لبه های دلار بالاتر. توسط Investing.com به بالاترین سطح 20 ساله در مقابل ین صعود می کند

[ad_1] © رویترز. توسط پیتر پرستار Investing.com – دلار آمریکا در معاملات اولیه اروپا در روز سه شنبه افزایش یافت و به بالاترین حد در 20 سال گذشته در برابر ین ژاپن رسید، زیرا بازدهی خزانه داری ایالات متحده در انتظار داده های قوی اقتصادی ایالات متحده افزایش یافت و افزایش شدید نرخ بهره را

کد خبر : 195825
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
لبه های دلار بالاتر.  توسط Investing.com به بالاترین سطح 20 ساله در مقابل ین صعود می کند

[ad_1]


© رویترز.

توسط پیتر پرستار

Investing.com – دلار آمریکا در معاملات اولیه اروپا در روز سه شنبه افزایش یافت و به بالاترین حد در 20 سال گذشته در برابر ین ژاپن رسید، زیرا بازدهی خزانه داری ایالات متحده در انتظار داده های قوی اقتصادی ایالات متحده افزایش یافت و افزایش شدید نرخ بهره را تقویت کرد.

در ساعت 3:20 بامداد به وقت شرقی (0720 GMT)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، با 0.1 درصد افزایش در 100.873 معامله شد. این شاخص در اوایل جلسه تا 101.02 افزایش یافت و برای اولین بار از مارس 2020 از 101 گذشت.

فدرال رزرو در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد و از آن زمان تاکنون اقدام تهاجمی تری در ماه می نشان داده است، با داده های اخیر که نشان می دهد در ماه مارس 8.5 درصد افزایش یافته است که سریع ترین افزایش سالانه از سال 1981 تاکنون است.

رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس روز دوشنبه گفت که بانک مرکزی باید به سرعت برای افزایش نرخ بهره به حدود 3.5 درصد حرکت کند و نباید افزایش نرخ 75 واحد پایه را رد کند.

بولارد با اشاره به چنین حرکتی توسط فدرال رزرو تحت رهبری آلن گرینسپن در سال 1994، گفت: “بیش از 50 امتیاز پایه در حال حاضر مورد اصلی من نیست.” “

انتظار افزایش شدید نرخ بهره منجر به افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده شده است، به طوری که شاخص معاملات در روز سه شنبه در 2.851 درصد قرار گرفت، درست از بالاترین سطح سه ساله خود که 2.884 درصد در روز دوشنبه ثبت شد.

تحلیلگران Nordea در یادداشتی می‌گویند: «بازارها در حال حاضر اقدامات بانک مرکزی را به‌طور تهاجمی قیمت‌گذاری می‌کنند و نرخ‌های بهره به سرعت افزایش یافته است».

این به دلار کمک کرد تا با 0.8 درصد افزایش به 128.06 به بالاترین حد در 20 سال گذشته در برابر ین برسد که فاصله چندانی با بالاترین سطح خود از می 2002 ندارد.

برخلاف موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو، بانک مرکزی ژاپن مداخله کرده است تا بازدهی اوراق قرضه دولتی 10 ساله ژاپن را بالاتر از 0.25 درصد نگه دارد.

در جاهای دیگر، تا 1.0783 بالاتر رفت، درست از پایین ترین سطح دو ساله هفته گذشته 1.0756، در حالی که تا حد زیادی بدون تغییر در 1.3007 بود، درست بالاتر از پایین ترین سطح 18 ماهه خود در برابر دلار، هفته گذشته نیز به ثبت رسید.

یورو و استرلینگ تاثیر جنگ در اوکراین را احساس می کنند و روسیه حملات جدیدی را در شرق این کشور آغاز کرده است.

بانک جهانی روز دوشنبه پیش‌بینی رشد جهانی خود را برای سال 2022 تقریباً یک درصد کامل از 4.1 درصد به 3.2 درصد کاهش داد و با استناد به تأثیر جنگ، این قاره اروپا است که بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

با کمک نشست سیاستگذاری ماه آوریل بانک مرکزی استرالیا که اوایل روز سه شنبه منتشر شد، 0.4% افزایش یافت و به 0.7380 رسید که نشان می دهد بانک مرکزی برای اولین بار در بیش از یک دهه اخیر به افزایش نرخ بهره نزدیک می شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.