را از تصمیم خود عقب نشانده است.
آخرین تصمیمات در خصوص بازار خودرو طبق گفته رئیس جمهور و وزیر صمت به ستاد تنظیم بازار و همچنین مصوبه جدید مجلس بستگی خواهد داشت.
۲۲۳۲۲۵
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰