قرارداد کار بندر ساحل غربی ایالات متحده منقضی می شود و خطرات مذاکرات را افزایش می دهد
این قرارداد شامل 29 بندر ساحلی اقیانوس آرام از کالیفرنیا تا ایالت واشنگتن است که تقریباً 40 درصد از واردات ایالات متحده را انجام می دهد. هرگونه کندی یا توقف کار میتواند زنجیرههای تأمین کشور را که قبلاً آسیب دیده است، متلاشی کند، تورم را تشدید کند و فشار بر اقتصاد ضعیفی را که در
این قرارداد شامل 29 بندر ساحلی اقیانوس آرام از کالیفرنیا تا ایالت واشنگتن است که تقریباً 40 درصد از واردات ایالات متحده را انجام می دهد. هرگونه کندی یا توقف کار میتواند زنجیرههای تأمین کشور را که قبلاً آسیب دیده است، متلاشی کند، تورم را تشدید کند و فشار بر اقتصاد ضعیفی را که در حال کاهش محبوبیت جو بایدن، رئیسجمهور آمریکا است، تشدید کند.
گروه کارفرمایی انجمن دریانوردی اقیانوس آرام (PMA) و اتحادیه بینالمللی لانگشور و انبار (ILWU) گفت: «در حالی که هیچ تمدید قراردادی وجود نخواهد داشت، محمولهها به حرکت خود ادامه میدهند و عملیات عادی در بنادر تا زمانی که توافق حاصل شود ادامه خواهد داشت». در بیانیه ای مشترک
PMA و ILWU قبل از انقضای قرارداد در ساعت 5 بعد از ظهر، “هر دو طرف اهمیت استراتژیک بنادر برای اقتصاد محلی، منطقه ای و ایالات متحده را درک می کنند و به نیاز به نهایی کردن یک قرارداد جدید در سراسر ساحل در اسرع وقت توجه دارند.” PDT جمعه (0000 GMT شنبه).
پیتر تیرشول، معاون دریایی، تجارت و زنجیره تامین در S&P Global Market Intelligence گفت: زمانی که قرارداد منقضی شد، بند “بدون اعتصاب” آن نیز به پایان رسید.
ساعاتی قبل از انقضا، بیش از 150 گروه تجاری از بایدن درخواست کردند که برای حل و فصل آرام و سریع تلاش کند.
گروههایی که صنایع از کشاورزی و پوشاک گرفته تا کامیونداری و اسباببازی را نمایندگی میکنند از رئیسجمهور خواستند تا با PMA و ILWU برای تمدید قرارداد، متعهد به مذاکرات حسن نیت مداوم و اجتناب از هر گونه فعالیتی که باعث اختلال بیشتر شود، همکاری کند.
وجهه کارگری ماه هاست که در رادار بایدن بوده است. او در 10 ژوئن با ILWU و PMA در لس آنجلس ملاقات کرد. منشی کار او هر هفته با هر دو طرف چک میکند، که مذاکرات در ماه مه آغاز شد.
تیرشول گفت: «ما هرگز کاخ سفیدی نداشتهایم که تمام این مذاکرات را به شکلی که اکنون انجام میدهد، طی کند.
آخرین مذاکرات قرارداد کار بندر ساحل غربی در سال 2015 پس از 9 ماه شکست خورد. کارگران بارانداز به مدت هشت روز کار خود را متوقف کردند، که این امر باعث کاهش جریان تجاری شد و حدود 8 میلیارد دلار تنها از اقتصاد کالیفرنیای جنوبی خارج شد. پرزیدنت باراک اوباما وزیر کار خود را برای ایجاد یک معامله اعزام کرد.
به نظر می رسد اتوماسیون حرکت کانتینرها در بنادر، که منجر به ایجاد مشاغل کمتر می شود، یک موضوع کلیدی در مذاکرات فعلی باشد. هیچ یک از طرفین این موضوع را به طور خاص شناسایی نکرده اند، اما PMA و ILWU مطالعات دوئلی را در مورد تأثیر اتوماسیون و تجارت خار در رسانه ها منتشر کرده اند.
در بیانیه ای در 14 ژوئن، PMA و ILWU اعلام کردند که هیچ گونه توقف کاری یا قفلی که باعث بدتر شدن محدودیت حمل و نقل موجود شود، برنامه ریزی نمی کنند.
با این حال، حملکنندههای محتاط هیچ شانسی را نمیپذیرند. آنها محموله را از ساحل غربی دور می کنند تا از کند شدن بالقوه مربوط به نیروی کار، به ویژه در شلوغ ترین مجتمع بندری کشور در لس آنجلس / لانگ بیچ جلوگیری کنند. این باعث افزایش هزینه ها و کمک به پشتیبان گیری در بنادر نیویورک/نیوجرسی، ساوانا و هیوستون می شود.
(گزارش توسط لیزا بارتلین در لس آنجلس ویرایش توسط مارگریتا چوی، آلیستر بل و لزلی آدلر)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :افزایش ، ایالات ، بندر ، خطرات ، دهد ، را ، ساحل ، شود ، غربی ، قرارداد ، کار ، متحده ، مذاکرات ، منقضی ، می
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰