قدرتهای منطقه ای در اجلاس خواستار کمک های ایالات متحده به افغانستان توسط رویترز هستند

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: یک عضو نیروهای امنیتی طالبان در میان جمعیتی که در خیابان ای در کابل ، افغانستان در حال عبور بودند 4 سپتامبر 2021 نگهبانی می دهد. REUTERS/Stringer 2/2 مسکو (رویترز) – روسیه ، چین ، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه روز جمعه از ایالات متحده خواستند که با طالبان

کد خبر : 105969
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
قدرتهای منطقه ای در اجلاس خواستار کمک های ایالات متحده به افغانستان توسط رویترز هستند

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: یک عضو نیروهای امنیتی طالبان در میان جمعیتی که در خیابان ای در کابل ، افغانستان در حال عبور بودند 4 سپتامبر 2021 نگهبانی می دهد. REUTERS/Stringer

2/2

مسکو (رویترز) – روسیه ، چین ، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه روز جمعه از ایالات متحده خواستند که با طالبان مشارکت داشته باشد و کمک های مالی به افغانستان را تأمین کند ، اگرچه آنها همچنین از شورشیان سابق خواستند که قدرت را به دولت فراگیرتری بسپارند.

سرنوشت افغانستان بر اجلاس سازمان همکاری شانگهای که 20 سال پیش به عنوان یک فروشگاه گفتگو برای روسیه ، چین و کشورهای آسیای میانه شوروی سابق تشکیل شد ، غالب بود ، اما اخیراً به بلوکی با بلندپروازی های منطقه ای گسترده تر تبدیل شده است. هند و پاکستان در سال 2017 ، و ایران در روز جمعه به آن ملحق شدند.

رهبران این گروه می گویند مسئولیت غرب به طور کلی و ایالات متحده به ویژه برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان است ، جایی که کمک های غربی به دولت طالبان در ماه گذشته کمک کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: “بخش عمده ای از هزینه های مربوط به بازسازی افغانستان پس از جنگ باید بر عهده ایالات متحده و کشورهای ناتو باشد که مستقیماً مسئول عواقب وخیم حضور طولانی مدت آنها در این کشور هستند.”

وی از واشنگتن خواست تا دارایی های بانک مرکزی افغانستان را که از زمان تصرف طالبان مسدود شده است ، فریز کند و گفت که بدون دسترسی به این منابع ، حاکمان جدید افغانستان وسوسه خواهند شد که به تجارت مواد مخدر و اسلحه روی آورند.

شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین ، بدون اشاره به نام ایالات متحده ، گفت که “برخی از کشورها” باید مسئولیت های مناسب خود را برای توسعه آینده افغانستان به عهده بگیرند ، زیرا “محرک” این وضعیت بوده اند.

عمران خان ، نخست وزیر پاکستان که از نزدیکترین روابط خود را با طالبان دارد ، گفت: “اولویت جلوگیری از بحران انسانی و بحران اقتصادی است. باید به خاطر داشته باشیم که دولت قبلی به شدت به کمک های خارجی و حذف آن وابسته بود.” می تواند منجر به فروپاشی اقتصادی شود. “

با این وجود ، رهبران در مورد کابینه موقت جدید افغانستان ، که تقریباً منحصراً از پشتون های قومی تشکیل شده بود ، محتاط بودند.

پشتونها پایگاه اصلی حمایت طالبان ، کمتر از نیمی از جمعیت افغانستان را تشکیل می دهند. بیشتر گروه های قومی عمده با اعضای سازمان شانگهای مانند ایران ، تاجیکستان و ازبکستان روابط زبانی و قومی نزدیک دارند.

خان پاکستانی گفت که طالبان باید یک “ساختار سیاسی فراگیر” به نمایندگی از همه اقوام ایجاد کند و از استفاده خاک افغانستان برای شبه نظامیان بین المللی جلوگیری کند.

پوتین خاطرنشان کرد که دولت جدید فقط موقت بود. “نمی توان آن را نماینده یا فراگیر نامید ، زیرا نمایندگان دیگر اقوام را در آنجا نمی بینیم. اما ما معتقدیم که باید با آن کار کنیم.”

سلب مسئولیت: رسانه فیوژن مایلم به شما یادآوری کنم که داده های موجود در این وب سایت الزاماً زمان واقعی و دقیق نیستند. همه CFD ها (سهام ، شاخص ها ، معاملات آتی) و فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شود بلکه توسط سازندگان بازار ارائه می شود ، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند ، به این معنی که قیمت ها نشانه ای هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین Fusion Media هیچ گونه مسئولیتی در قبال زیان معاملاتی که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ، ندارد.

رسانه فیوژن یا هر کسی که با Fusion Media درگیر است هیچ گونه مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از اتکا به اطلاعات شامل داده ها ، نقل قول ها ، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت را نمی پذیرد. لطفاً در مورد خطرات و هزینه های مربوط به داد و ستد بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید ، زیرا این یکی از خطرناک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.