لغو ویزای گروهی بین ایران و روسیه

[ad_1] وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از امضای برنامه اجرایی موافقت‌نامه «لغو روادید گروهی گردشگری» بین ایران و روسیه خبر داد. در جریان سفر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کشور روسیه، برنامه اجرایی موافقت‌نامه لغو روادید گروهی شهروندان ایرانی و روسی در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) به تایید

کد خبر : 63393
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
لغو ویزای گروهی بین ایران و روسیه

[ad_1]

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از امضای برنامه اجرایی موافقت‌نامه «لغو روادید گروهی گردشگری» بین ایران و روسیه خبر داد.

در جریان سفر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کشور روسیه، برنامه اجرایی موافقت‌نامه لغو روادید گروهی شهروندان ایرانی و روسی در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) به تایید دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه رسیده بود، در روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ به امضای نهایی رسید.

بر اساس این موافقت‌نامه که تا سال ۲۰۲۳ اعتبار خواهد داشت، شهروندان دو کشور به‌صورت گروهی از ۵ تا ۵۰ نفر از طریق آژانس مسافرتی و بدون ویزا می‌توانند به ایران و روسیه سفر کنند.

توسعه همکاری‌های بلندمدت سودآور متقابل میان شرکت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، توسعه همکاری‌های درون‌منطقه‌ای در حوزه گردشگری، تبادل اطلاعات مربوط به ارزیابی میزان پیشرفت در اجرای موافقت‌نامه و نیز تبادل منظم اطلاعات مربوط به امنیت گردشگران در قلمرو دو کشور، از جمله بندهای برنامه اجرایی این تفاهم‌نامه است که به امضای مشترک علی‌اصغر مونسان و خانم زارینا دراگوزووا، رییس آژانس فدرال گردشگری روسیه، رسید.

علاوه بر این و طبق موافقت‌نامه لغو ویزای گروهی ایران روسیه، دو کشور متعهد شدند به‌منظور صدور روادید گروهی، فهرست شرکت‌های گردشگری معتبر را که در چارچوب موافقت‌نامه حق فعالیت دارند با ذکر نام نهادهای هماهنگ‌کننده، شماره ثبت این شرکت‌ها، اطلاعات تماس و همچنین نمونه مهرهای نهادهای هماهنگ‌کننده و شرکت‌های گردشگری را سالانه با یکدیگر مبادله کنند.

شایان ذکر است که امضای تفاهم‌نامه لغو ویزای گروهی بین ایران روسیه، به‌دلایلی مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا تا به امروز به‌تاخیر افتاده بود. این موافقت‌نامه یک معاهده بین‌المللی محسوب نمی‌شود و برای هیچ یک از طرف‌ها تعهد و حقی را که بر اساس قوانین بین‌المللی باشد، ایجاد نمی‌کند و اجرای آن باید مطابق با مقررات دو کشور باشد. هرگونه اختلاف ناشی از اجرا یا تفسیر این برنامه اجرایی نیز با مذاکره میان طرفین از طریق مجاری دیپلماتیک، حل و فصل خواهد شد.

عکس‌ کاور از  خبرگزاری ایرنا

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.