لیر ترکیه پس از فروش ناپایدار هفته ای توسط رویترز، جایگاه خود را حفظ می کند

© رویترز. عکس فایل: اسکناس لیر ترکیه در این تصویر که در استانبول، ترکیه در 23 نوامبر 2021 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/ مراد سزر/ تصویر استانبول (رویترز) – لیر ترکیه روز پنجشنبه پس از افت تاریخی به پایین‌ترین حد خود در هفته جاری که به دلیل دفاع طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از

کد خبر : 134156
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
لیر ترکیه پس از فروش ناپایدار هفته ای توسط رویترز، جایگاه خود را حفظ می کند



© رویترز. عکس فایل: اسکناس لیر ترکیه در این تصویر که در استانبول، ترکیه در 23 نوامبر 2021 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/ مراد سزر/ تصویر

استانبول (رویترز) – لیر ترکیه روز پنجشنبه پس از افت تاریخی به پایین‌ترین حد خود در هفته جاری که به دلیل دفاع طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از کاهش نرخ بهره رخ داد، علی‌رغم انتقادات گسترده از جهت‌گیری سیاست‌های وی، ثابت ماند.

قرار بود بانک مرکزی، رگولاتورها و وام دهندگان در اواخر روز با یکدیگر دیدار کنند تا در مورد آشفتگی بازار گفتگو کنند. به طور جداگانه، مقامات به رویترز گفتند که اردوغان درخواست‌ها، حتی از داخل دولتش، برای تغییر سیاست را نادیده گرفته است.

ارزش لیر در برابر دلار تا ساعت 1044 به وقت گرینویچ 12.09 بود، پس از اینکه در معاملات اولیه با 2 درصد افزایش به 11.85 رسید. روز سه شنبه به ضعیف ترین سطح تاریخ یعنی 13.45 رسید.

قبل از بازگشت، این ارز در 11 جلسه متوالی به پایین ترین سطح خود در برابر ارز ایالات متحده رسید. امسال 45 درصد از ارزش خود را از دست داده است که حدود نیمی از این ضررها از ابتدای هفته گذشته رخ داده است.

بازارهای با درآمد ثابت با توجه به هزینه بیمه قرار گرفتن در معرض بدهی های دولتی کشور از طریق معاوضه های نکول اعتباری محتاطانه تر به نظر می رسند که از نزدیک به 478 واحد در ثانیه روز چهارشنبه 1 واحد پایه بالاتر رفت، در حالی که اوراق قرضه دلاری با تاریخ طولانی تر به دلار کاهش یافت.

یک منبع بانکی پس از سقوط لیر به رویترز گفت که مقامات بانک مرکزی ترکیه، ناظر بانکی BDDK و انجمن بانکی این کشور قرار بود روز پنجشنبه برای بحث در مورد تحولات اخیر در اقتصاد دیدار کنند.

بانک مرکزی قرار بود در ساعت 11:00 به وقت گرینویچ صورتجلسه کمیته سیاست پولی هفته گذشته را منتشر کند که در آن نرخ بهره سیاستی خود را 100 واحد کاهش داد و کاهش از سپتامبر را به 400 واحد رساند.

بسیاری از ترک ها که در حال حاضر با تورم حدود 20 درصد دست و پنجه نرم می کنند، نگرانند افزایش قیمت ها تسریع شود https://www.reuters.com/markets/europe/lira-collapse-leaves-turks-bewildered-opposition-angry-2021-11-23 . سیاستمداران اپوزیسیون اردوغان را متهم کرده اند که کشور را به سمت فاجعه کشانده است.

اردوغان از سیاست بانک مرکزی دفاع کرده و قول داده است که در “جنگ اقتصادی استقلال” خود پیروز شود و بانک مرکزی را برای حرکت به سمت چرخه تسهیل تهاجمی تحت فشار قرار داده است https://www.reuters.com/markets/europe/erdogans-risky-experiment- heal-turkeys-economy-2021-11-23 با هدف تقویت صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال.

اما بسیاری از اقتصاددانان کاهش نرخ بهره را بی پروا توصیف کردند و سیاستمداران مخالف خواستار برگزاری انتخابات فوری شدند. ترکستولد رویترز https://www.reuters.com/markets/europe/lira-collapse-leaves-turks-bewildered-opposition-angry-2021-11-23 فروپاشی گیج کننده ارز، بودجه خانوارها و برنامه های آنها را برای آینده تغییر داد.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با معامله در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.