مدیران بوئینگ با پرداخت 237.5 میلیون دلار بر سر نظارت ایمنی 737 MAX موافقت کردند
پس از دو سانحه مرگبار 737 MAX در فاصله پنج ماه در سالهای 2018-2019 که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، پرفروشترین هواپیمای بوئینگ به مدت 20 ماه زمینگیر شد و پس از بهبودهای قابل توجه نرمافزاری و آموزشی این شرکت به خدمت بازگشت. توافقنامه پیشنهادی که اواخر روز جمعه در دادگاه سلطنتی دلاور
پس از دو سانحه مرگبار 737 MAX در فاصله پنج ماه در سالهای 2018-2019 که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، پرفروشترین هواپیمای بوئینگ به مدت 20 ماه زمینگیر شد و پس از بهبودهای قابل توجه نرمافزاری و آموزشی این شرکت به خدمت بازگشت.
توافقنامه پیشنهادی که اواخر روز جمعه در دادگاه سلطنتی دلاور ثبت شد و بوئینگ آن را تأیید کرد، مستلزم انتخاب یک مدیر هیئت مدیره اضافی با تخصص نظارت بر ایمنی هوانوردی، هوافضا، مهندسی یا محصول ظرف یک سال است.
توماس دی ناپولی، بازرس ایالت نیویورک و انجمن آتش نشانی و پلیس بازنشستگی کلرادو، شاکیان اصلی، گفتند که تسویه حساب در صورت تایید، بزرگترین بازیابی پولی در شکایتی خواهد بود که در دادگاه های دلاور به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه مدیران نتوانسته اند از آنها محافظت کنند. خطر آسیب
دی ناپولی گفت، هیئت مدیره بوئینگ “در مسئولیت امانتداری خود برای نظارت بر ایمنی و محافظت از شرکت، سهامداران و مشتریانش در برابر اقدامات تجاری ناامن شکست خورده و به رفتار غیرقانونی خود اعتراف کرده است.” امیدواریم با حرکت رو به جلو، اصلاحات مورد توافق در این توافقنامه به محافظت از بوئینگ و عموم مردم در برابر تراژدی آینده کمک کند و شروع به احیای اعتبار این شرکت کند.
طبق این پیشنهاد، هیئت مدیره بوئینگ باید همیشه حداقل سه مدیر با تجربه مرتبط با ایمنی داشته باشد، که برای نهایی شدن باید توسط قاضی تایید شود.
بر اساس این توافقنامه، بوئینگ آییننامههای خود را اصلاح میکند تا مستلزم جداسازی پستهای مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره باشد، و برای حداقل پنج سال یک برنامه بازرس ایجاد میکند تا کارمندان بوئینگ که کار صدور گواهینامه هواپیما را برای اداره هوانوردی فدرال انجام میدهند، راهی برای افزایش کار فراهم کند. نگرانی های مرتبط
این توافق همچنین از بوئینگ میخواهد تا گزارشهای عمومی سالانه در مورد پیشرفتهای مربوط به ایمنی که توسط هواپیماساز پس از بلایای هوایی MAX اجرا شده است، ارائه کند.
اسناد نشان می دهد که جریمه مالی باید توسط شرکت های بیمه به بوئینگ پرداخت شود، منهای 29.7 میلیون دلار هزینه های قانونی و هزینه های وکلای سهامداران.
بر اساس تسویه حساب، مدیران فعلی و سابق بوئینگ به اشتباه خود اعتراف نمی کنند و ادعا می کنند که در راستای منافع بوئینگ و سهامداران آن عمل می کردند.
دادگاه دلاور در ماه سپتامبر حکم داد که سهامداران بوئینگ می توانند برخی ادعاها را علیه هیئت مدیره پیگیری کنند و گفت اولین سقوط 737 MAX یک “پرچم قرمز” در مورد سیستم ایمنی معروف به MCAS بود “که هیئت مدیره باید به آن توجه می کرد اما در عوض نادیده می گرفت.”
این سقوط حدود 20 میلیارد دلار برای بوئینگ هزینه داشته است. بوئینگ در ماه ژانویه با وزارت دادگستری ایالات متحده موافقت کرد که شامل 2.5 میلیارد دلار جریمه و غرامت ناشی از سقوط هواپیمای 737 مکس بود.
بوئینگ توافق را تأیید کرد و گفت: «بوئینگ اقدامات مهمی را برای تقویت و تقویت تعهد ما به ایمنی هوانوردی از زمان سقوط انجام داده است».
این توافقنامه افزود: «بر اساس این اقدامات با نظارت بیشتر و اصلاحات حاکمیتی است که ایمنی و کیفیت را در کارهایی که انجام میدهیم ارتقاء میبخشد».
هیئت مدیره بوئینگ شامل اعضای اخیر ژنرال بازنشسته استیس هریس است که بیش از 10000 ساعت تجربه به عنوان خلبان هواپیمای بوئینگ دارد. و دیوید جویس که از سال 2009 تا 2020 شرکت هواپیمایی جنرال الکتریک را رهبری کرد.
(گزارش توسط دیوید شپردسون و اریک ام جانسون؛ ویرایش توسط گرانت مک کول)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰