مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد/ پرداخت یارانه طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»

علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند. وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه

کد خبر : 484604
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۳۳
مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد/ پرداخت یارانه طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»



علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوارها اشاره و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است، به طوریکه باتوجه به مدل خودرو یا میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص شده و در نهایت این صدک‌ها میانگینی از صدک کل خانوار را نشان می‌دهد.

وی به شهروندان گفت در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را ثبت کنند.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.