قیمت طلا در کنار دلار در اوکراین افزایش یافت، فدرال رزرو نگران بازارها است

[ad_1] طلا، نفت خام، دلار آمریکا، فدرال رزرو، اوکراین – نکات گفتگو: با توقف مذاکرات روسیه و اوکراین، قیمت طلا افزایش یافت، معاملات آتی نفت خام گسترده تر شد با ادامه رشد انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، بازده دلار و اوراق قرضه بالاتر می رود معاملات آتی S&P 500 نشان‌دهنده حالت ریسک است،

کد خبر : 194962
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
قیمت طلا در کنار دلار در اوکراین افزایش یافت، فدرال رزرو نگران بازارها است

[ad_1]

طلا، نفت خام، دلار آمریکا، فدرال رزرو، اوکراین – نکات گفتگو:

  • با توقف مذاکرات روسیه و اوکراین، قیمت طلا افزایش یافت، معاملات آتی نفت خام گسترده تر شد
  • با ادامه رشد انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، بازده دلار و اوراق قرضه بالاتر می رود
  • معاملات آتی S&P 500 نشان‌دهنده حالت ریسک است، اما نقدینگی ضعیف ممکن است روند پیگیری را محدود کند

بازارهای مالی در آغاز هفته معاملاتی در وضعیت نامناسبی قرار داشتند. اکثر بورس های جهانی به دلیل تعطیلات دوشنبه عید پاک بسته بودند که باعث کاهش نقدینگی شد. این ممکن است به حرکت‌های بزرگ کمک کرده باشد، که پس از بازسازی سطوح مشارکت، می‌تواند برای ادامه مسیر تلاش کند.

به نظر می رسید نگرانی های آشنا در بازی وجود داشته باشد. اختلاف بین معاملات آتی نفت خام WTI در ماه اول و دوم افزایش یافت که نشان دهنده افزایش قیمت در تحویل کوتاه مدت است. این ممکن است نشان دهنده نگرانی های ناشی از اختلال در عرضه باشد زیرا کرملین از بن بست مذاکرات بین روسیه و اوکراین خبر می دهد.

در همین حال، مسیر افزایش نرخ فدرال رزرو در سال 2022 که در معاملات آتی نرخ بهره حاکی از تند شدن بود. 225 امتیاز پایه (bps) در افزایش در حال حاضر برای امسال قیمت گذاری شده است، که بیانگر آن است که سه جلسه از 6 جلسه سیاست گذاری باقی مانده در سال جاری افزایش 50 واحدی در ثانیه را به همراه خواهند داشت. نرخ ها معمولاً با افزایش 25bps تنظیم می شوند.

معاملات آتی Bellwether S&P 500 در کنار ارزهای حساس به احساسات مانند دلار استرالیا در این پس‌زمینه سقوط کرد. ارزش ضد ریسک دلار آمریکا و ژاپن به طرز چشمگیری افزایش یافتند. قیمت طلا نیز افزایش یافت که نشان می‌دهد لرزش‌های ژئوپلیتیکی بر بازده و گرین‌بک در تأثیر آنها بر فلز زرد بیشتر است.

طلا با دلار آمریکا به عنوان معاملات آتی S&P 500، AUD سقوط کرد

سیهارت ایجاد شده با TradingView

داده های تولید ناخالص داخلی چین خوش بینانه نتوانست تحت تاثیر قرار دهد. دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه اول سال جاری 4.8 درصد در سال رشد کرد که بالاتر از پیش بینی ها برای توسعه 4.2 درصدی بود. خرده‌فروشی در ماه مارس در بحبوحه قرنطینه‌های مجدد کووید، بیش از حد انتظار 3.5 درصد در سال کاهش یافت و نرخ بیکاری افزایش یافت.

اکنون کانون توجه به سخنرانی جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، پر سر و صداترین شاهین در کمیته تنظیم سیاست FOMC تبدیل شده است. فیلمنامه آشنا که خواستار خروج محرک تهاجمی است ممکن است چندان تعجب آور نباشد، اما نظرات آقای بولارد قبلاً توانسته بود بازارها را به حرکت درآورد.

در بخش سود شرکتی، گزارش های سه ماهه اول از بانک آمریکا، BNY Mellon و چارلز شواب ارائه می شود. معامله گران احتمالاً بیشتر به راهنمایی های این شاخص های مالی در مورد تورم و تأثیر چرخه انقباض فدرال رزرو علاقه مند هستند تا نتایج اصلی برای سه ماه اول سال.

تجزیه و تحلیل فنی طلا

به نظر می رسد قیمت طلا در مسیر آزمایش مجدد رقم 2000 دلار در هر اونس است. بسته شدن روزانه بالاتر از مقاومت در 2009.17 – یک نوسان بالا که توسط پسوند فیبوناچی 38.2٪ تقویت شده است – موانع بعدی را در 2040.16 (50٪ Fib) و 2075.14 (بالاترین اوت 2020، 61.8٪ گسترش) مشاهده می کند.

حمایت کوتاه مدت با فیب 23.6% در 1958.80 مشخص شده است و با مقاومت قبلی در نوبت بالای نوامبر 2020 – ژانویه 2021 تقویت شده است. لغزش به زیر این مانع ممکن است زمینه را برای اجرای دیگری در کف محدوده که اکنون در 1908.20 لنگر انداخته است، فراهم کند.

نمودار قیمت طلا

قیمت طلا نمودار روزانه ایجاد شده با TradingView

FX منابع بازرگانی

— نوشته شده توسط ایلیا اسپیواک، سر آسیای بزرگ در DailyFX.com

برای ارتباط با ایلیا از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @IlyaSpivak در توییتر



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.