فلوریدا تلاش می کند تا خود را آماده کند زیرا طوفان یان به سمت ساحل می رود

[ad_1] مسیر ایان به سمت فلوریدا، آژانس فضایی ایالات متحده ناسا را ​​مجبور کرد که موشک ماه آرتمیس 1 غول پیکر خود را پس از به تعویق انداختن ماموریت موردانتظار برای بار سوم، از روی سکوی پرتاب کیپ کاناورال خود بیاندازد. ایان از غروب دوشنبه یک طوفان رده 2 بود، بادهایی با سرعت بیش از

کد خبر : 260051
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۳۳
فلوریدا تلاش می کند تا خود را آماده کند زیرا طوفان یان به سمت ساحل می رود

[ad_1]

مسیر ایان به سمت فلوریدا، آژانس فضایی ایالات متحده ناسا را ​​مجبور کرد که موشک ماه آرتمیس 1 غول پیکر خود را پس از به تعویق انداختن ماموریت موردانتظار برای بار سوم، از روی سکوی پرتاب کیپ کاناورال خود بیاندازد.

ایان از غروب دوشنبه یک طوفان رده 2 بود، بادهایی با سرعت بیش از 100 مایل در ساعت و انتظار می رفت که قبل از رسیدن به خشکی در کوبا شدت یابد. پیش‌بینی‌ها می‌گویند زمانی که ایان کوبا را ترک کرد، طوفان می‌تواند اوایل روز جمعه به شمال خلیج تامپا برسد یا به سمت شمال غربی به سمت پانهندل فلوریدا بچرخد.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در یک کنفرانس خبری گفت: «این یک طوفان واقعاً بزرگ است.

دولت بایدن روز دوشنبه وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را برای ایالت اعلام کرد و گفت که با مقامات محلی برای ارائه پشتیبانی همکاری می کند.

فلوریدا در سال‌های اخیر شاهد طوفان‌های مرطوب‌تر، بادتر و شدیدتر بوده است که کارشناسان آن را به تغییرات آب و هوایی نسبت می‌دهند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تغییرات آب و هوایی باعث می شود طوفان ها کندتر حرکت کنند، به این معنی که آنها می توانند آب بیشتری را در یک مکان بریزند.

نشانه هایی از طوفان قریب الوقوع در سراسر فلوریدا، ایالتی 21 میلیون نفری، دیده شد. در Titusville، شهری 43000 نفری در ساحل اقیانوس اطلس، خدمه از اره برقی برای اصلاح درختان نخل استفاده کردند.

در یک فروشگاه مواد غذایی در سن پترزبورگ، در سراسر ایالت در ساحل خلیج فارس، فقط جعبه های مقوایی خالی باقی مانده بود که در آن فروشگاه معمولا آب مقطر ذخیره می شد. کاغذ توالت، تنقلات و سوپ کنسرو شده هنوز پیدا می شد.

دایان زامبیتو، 64 ساله، در محله تاریخی تامپا شهر Ybor، در شمال شرقی مرکز شهر، گفت که معمولاً توسط طوفان‌هایی که ایالت را درگیر می‌کنند دچار لرزش نمی‌شود.

بعدازظهر دوشنبه در حالی که شوهرش تخته سه لا را روی پنجره‌های خانه‌شان می‌کوبید، گفت: «اما این یکی متفاوت است». “این یکی مرا می ترساند. آنقدر بزرگ است که اگر عقل داری نترسی.»

این زوج قصد داشتند شن و ماسه را داخل کیسه‌ها بریزند و آن‌ها را جلوی درها بچینند تا آب در داخل آن جریان نداشته باشد.

گارد ملی بسیج شد

زامبیتوها از جمله بسیاری از ساکنان فلوریدا بودند که برای سیل آماده می شدند که می تواند خیابان ها و خانه ها را زیر آب ببرد. پیش بینی ها هشدار می دهند که طوفان می تواند به خانه ها و مشاغل آسیب برساند یا ویران کند و باعث قطع برق در روزهای آینده شود.

فرماندار 5000 نیروی گارد ملی را بسیج کرده است. 2000 نفر دیگر نیز از تنسی، جورجیا و کارولینای شمالی می آیند و ایالت های مجاور نیز در حالت آماده باش هستند.

تری جانستون، شهردار کی وست، گفت که شهر جزیره او می تواند یکی از اولین مکان هایی باشد که در ایالات متحده تحت تأثیر طوفان ایان قرار گرفته است.

جانستون گفت که صاحبان خانه‌ها و خانه‌های اجاره‌ای کرکره‌ها یا تخته‌های طوفانی را روی پنجره‌ها نصب کرده‌اند، زیرا ساکنان به اندازه کافی غذا و آب برای دوام یک هفته ذخیره کرده‌اند.

او گفت که شهر نارگیل های درختان برخی از خیابان ها را قطع کرد و توضیح داد: “نارگیل می تواند در طوفان به یک پرتابه 30 پوندی تبدیل شود.”

وسایل نقلیه شهری به مناطق مرتفع منتقل شدند و به ساکنان ساکن در قایق ها گفته شد که قبل از شروع طوفان در شهر دوشنبه شب به دنبال سرپناهی در خشکی باشند. پیش بینی ها یک طوفان 4 فوتی (1.2 متری) را پیش بینی کردند که می تواند آب دریا را از ساحل به خیابان ها بکشاند.

جانستون گفت: “اگر تخلیه ای وجود داشته باشد، من کسی هستم که دستور آن را می دهم.” اگر طوفان به سمت شرق حرکت کند، آن را در نظر خواهیم گرفت.

شدت طوفان در حدود 100 مایلی (160 کیلومتری) جنوب غربی گراند کیمن صبح روز دوشنبه با بادهای پایدار 80 مایل در ساعت (128 کیلومتر در ساعت) بود.

BP Plc تولید نفت در دو سکوی خود در خلیج مکزیک را متوقف کرد.

پیش بینی ها می گویند که ایان ممکن است پس از ورود به خلیج مکزیک به یک طوفان رده 3 تبدیل شود، اما در حالی که روز پنجشنبه در ساحل تامپا در ساحل خلیج فلوریدا پارک شده بود، دوباره ضعیف می شود. از آنجا، مسیر طوفان نامشخص است.

باب اوراوک، هواشناس مرکز پیش بینی آب و هوای خدمات ملی هواشناسی در کالج پارک مریلند، گفت، صرف نظر از این، انتظار می رود که بین 6 تا 12 اینچ (15 تا 30 سانتی متر) باران در روز پنجشنبه هر دو سواحل خلیج فلوریدا و اقیانوس اطلس را غرقاب کند.

ایان طوفان فیونا را دنبال می کند، یک طوفان قدرتمند رده 4 که هفته گذشته مسیر تخریب را در پورتوریکو ایجاد کرد و بیشتر قلمرو ایالات متحده را بدون برق و آب آشامیدنی رها کرد. فیونا سپس از جزایر ترک و کایکوس عبور کرد، از برمودا گذشت و به سواحل اقیانوس اطلس کانادا برخورد کرد، جایی که تعمیر زیرساخت های حیاتی ممکن است ماه ها طول بکشد.

(گزارش توسط شانون استاپلتون در تامپا و برندان اوبراین در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط تایلر کلیفورد در واشنگتن، ریچ مک کی در آتلانتا و دان ویتکامب در لس آنجلس؛ ویرایش توسط لیزا شوماکر و آرورا الیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.