قیمت نفت کاهش می یابد زیرا نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره سرمایه گذاران را به هم ریخته است

پکن (رویترز) – قیمت نفت در معاملات صبح روز دوشنبه آسیا کاهش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی بیشتر نرخ بهره آمریکا همچنان سرمایه‌گذاران را نگران می‌کند، هرچند بهبود تقاضای چین و ضعیف‌تر شدن دلار حمایتی را فراهم کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با 15 سنت یا -0.18 درصد کاهش به 82.63 دلار

کد خبر : 332720
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۲۱
قیمت نفت کاهش می یابد زیرا نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره سرمایه گذاران را به هم ریخته است


پکن (رویترز) – قیمت نفت در معاملات صبح روز دوشنبه آسیا کاهش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی بیشتر نرخ بهره آمریکا همچنان سرمایه‌گذاران را نگران می‌کند، هرچند بهبود تقاضای چین و ضعیف‌تر شدن دلار حمایتی را فراهم کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 15 سنت یا -0.18 درصد کاهش به 82.63 دلار در هر بشکه در ساعت 0132 GMT رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 9 سنت یا 0.12- درصد کاهش به 76.59 دلار در هر بشکه رسید.

تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی در صبح روز دوشنبه مشاهده کردند، احساسات بازار شکننده بود زیرا نگرانی ها در مورد انقباض بیشتر پولی توسط فدرال رزرو به دلیل ذخایر بالای نفت خام در ایالات متحده تشدید شده است.

دلار ضعیف تر، که نفت را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر می کند، به حمایت از قیمت نفت کمک کرد.

شکست بانک Silicon Valley و Signature Bank مستقر در نیویورک و نگرانی ها در مورد سرایت احتمالی منجر به فروش دارایی های ایالات متحده در پایان هفته گذشته شد و فشار نزولی بر دلار وارد کرد. شاخص دلار در معاملات صبحگاهی آسیا در روز دوشنبه 0.2 درصد کاهش داشت.

اظهارات روز یکشنبه امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی درباره تقاضای نفت خام از چین نیز تا حدودی حمایت کرد.

او گفت: “اگر شما در نظر داشتید که چین در حال باز شدن و افزایش سوخت جت و ظرفیت اضافی بسیار محدود است، ما در مورد 2 میلیون بشکه صحبت می کنیم، بنابراین همانطور که گفتم در کوتاه مدت تا میان مدت محتاطانه خوشبین هستیم و بازار به شدت متعادل خواهد ماند.” گفت.

این اظهارات پس از اعلام توافق ریاض و تهران برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک در توافقی با میانجیگری چین بیان می‌شود که احتمالاً راه را برای احیای توافق هسته‌ای که صادرات نفت خام ایران را که در حال حاضر تحریم شده است، هموار می‌کند.

شروع ضعیف نفت در هفته نشان‌دهنده کندی حرکت مثبت از روز جمعه است، زمانی که آمار اشتغال ایالات متحده با افزایش شگفت‌انگیز مواجه شد. بر اساس نظرسنجی رویترز، داده‌های ماه فوریه بیش از انتظارات با افزایش 311000 نفری حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در مقایسه با انتظار 205000 شغل اضافه شده است.

از منظر عرضه میان‌مدت تا بلندمدت، شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی ایالات متحده در این هفته تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی را برای چهارمین هفته متوالی برای اولین بار از جولای 2020 کاهش دادند.

(گزارش توسط اندرو هیلی؛ ویرایش توسط ادوینا گیبز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.