مرگ پدر «آبنومیکس» ممکن است به ژاپن فرصتی برای مهار محرک بدهد

[ad_1] در اقدامی نادر از خشونت سیاسی که کشور را شوکه کرد، طولانی‌ترین نخست‌وزیر ژاپن روز جمعه در حین تبلیغات انتخاباتی پارلمانی روز یکشنبه، جایی که ائتلاف حزب او اکثریت مجلس عالی خود را افزایش داد، کشته شد. تحلیلگران می گویند، بعید است کیشیدا فوراً کاری انجام دهد که بتواند با قانونگذاران وفادار به آبه

کد خبر : 227484
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۵۹
مرگ پدر «آبنومیکس» ممکن است به ژاپن فرصتی برای مهار محرک بدهد

[ad_1]

در اقدامی نادر از خشونت سیاسی که کشور را شوکه کرد، طولانی‌ترین نخست‌وزیر ژاپن روز جمعه در حین تبلیغات انتخاباتی پارلمانی روز یکشنبه، جایی که ائتلاف حزب او اکثریت مجلس عالی خود را افزایش داد، کشته شد.

تحلیلگران می گویند، بعید است کیشیدا فوراً کاری انجام دهد که بتواند با قانونگذاران وفادار به آبه که پس از کناره گیری از سمت نخست وزیری در سال 2020 رهبری بزرگترین جناح در حزب لیبرال دموکرات کیشیدا (LDP) را بر عهده داشت، مخالفت کند.

اما در نهایت غیبت او و پیروزی LDP در انتخابات روز یکشنبه، با کمک رای همدردی آبه، می تواند به کیشیدا سرمایه سیاسی برای تغییر مسیر سیاست بدهد.

ائتلاف محافظه کار تحت رهبری کیشیدا قرار بود دو روز پس از ترور آبه اکثریت خود را در مجلس علیا در انتخابات افزایش دهد.

افراد نزدیک به کیشیدا گفته‌اند که نخست‌وزیر و دستیارانش می‌خواهند به سمت عادی‌سازی سیاست‌های مالی و پولی حرکت کنند و به تدریج آزمایش آبنومیکس را که تقریباً یک دهه پیش آغاز شد، کاهش دهند.

Koya Miyamae، اقتصاددان ارشد در SMBC Nikko Securities گفت: «احتمالاً تغییر سریع Abenomics یا خروج از سیاست پولی بسیار سست وجود نخواهد داشت.

او گفت: «با این حال، در بلندمدت، بانک مرکزی ژاپن باید نوعی تغییر سیاست پولی خود را با توجه به مشکلاتی مانند ضعیف بودن ین در نظر بگیرد.» این بدان معناست که مدیران سابق یا فعلی BOJ نامزدهای قدرتمندی برای ریاست بعدی بانک مرکزی خواهند بود.

کیشیدا، که به یک جناح کوچکتر LDP تعلق دارد، همچنان تحت فشار آبه و حامیانش برای حفظ محرک های عظیم و انتخاب یک کبوتر اصلاح طلب به عنوان رئیس بعدی بانک ژاپن در ماه آوریل قرار دارد.

غیبت آبه می‌تواند توازن قوا را در حزب تغییر دهد و از نفوذ طرفداران مخارج کلان دولت و سیاست‌های بسیار سست بانک مرکزی بکاهد.

دایجو آئوکی، اقتصاددان ارشد ژاپن در UBS Sumi Trust Wealth Management، گفت: «آبه رهبری گروهی از قانونگذاران حزب حاکم با تفکر انعطاف گرا را بر عهده داشت که طرفدار هزینه های کلان بودند، بنابراین غیبت او تأثیر زیادی بر تعادل قدرت حزب خواهد داشت.

تغییر تعادل قدرت

آبه با حمایت گسترده مردمی از کمپین خود برای خروج ژاپن از تورم مزمن، در سال 2013 «سه پیکان» خود را به کار گرفت: تسهیل پولی تهاجمی، هزینه های مالی انعطاف پذیر و استراتژی رشد بلندمدت.

محرک عظیم BOJ که توسط فرماندار هاروهیکو کورودا هدایت شد، به معکوس کردن افزایش بی امان ین که به صادرکنندگان ژاپن آسیب می رساند، کمک کرد، قیمت سهام را افزایش داد و احساسات تجاری را بهبود بخشید. با این حال، اقتصاددانان از فقدان یک استراتژی رشد معتبر و اصلاحات برای کمک به تغییر پایدار اقتصاد به سمت چرخه های بالاتر انتقاد کردند.

کیشیدا تا کنون به Abenomics پایبند بوده و بسته‌های مخارج بزرگی را برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از همه‌گیری COVID-19 و اخیراً برای کاهش تأثیر افزایش هزینه‌های انرژی و مواد خام به کار گرفته است.

او همچنین سیاست نرخ بهره فوق العاده پایین بانک مرکزی را تایید کرده است، حتی در حالی که سایر بانک های مرکزی نرخ ها را افزایش می دهند و ین را به پایین ترین حد در دو دهه گذشته می رساند.

وقتی به تولید ناخالص داخلی ژاپن، سود شرکت ها و شرایط شغلی نگاه می کنیم، واضح است که Abenomics نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است. کیشیدا در یک برنامه تلویزیونی روز یکشنبه گفت: آنچه اکنون مهم است ایجاد رشد دستمزد است.

در نهایت، کیشیدا ممکن است به دنبال عقب نشینی برخی از آزمایشات پولی رادیکال کورودا باشد که سود موسسات مالی را تحت فشار قرار داده و قیمت گذاری را در بازار اوراق قرضه فلج کرده است.

پس از مخالفت شدید آبه و متحدانش، دولت کیشیدا مجبور شد تعهد ژاپن به تعادل بودجه را کاهش دهد. مرگ آبه می‌تواند راه را برای کیشیدا هموار کند تا بیشتر بر تلاش‌ها برای مهار بار بدهی‌های دولتی ژاپن، که بزرگترین در جهان صنعتی است، تمرکز کند.

آبه پرچمدار کسانی بود که از توسعه مالی حمایت می کردند. این افراد نیروی محرکه خود را از دست دادند. من نمی گویم که موقعیت کیشیدا در داخل حزب مستحکم است، اما او اکنون بیشتر از قبل کنترل بهتری بر حزب دارد.

در حالی که BOJ بعید است به این زودی ها سیاست های پولی بسیار سست را معکوس کند، نفوذ محو شدن قانون گذاران حامی رشد نیز می تواند بر انتخاب کیشیدا برای فرمانداری BOJ تأثیر بگذارد.

نخست وزیر در مورد اینکه چه کسی جانشین کورودا می شود، حرف آخر را می زند که آبه پس از پایان دوره پنج ساله دوم او، یک بازوکا پولی را برای ریشه کن کردن تورم از بین برد.

ماسایوشی آمامیا و هیروشی ناکاسو، بانک‌های مرکزی حرفه‌ای، جزو نامزدهای قوی به حساب می‌آیند، و آمامیا نسبت به ناکاسو – که در مورد معایب تسهیل طولانی‌مدت پول هشدار داده بود، موضعی کذب‌تر اتخاذ می‌کند.

گفته می‌شود که آبه از فردی با تفکر رفاقت‌گرایانه در ریاست BOJ حمایت می‌کرد. تغییر در موازنه قدرت حزب حاکم می تواند بر انتخاب فرماندار BOJ تأثیر بگذارد.

(گزارش توسط Leika Kihara؛ گزارش اضافی توسط Kantaro Komiya و Daniel Leussink؛ ویرایش توسط Tomasz Janowski و William Mallard)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.