لایحه S-2: قانونی برای اصلاح قانون پارلمان کانادا و ایجاد اصلاحات مرتبط و مرتبط در سایر قوانین

بیل S-2، قانونی برای اصلاح قانون پارلمان کانادا و ایجاد اصلاحات مرتبط و مرتبط در سایر قوانین، در 24 نوامبر 2021 در سنا معرفی شد. تغییرات پیشنهادی این لایحه از انتقال سنای کانادا به یک مجلس عالی مستقل تر و غیر حزبی حمایت می کند. لایحه S-2 قبلاً در آوریل 2021 و در آخرین جلسه

کد خبر : 133906
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
لایحه S-2: قانونی برای اصلاح قانون پارلمان کانادا و ایجاد اصلاحات مرتبط و مرتبط در سایر قوانین


بیل S-2، قانونی برای اصلاح قانون پارلمان کانادا و ایجاد اصلاحات مرتبط و مرتبط در سایر قوانین، در 24 نوامبر 2021 در سنا معرفی شد. تغییرات پیشنهادی این لایحه از انتقال سنای کانادا به یک مجلس عالی مستقل تر و غیر حزبی حمایت می کند.

لایحه S-2 قبلاً در آوریل 2021 و در آخرین جلسه پارلمان ارائه و در سنا تصویب شده بود، جایی که این لایحه پس از انحلال بر روی کاغذ دستور از بین رفت.

در صورت تصویب، این لایحه اصلاح خواهد شد قانون پارلمان کانادا و اصلاحات بعدی و مرتبط را در سایر قوانین برای به رسمیت شناختن استقلال و ماهیت غیرحزبی سنا انجام دهد.

به طور خاص، این اجازه را می دهد:

  • کمک هزینه سالانه به سناتورهایی که پست های رهبری را در احزاب یا گروه هایی فراتر از دولت و مخالفان اشغال می کنند. کمک هزینه برای پنج پست رهبری برای دولت در سنا و پنج سمت رهبری برای مخالفان در سنا حفظ خواهد شد. سه گروه بزرگ بعدی در مجلس سنا برای چهار پست کمک هزینه رهبری دریافت خواهند کرد.
  • رهبران یا تسهیلگران همه احزاب و گروه های پارلمانی شناخته شده در سنا باید قبل از انتصاب یک سناتور در کمیته امنیت ملی و اطلاعات نمایندگان مجلس، و در مورد انتصاب برخی از افسران و کارگزاران پارلمان با آنها مشورت شود.
  • رهبران یا تسهیل کنندگان همه احزاب یا گروه های پارلمانی به رسمیت شناخته شده برای ایجاد تغییرات عضویت در کمیته دائمی مجلس سنا در مورد اقتصاد داخلی، بودجه و مدیریت؛
  • اصلاحات بعدی و مرتبط سایر قوانین؛
  • اصلاحات به قانون موارد اضطراری پیش بینی کند که حداقل یک سناتور از هر گروهی که کمک هزینه رهبری دریافت می کند در کمیته پارلمانی تشکیل شده بر اساس این قانون نماینده داشته باشد. و
  • اضافه شدن عناوین نماینده دولت در سنا، معاونت قانونگذاری نماینده دولت در مجلس سنا، و رابط دولت در سنا به قانون پارلمان کانادا.

در سال 2016، دولت یک فرآیند غیرحزبی و مبتنی بر شایستگی برای انتصابات سنا ایجاد کرد. هیئت مشاوران مستقل برای انتصابات سنا با ارائه توصیه‌های غیر الزام آور و مبتنی بر شایستگی به نخست وزیر برای انتصابات سنا که منعکس کننده تنوع کانادا است و سهم قابل توجهی در کار پارلمان دارد، نقش مهمی در دموکراسی کانادا ایفا می کند. از زمان تأسیس، 60 سناتور به سنا منصوب شده اند.

با تکیه بر این مراحل مهم، تغییراتی در قانون پارلمان کانادا و سایر قوانین از طریق لایحه S-2 با هدف انعکاس واقعیت های جدید سنا و مطابقت با قانون مطابق با آن است.

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.