مشاور زلنسکی پذیرفت که آخرین سنگر شرق اوکراین ممکن است سقوط کند

فرماندار منطقه بامداد یکشنبه گفت که انفجارها در شهر بلگورود روسیه در نزدیکی مرز اوکراین نیز به وقوع پیوست. ویاچسلاو گلادکوف در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام نوشت: انفجارها باعث آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی شد و سه مجروح به بیمارستان منتقل شدند. روسیه به دنبال بیرون راندن نیروهای اوکراینی از استان‌های لوهانسک و دونتسک در دونباس است،

کد خبر : 224270
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۴۵
مشاور زلنسکی پذیرفت که آخرین سنگر شرق اوکراین ممکن است سقوط کند


فرماندار منطقه بامداد یکشنبه گفت که انفجارها در شهر بلگورود روسیه در نزدیکی مرز اوکراین نیز به وقوع پیوست.

ویاچسلاو گلادکوف در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام نوشت: انفجارها باعث آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی شد و سه مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

روسیه به دنبال بیرون راندن نیروهای اوکراینی از استان‌های لوهانسک و دونتسک در دونباس است، جایی که جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو از زمان اولین مداخله نظامی روسیه در اوکراین در سال 2014 با کیف می‌جنگند.

سربازان اوکراینی در خط مقدم شرقی حملات توپخانه‌ای شدید را در مناطق مسکونی توصیف می‌کنند، در حالی که کیف می‌گوید مسکو حملات موشکی به شهرهای دور از میدان‌های اصلی نبرد شرقی را تشدید کرده است و روسیه را به حمله عمدی به مکان‌های غیرنظامی متهم می‌کند.

از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد، هزاران غیرنظامی کشته و شهرها با خاک یکسان شده اند، در حالی که متحدان غربی آن اوکراین می گویند یک جنگ تهاجمی بی دلیل است. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را در آنچه که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین آن را “عملیات نظامی ویژه” برای غیرنظامی کردن و “بی هویتی” کردن همسایه خود می خواند، رد می کند.

نیروهای روسی ماه گذشته پس از برخی از شدیدترین درگیری‌های جنگ، شهر خواهرخوانده لیسیچانسک، سیویرودونتسک، در طرف مقابل رودخانه سیورسکی دونتس را تصرف کردند.

رودیون میروشنیک، سفیر جمهوری خودخوانده لوهانسک در روسیه به تلویزیون روسیه گفت: «لیسیچانسک تحت کنترل درآمده است» اما افزود: «متاسفانه هنوز آزاد نشده است».

رسانه‌های روسی ویدئویی از شبه‌نظامیان لوهانسک را نشان دادند که در خیابان‌های لیسیچانسک پرچم‌ها را به اهتزاز در می‌آوردند و تشویق می‌کردند، اما روسلان موزیچوک، سخنگوی گارد ملی اوکراین به تلویزیون اوکراین گفت که این شهر در دست اوکراین است.

موزیچوک گفت: «اکنون نبردهای شدیدی در نزدیکی لیسیچانسک در جریان است، اما خوشبختانه شهر محاصره نشده و تحت کنترل ارتش اوکراین است.

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان جنگ را تأیید کند.

الکسی آرستویچ، مشاور زلنسکی گفت نیروهای روسی سرانجام از رودخانه سیورسکی دونتس عبور کردند و از شمال به شهر نزدیک شدند.

«این در واقع یک تهدید است. خواهیم دید. من هیچ یک از تعدادی از نتایج را در اینجا رد نمی کنم. ظرف یکی دو روز همه چیز بسیار واضح تر خواهد شد.»

آرستویچ گفت، با این حال، تصرف لیسیچانسک مسائل را از نظر استراتژیک برای روس‌ها پیچیده می‌کند، زیرا آنها باید بر شش شهر بزرگ در منطقه صنعتی دونباس شرقی متمرکز شوند و نیروهای خود را باریک‌تر گسترش دهند.

وی افزود: هر چه سلاح‌های غربی بیشتر به جبهه می‌آیند، تصویر به نفع اوکراین تغییر می‌کند. اوکراین بارها از غرب درخواست تسلیحات بیشتر کرده است و گفته است که نیروهایش به شدت مورد حمله قرار گرفته اند.

“مسیر بسیار دشوار”

دور از درگیری شرقی، روسیه گفت که به پست های فرماندهی ارتش در میکولایف در نزدیکی بندر حیاتی دریای سیاه اودسا، جایی که شهردار آن روز شنبه از انفجارهای قوی خبر داده بود، هدف قرار داده است.

مقامات اوکراینی اعلام کردند که موشک دیگری روز جمعه به یک بلوک آپارتمانی در نزدیکی اودسا اصابت کرد و دست کم 21 نفر را کشت. روز دوشنبه یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک در مرکز این کشور مورد حمله قرار گرفت و دست کم 19 کشته برجای گذاشت.

زلنسکی حملات روز جمعه را محکوم کرد و آن را «آگاهانه و عمداً ترور روسیه را هدف قرار داد و نه نوعی خطا یا حمله موشکی تصادفی».

زلنسکی در سخنرانی شبانه تلویزیونی خود در روز شنبه گفت که این “مسیر بسیار دشوار” برای پیروزی خواهد بود، اما اوکراینی ها باید عزم خود را حفظ کنند و به “متجاوز” ضرر وارد کنند تا هر روسی به یاد داشته باشد که اوکراین را نمی توان شکست.

سربازانی که در حال استراحت از نبرد در کنستیانتینیوکا، یک شهر بازار در حدود 115 کیلومتری (70 مایلی) غرب لیسیچانسک بودند، گفتند که با وجود بمباران روسیه، فعلاً توانسته اند جاده تدارکاتی به شهر درگیر را باز نگه دارند.

یکی از سربازان در حالی که رفقا در آن نزدیکی استراحت می کردند و ساندویچ می خوردند یا بستنی می خوردند، گفت: «ما هنوز از جاده استفاده می کنیم زیرا مجبوریم، اما در محدوده توپخانه روس ها است.

تاکتیک روسیه در حال حاضر این است که هر ساختمانی را که می‌توانیم در آن قرار بگیریم را گلوله باران کنیم. وقتی آنها آن را نابود کردند، به سراغ بعدی می روند.

خبرنگاران رویترز شامگاه شنبه یک موشک منفجر نشده را در محله ای مسکونی در حومه شهر کراماتورسک دونباس مشاهده کردند.

این موشک در یک منطقه جنگلی بین بلوک های برج مسکونی سقوط کرد. آتش توپخانه و چندین انفجار بزرگ در مرکز کراماتورسک در اوایل عصر شنیده شد.

علیرغم ضرب و شتم شدن در شرق، نیروهای اوکراینی در جاهای دیگر پیشرفت هایی داشته اند، از جمله وادار کردن روسیه به عقب نشینی از جزیره مار، منطقه ای از دریای سیاه در جنوب شرقی اودسا که مسکو در آغاز جنگ آن را تصرف کرد.

روسیه از جزیره مار برای محاصره اوکراین، یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات و یک تولید کننده عمده دانه برای روغن های گیاهی، استفاده کرده بود. این اختلالات به افزایش قیمت جهانی غلات و مواد غذایی کمک کرده است.

روسیه، همچنین یک تولید کننده بزرگ غلات، تحریم های غرب را عامل این بحران می داند که به صادرات این کشور لطمه می زند.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ نوشته دیوید برانستروم و لینکلن فست؛ ویرایش توسط ویلیام مالارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.