قانون داده اتحادیه اروپا عملکرد خاموش کردن قراردادهای هوشمند را پیشنهاد می کند – مقررات بیت کوین نیوز

اتحادیه اروپا قانون داده جدید خود را منتشر کرده است، یک پیشنهاد قانونی که هدف آن تنظیم تولید و مدیریت داده ها توسط بازیگرانی است که از آن استفاده می کنند. این قانون، در دامنه وسیع خود، موضوع قراردادهای هوشمند را مورد بررسی قرار می‌دهد و پیشنهاد می‌کند که هر قرارداد هوشمند باید یک عملکرد

کد خبر : 173282
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
قانون داده اتحادیه اروپا عملکرد خاموش کردن قراردادهای هوشمند را پیشنهاد می کند – مقررات بیت کوین نیوز


اتحادیه اروپا قانون داده جدید خود را منتشر کرده است، یک پیشنهاد قانونی که هدف آن تنظیم تولید و مدیریت داده ها توسط بازیگرانی است که از آن استفاده می کنند. این قانون، در دامنه وسیع خود، موضوع قراردادهای هوشمند را مورد بررسی قرار می‌دهد و پیشنهاد می‌کند که هر قرارداد هوشمند باید یک عملکرد فسخ داشته باشد تا در صورت لزوم، جریان معاملات را متوقف کند.

قراردادهای هوشمند ممکن است توسط قانون داده اتحادیه اروپا خفه شوند

قانون داده‌های اتحادیه اروپا پیشنهادی جدید، که در 23 فوریه منتشر شد، با هدف تنظیم و کنترل روش‌های تولید داده‌ها، شفاف‌سازی قانونی برای بازار داده در اروپا است. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، قانون جدید داده به دنبال تضمین عدالت در محیط دیجیتال، تحریک بازار رقابتی داده، باز کردن فرصت‌ها برای نوآوری مبتنی بر داده و دسترسی بیشتر به داده‌ها برای همه است.

با این حال، به دلیل گستره وسیعی که دارد، این اقدام جدید موضوع قراردادهای هوشمند را که قطعاتی از نرم افزار طراحی شده برای اجرای وظایف خاصی بر اساس ورودی داده ها هستند، لمس می کند. این سند در ماده 30 خود با عنوان «الزامات اساسی در مورد قراردادهای هوشمند برای به اشتراک گذاری داده»، الزاماتی را تعریف می کند که قراردادهای هوشمند باید رعایت کنند تا مطابق با قوانین اتحادیه اروپا به کار گرفته شوند.

یکی از این الزامات، به نام “خاتمه و وقفه ایمن”، بیان می کند که قراردادهای هوشمند تایید شده باید:

… شامل عملکردهای داخلی است که می تواند قرارداد را بازنشانی کند یا دستور دهد که عملیات را متوقف یا قطع کند تا از اجرای (تصادفی) آینده جلوگیری شود.

یکی دیگر از الزامات اعتبارسنجی قراردادهای هوشمند توسط اتحادیه اروپا، امکان ممیزی قراردادها با امکان به دست آوردن سابقه تراکنش های انجام شده در گذشته توسط نرم افزار است.


کاربرد محدود

پیشنهاد قراردادهای هوشمند منقطع و استانداردسازی این قراردادهای هوشمند با الزامات جدید تحمیل شده توسط قانون داده‌ها با واکنش منفی برخی از تحلیلگران مواجه شد و آنها از دامنه و قابلیت اجرا بودن این سند انتقاد کردند. این مورد در مورد Thibault Schrepel، دانشیار حقوق در VU Amsterdam است که اظهار داشت:

اکنون، این کاملاً بزرگ / بحث برانگیز است. قراردادهای هوشمند (که داده ها را در دسترس قرار می دهد) را تحمیل می کند تا قابل توقف باشند. بنابراین… اساساً، همه اوراکل ها *باید* دوباره طراحی شوند (اما چگونه؟)، وگرنه قانون را نقض خواهند کرد.

شرپل بیشتر اظهار داشت که تصویب این قانون میلیون‌ها قرارداد هوشمند آنلاین را در حوزه قضایی پیشنهادی غیرقانونی می‌کند، بدون اینکه راهی برای انطباق آنها با الزامات ارائه شده در سند وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش‌ها، اتحادیه اروپا اخیراً به ارزهای رمزنگاری شده توجه داشته است، به طوری که برخی از کشورهای آن برای ایجاد یک ناظر AML کریپتو در منطقه لابی می‌کنند.

نظر شما در مورد قانون داده و الزامات آن در مورد قراردادهای هوشمند چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

sergio@bitcoin.com'

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شد. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تاثیر قرار گرفتن تحت تاثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.