مخالفان مذهبی در اسرائیل در بازدید از مجتمع الاقصی بن گویر

[ad_1] یکی از قانونگذاران، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی را متهم کرد که «تمام جهان را تشویق می کند». تور بن‌گویر در روز سه‌شنبه از محوطه مسجد الاقصی، که یهودیان آن را به‌عنوان کوه معبد می‌شناسند، اعتراض‌هایی را از سراسر جهان عرب و نگرانی غرب در مورد تفاهم‌های دیرینه در مورد دسترسی غیرمسلمانان برانگیخت.

کد خبر : 302164
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
مخالفان مذهبی در اسرائیل در بازدید از مجتمع الاقصی بن گویر

[ad_1]

یکی از قانونگذاران، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی را متهم کرد که «تمام جهان را تشویق می کند».

تور بن‌گویر در روز سه‌شنبه از محوطه مسجد الاقصی، که یهودیان آن را به‌عنوان کوه معبد می‌شناسند، اعتراض‌هایی را از سراسر جهان عرب و نگرانی غرب در مورد تفاهم‌های دیرینه در مورد دسترسی غیرمسلمانان برانگیخت.

وزیر، که خود مذهبی بود، ممنوعیت اجرای نماز یهودیان توسط اسرائیل را که نمادی از ناسیونالیسم فلسطینی است، نقض نکرد. اما صرف حضور او در محوطه، برای یهودیان به شدت متدین و بی طرف تر از نظر سیاسی مضطرب بود.

موشه گافنی، قانونگذار ارشد یهودیت تورات متحد در پارلمان، با اشاره به بخشی از معابد یهودی که در زمان های قدیم در این مکان قرار داشتند و برای اکثریت آنها ممنوع بود، گفت: “بالا رفتن به مکان مقدس مقدس ممنوع است.” مردم.

گافنی گفت که در این مورد به بن گویر توصیه کرده است.

او گفت: «علاوه بر جنبه شریعت دینی، صرفاً از سرکشی کل جهان چیزی به دست نمی آید.

محوطه الاقصی که مسلمانان آن را به عنوان حرم شریف می شناسند، سومین مکان مقدس اسلام است. همچنین این مکان مقدس ترین مکان یهودیت است.

این همچنین نمادی برای امیدهای فلسطینی ها برای تامین یک کشور است، هدفی که اکنون در دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، در مورد بن گویر و دیگر متحدان راست افراطی تاریک تر به نظر می رسد.

این شهر در شرق اورشلیم، در میان مناطقی قرار دارد که اسرائیل در جنگ 1967 خاورمیانه به تصرف خود درآورده بود و فلسطینی‌ها به دنبال ایجاد کشور هستند. اسرائیل تمام اورشلیم را پایتخت جدایی ناپذیر خود می داند – وضعیتی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

“نماد حاکمیت”

برخی از حکیمان که بازدید یهودیان از محوطه را تبلیغ می‌کنند، با دوری از جایی که معتقدند قدس در آنجا واقع شده است، مسیر خود را با قداست استدلال می‌کنند.

بن‌گویر با استناد به چنین احکامی در توییتر به گافنی پاسخ داد: «کوه معبد فقط یک موضوع مذهبی نیست، بلکه نمادی از حاکمیت و حکومت است و دشمن ما را مطابق با رفتار ما در آنجا اندازه‌گیری می‌کند».

در کنار یهودیت تورات متحد در دولتی که نتانیاهو هفته گذشته در آن سوگند یاد کرد، حزب شاس، یک حزب ارتدوکس افراطی است که از حمایت یهودیان سفاردی با تبار خاورمیانه برخوردار است.

دفتر خاخام سفاردی اسراییل، اسحاق یوسف، گفت که او به بن‌گویر آنچه را که «نامه اعتراضی» می‌خواند فرستاده و از وزیر خواسته است که دیگر به کوه معبد نرود.

در این نامه آمده است: «حتی اگر ادعا شود که یک اقلیت خاخام شخصاً به شما اجازه انجام این کار را داده است، واضح است که به عنوان وزیر در دولت اسرائیل نباید بر خلاف دستورالعمل‌های خاخام اصلی که قدمت آن به نسل‌های قبل برمی‌گردد اقدامی انجام دهید». توسط رویترز

اگرچه بازدید از این سایت بدون هیچ حادثه ای انجام شد، اما پس از افزایش خشونت ها در کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل در سال 2022، خطر افزایش اصطکاک با فلسطینی ها را در پی داشت.

حماس، گروه اسلام‌گرای فلسطینی که غزه را کنترل می‌کند، روز دوشنبه گفت که چنین رفتارهایی «همه طرف‌ها را به یک درگیری بزرگ نزدیک‌تر می‌کند».

(نوشته دن ویلیامز؛ ویرایش توسط انگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.