مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

دخالت های غیر حرفه ای، مانع تعادل بورس شد فرهاد دژپسند: هیچ گاه دولت پشت بازار را خالی نمی کند و همه نگاه ها حمایتی است اما در هیچ جای دنیا هیچ تضمینی برای سود مستمر در بازار سرمایه وجود ندارد. وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به موفقیت های حسن قالیباف طی ۱۰ ماه

کد خبر : 13510
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته



دخالت های غیر حرفه ای، مانع تعادل بورس شد

فرهاد دژپسند: هیچ گاه دولت پشت بازار را خالی نمی کند و همه نگاه ها حمایتی است اما در هیچ جای دنیا هیچ تضمینی برای سود مستمر در بازار سرمایه وجود ندارد. وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به موفقیت های حسن قالیباف طی ۱۰ ماه ریاستش اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته اقداماتی از جمله اهراز هویت آنلاین در بازارسرمایه، افزایش قدرت نقد شوندگی، افزایش بازارگزدانی همه نشان از مدیریت صحیح در این حوزه دارد.

مشاهده کل خبر

رشد ۲ برابری تامین مالی از طریق بازار سرمایه

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در ۱۰ ماه سال جاری نقش سهم بازار سرمایه در تامین مالی از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد و نقش بازار پول در این بخش به ۶۸ درصد رسیده است. عباس معمارنژاد روز چهارشنبه در مراسم معارفه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نقش و جایگاه بازار سرمایه در چند ماه نخست سال جاری نسبت به سال‌های گذشته تفاوت بسیاری زیادی کرده است.

مشاهده کل خبر

باید شر عوامل غیر اقتصادی را از سر بازار سرمایه کم کنیم/ مسیولیت پذیری و پاسخ گویی اولویت نهاد ناظر بازار سرمایه

دکتر محمدعلی دهقان دهنوی سکاندار جدید سازمان بورس و اوراق بهادار روز هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹ در جلسه معارفه خود که با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: محدود کردن بازار سرمایه کشور به محل خرید و فروش سهام تصور غلطی است که باید اصلاح شود. امروز بزرگترین واحدهای تولیدی کشور که سهم مهمی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال را به خود اختصاص داده اند در بازار سرمایه حضور دارند و اینجا نقطه تحقق جهش اقتصادی است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه اگر به دنبال اقتصاد مردمی، تحقق جهش تولید و رهایی از رانت اقتصادی هستیم باید از خیابان بازار سرمایه عبور کنیم، افزود: پیشرفته ترین شکل شفافیت و رقابت پذیری اقتصادی در بازار سرمایه متبلور است.

مشاهده کل خبر

تعداد کدهای بورسی به ۵۷ میلیون رسید/ حمایت تمام قد وزیر اقتصاد از بازار سرمایه

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، صحنه بازار سرمایه در سال جاری را متفاوت از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و گفت: پیش از این سالانه تا ۳۰۰ هزار کد صادر شد، در حالی که تعداد کدهای بورسی هم اکنون با احتساب کدهای سهامداران عدالت به ۵۷ میلیون رسیده است. دکتر حسن قالیباف اصل در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بورس افزود: آزادسازی سهام عدالت بعد از ۱۴ سال رخ داد که کار بسیار عظیمی را می‌طلبید و همکاران ما در شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم را در این رابطه انجام دادند.

مشاهده کل خبر

صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی افزایش سرمایه طی ۹ ماه

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اعلام توضیحی از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌ها از سود انباشته از صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی افزایش سرمایه ۱۷۶ شرکت طی ۹ ماه خبر داد. علی بیگ زاده درباره پیشنهاد سازمان به کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر مشوق مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌ های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از سود انباشته گفت: این موضوع در سال ۹۷ هم بر اساس جواز قانونی اجرا شده بود، اما مدت زمان آن محدود و مربوط به یک سال بود.

مشاهده کل خبر

طرحی برای منع اثر رفتار سهامداران بزرگ

علی صحرایی در خصوص تصویب تغییر و اصلاح بهینه طرح مارکت ایمپکت در جلسه یکشنبه، ۵ بهمن ماه هیات مدیره شرکت بورس در توییتر خود نوشت: طرح جداسازی بازارهای معاملاتی در بورس تهران نهایی شد و به زودی با همکاری سایر ارکان بازار سرمایه بصورت یکپارچه اجرا می شود. هدف این طرح جلوگیری از تاثیر رفتار معاملاتی سهامداران بزرگ بر سهامداران خرد است.

مشاهده کل خبر

دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه تصویب شد

سازمان بورس و اوراق بهادار، دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه های دارای توجیه اقتصادی را تصویب کرد. علی بیگ زاده در این خصوص اظهار داشت: شرکت پروژه شرکتی است که به شکل سهامی عام  و با مکانیزم پذیره نویسی عمومی و به منظور تکمیل و بهره برداری از پروژه های کلان اقتصادی که دارای توجیه فنی و اقتصادی است تشکیل خواهد شد. مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: آورده غیر نقد می تواند حداکثر ۳۰ درصد سرمایه شرکت مشتمل بر پروژه و ملحقات آن و دارایی نقد شونده مانند اوراق با درآمد ثابت و سهام شرکتهای پذیرفته شده باشد ؛ دارایی نقد شونده باید در طول اجرای پروژه صرف تامین مالی پروژه شود و تمام این انتقال ها نیز به ارزش کارشناسی انجام خواهد شد.

مشاهده کل خبر

در شرایط ریزش بازار، «خروج» بدترین استراتژی است/ در خصوص افت شاخص آدرس غلط ندهیم

جواد عشقی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد و نایب رییس هیئت مدیره بورس تهران با تاکید بر اینکه بورس طی ماه های گذشته درگیر فضای سیاسی شد گفت: ثبات نرخ ارز، تعیین بهره بانکی متعادل و تنظیم روابط اقتصادی از سوی دولت راه صحیح حمایت از بازار سرمایه است.

مشاهده کل خبر

باید از بورس حمایت کرد/سه ضلعی رونق

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، رفع خلاء‌های قانونی، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته شده در بازار سرمایه و ارائه راهکار مناسب برای کاهش جذابیت بازارهای موازی به عنوان سه ضلع اصلی و از جمله اقدامات مورد نیاز برای رونق، توسعه بازار سرمایه و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار است. جعفر قادری با بیان اینکه بازارهایی مانند مسکن، ارز، سکه و خودرو بازارهای سرمایه‌ای نیستند، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که این بازارها تنها جنبه تأمین نیاز کالاهای مصرفی پیدا کنند. تنها در این صورت است که نقدینگی سرگردان، به سمت بازار سرمایه به عنوان بازاری واقعی برای سرمایه گذاری و به حرکت درآوردن چرخه تولید، حرکت می‌کند. در عین حال، ورود به بازار سرمایه، بهترین، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین راه جذب سرمایه و هدایت منابع مالی به سوی شرکت‌هاست.

مشاهده کل خبر

کتابخانه دیجیتال و صوتی بورس راه اندازی شد

بهنام بهزادفر، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: با توجه به رشد و توسعه فناوری های اطلاعاتی در عرصه خدمات نشر و کتابخوانی، همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب و در آستانه پنجاه و دومین سالگرد تاسیس بورس و اوراق بهادار، انتشارات بورس نیز به منظور ارتقاء سواد مالی سهامداران و فعالان بازار سرمایه و دسترسی آسانتر مردم به محصولات و آثار منتشر شده توسط این انتشارات، کتابخانه  دیجیتال و صوتی سایت انتشارات بورس را طراحی و راه اندازی نموده است که به تدریج کتاب های الکترونیک و شنیداری مرتبط با بازارسرمایه در آن بارگذاری شده و به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

مشاهده کل خبر

تحولات اخیر بازارسرمایه و انتظارات سهامداران از آینده

عضو هیئت مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: نقش و اهمیت فعلی بازار سرمایه بر هیچ کس پوشیده نیست، جذب سهامداران در یک سال گذشته در این بازار خیلی بیشتر از انتظار بوده است و در حال حاضر بیش از نیمی از مردم به صورت مستقیم یا غیرمستقیم درگیر بازار شده‌اند؛ مصاحبه‌های متعدد مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس موید این مطلب است. به گفته حاجی غلام سریزدی، بازارسرمایه محل تقابل انتظارات افراد از عایدات اوراق بهادار، شامل سود تقسیمی و افزایش قیمت آن است؛ هرچند نوسانات جزء ذات بازار است و ریسک و بازده با هم معنا پیدا می‌کند، اما تجربه نشان داده است در بلندمدت بازارسرمایه بازده بالاتری را نسبت به بازارهای موازی برای سرمایه‌گذاران خود فراهم آورده است.

مشاهده کل خبر

افزایش تقاضای اخذ مجوز نهادهای مالی/صدور ۲۲ موافقت اصولی تاسیس سبدگردان

رییس اداره امور شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ سازمان بورس، از صدور ۲۲ موافقت اصولی تاسیس شرکت سبدگردان و ۲ شرکت مشاور سرمایه گذاری در سال جاری خبر داد. امین رضایی مقدم اظهار داشت: از این تعداد و دیگر موافقت اصولی های صادره، ۷ مورد از درخواست  های سبدگردانی و یک مورد درخواست تامین سرمایه، موسسین آن پس از ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت  ها و احراز شرایط، موفق به اخذ مجوز فعالیت به عنوان نهاد مالی شده اند.

مشاهده کل خبر

مداخلات غیرقانونی، عیارسنجی کارنامه سازمان بورس را دشوار می‌کند

عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس با تأکید بر اینکه نتیجه تمام تصمیم‌گیری‌های اقتصادی روی تابلوهای بورس خود را نشان می‌دهد، گفت: هر کسی که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار باشد، نمی‌تواند با اراده شخصی و به شکل مصنوعی، شاخص‌ها را بالا و پایین کند، زیرا تابلوهای بورس بازتاب‌دهنده اقدامات و تصمیمات همه ارکان اقتصادی کشور است. به گفته علی سعیدی، مداخلات غیرقانونی مقامات نهادهای گوناگون در تصمیم‌گیری‌های سازمان بورس، عیارسنجی کارنامه این سازمان را بسیار دشوار می‌کند، مانند شرایط کنونی که مشخص نیست، وضعیت فعلی شاخص‌ها، ناشی از واکنش طبیعی بازار به رخدادهای مؤثر است یا نتیجه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های مقامات بورسی و یا خروجی ناگزیر دخالت‌های برخی نهادها و مقامات غیربورسی؟ به دلیل همین آشفتگی، امکان تعیین سهم هریک از این متغیرها هم ممکن نیست.

مشاهده کل خبر

صعودی با شیب ملایم

مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزاردستان، وضعیت بنیادی شرکت های بورسی کشور را مطلوب و رو به رشد دانست و اظهار داشت: به نظر می رسد بازار سرمایه تا خرداد سال آینده در روندی صعودی با شیب ملایم حرکت کند. محمد گرجی آرا در پاسخ به این سوال که در حال حاضر محرک های جدید اقتصادی و سیاسی موثر بر بازار سرمایه کدامند، گفت: مهمترین اتفاقی که ممکن است بازار را به لحاظ اقتصادی تحت تاثیر قرار دهد، احتمال تغییرات نرخ بهره است. همچنین سیاست دولت در رابطه با تامین کسری بودجه خود بر بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود؛ چرا که ممکن است اتخاذ برخی سیاست های قبلی، به بحث های تورمی دامن بزند.

مشاهده کل خبر

نقش صندوق‌ها در جذب نقدینگی‌ها به بازار سرمایه

رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بررسی نقش صندوق‌ها در هدایت سرمایه‌گذاری عمومی به سمت بازار سرمایه پرداخت. رضا نوحی با اشاره به اینکه راه‌اندازی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مربوط به قانون توسعه نهادهای بازار سرمایه است، گفت: سرمایه‌گذاری معمولا به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود که سرمایه‌گذاران در روش مستقیم خودشان وارد بازار سرمایه می‌شوند که علاوه بر نیاز به دانش و آگاهی کامل، ریسک‌هایی را متحمل می‌شوند اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری روش غیر مستقیم هستند که علاوه بر مدیریت ریسک، نقدشوندگی بیشتری هم دارند.

مشاهده کل خبر

بازار پایه و ریسک‌های ‏معامله‌گری در این بازار

جلال روحی با اشاره بر اینکه ماهیت و فلسفه وجودی شرکت‌های درج شده در بازار پایه گفت: تشکیل بازار پایه فرابورس مربوط به دو ‏قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و شرکت‌هایی که شرایط پذیرش و حضور در تابلوهای بورس و بازارهای اول و دوم ‏فرابورس را ندارند، وارد این بازار می‌شوند.‏ این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه شرکت‌های بازار پایه فرابورس معمولا در گروه شرکت‌های با ریسک بالا قرار دارند در استودیو فرابورس گفت: ‏یک گروه از این شرکت‌ها، بنگاه‌هایی هستند که پذیرش نشدند اما بنا بر قانون سهامی عام باید در بازار سهام درج شوند، گروه ‏دوم هم شرکت‌هایی هستند که پذیرش شدند اما شرایط حضور در تابلوهای اصلی بازار سرمایه را ندارند و یا شرکت‌هایی که به ‏دلیل عدم انطباق شرایط ناشر با قوانین، به بازار پایه منتقل می‌شوند.‏

مشاهده کل خبر

اثر تخریبی دخالت‌ها بر بازارسرمایه / تامین مالی بخش خصوصی در بازارسرمایه گامی در جهت رونق اقتصادی

مدیرعامل کارگزاری امین سهم اظهار کرد: کاهش قیمت دلار ارتباط زیادی با گشایش‌های احتمالی در حوزه اقتصاد و رفع تحریم‌ها دارد؛ البته باید در نظر داشته باشیم که همیشه در نرخ تبدیل ارز، سیاست‌های بانک مرکزی حرف نخست را می زند. براین اساس، شاید بهتر باشد این موضوع بر اساس شرایط فعلی، در مسیر افزایش تولید و صادرات و بهبود شاخص های اقتصادی کشور استفاده شود. امیر سیدی یکی از ریسک‌های موجود در بازارسرمایه را دخالت‌های برخی نهادها و داشتن نگاه امنیتی به بازار سرمایه دانست و افزود: هرچقدر فعالان برای داشتن عملکرد مطلوب، آزادی بیشتری داشته باشند با رشد و تعالی در بازار رو به رو خواهیم بود؛ اگر بخش خصوصی نیز بتواند برای تولید خود از بازارسرمایه تامین مالی انجام دهد، کمک شایانی به بهبود اقتصادی می‌شود.

مشاهده کل خبر



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.