قدردانی ارمنستان از ایران بابت موضع علیه دالان موهوم تورانی

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان روز دوشنبه و در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با کریدور جعلی زنگزور گفت: از نگرانی ایران سپاسگزارم. من از آن‌ها برای این اظهارات تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: ما همیشه با این درک

کد خبر : 494378
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۳
قدردانی ارمنستان از ایران بابت موضع علیه دالان موهوم تورانی



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان روز دوشنبه و در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با کریدور جعلی زنگزور گفت: از نگرانی ایران سپاسگزارم. من از آن‌ها برای این اظهارات تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ما همیشه با این درک زندگی می‌کنیم که ممکن است حمله و گام‌های [تهاجمی] علیه قلمرو مستقل ارمنستان صورت گیرد.

رئیس پارلمان ارمنستان همچنین احتمال حمله مجدد جمهوری آذربایجان به ارمنستان را رد نکرد.

سیمونیان در ادامه تصریح کرد: من همیشه فکر می‌کنم که آذربایجان می‌تواند به ارمنستان حمله کند. به همین مناسبت، مایلم از اظهارات مقامات ایرانی استقبال کنم و بگویم که این اظهارات ایران بسیار مهم است و از چنین فعالیتی بسیار استقبال می‌شود.

سفارت ایران در ایروان نیز روز دوشنبه طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان در دیدار با مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران از تهران به دلیل «حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان» تشکر کرده است. سفارت تهران همچنین به نقل از گریگوریان نوشت: هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط ارضی ایران و ارمنستان را قطع کند.

بنابر گزارش آرمن پرس، همچنین «آرارات میرزویان»، وزیر امورخارجه ارمنستان روز دوشنبه و  در نشست خبری مشترک با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه لوکزامبورگ تاکید کرد که ایروان به مخالفت خود با کریدور فراسرزمینی به نخجوان ادامه می‌دهد و ارمنستان حضور هر نیروی ثالث و هرگونه کنترل شخص ثالث بر زیرساخت‌ها در قلمرو خود را غیر ممکن می‌داند.

میرزویان خاطر نشان کرد: هر چیزی که دلالت بر ایجاد کریدور و واگذاری کنترل آن به طرف دیگری داشته باشد، مطرح نیست و ما گفته‌ایم که حضور قدرت‌های ثالث و کنترل قدرت‌های ثالث برای ارمنستان منتفی و برای ما غیرقابل قبول است.

او تاکید کرد: هیچ چیزی در موضع ما تغییر نکرده است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.