فلافل هم لاکچری شد/ افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش غذاهای رستورانی

علی اصغر میرابراهیمی با اشاره به افزایش نرخ کالاهای اساسی و تاثیر آن بر قیمت غذاهای رستورانی، گفت: تورم موجود در کشور بر قیمت روغن، برنج، رب گوجه فرنگی، انواع ادویه، زعفران و …. تاثیر گذاشته است؛ رستوران‌داران نیز مصرف‌کننده محسوب می‌شوند و باید مواد اولیه پخت را با قیمت بالا خریداری کنند. وی در

کد خبر : 298894
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱:۵۴
فلافل هم لاکچری شد/ افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش غذاهای رستورانی



علی اصغر میرابراهیمی با اشاره به افزایش نرخ کالاهای اساسی و تاثیر آن بر قیمت غذاهای رستورانی، گفت: تورم موجود در کشور بر قیمت روغن، برنج، رب گوجه فرنگی، انواع ادویه، زعفران و …. تاثیر گذاشته است؛ رستوران‌داران نیز مصرف‌کننده محسوب می‌شوند و باید مواد اولیه پخت را با قیمت بالا خریداری کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نرخ یک پرس غذا در رستوران‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟ تصریح کرد: اتحادیه بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت دارد نرخ‌ غذای رستورانی بعد از محاسبه قیمت مواد اولیه (باتوجه به فاکتور روز)، حقوق کارگری، بیمه، مالیات و ۲۰ درصد سود قانونی و ….. به دست می‌آید.

این فعال صنفی ادامه داد: نرخ غذا در واحدهایی که برنج طارم و هاشمی مصرف می کنند با نرخ واحدهایی که برنج خارجی استفاده می‌کنند باید متفاوت باشد.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس با اشاره به افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش رستوران‌ها، گفت: عدم استقبال از غذای رستورانی بعد از شیوع بیماری کرونا آغاز، تورم موجود و افزایش نرخ غذاهای رستورانی این کاهش تقاضا را تشدید کرد.

این فعال صنفی با بیان اینکه رستوران‌دارانی که با نرخ‌های اقتصادی اقدام به عرضه خوراک می‌کنند از مواد اولیه مرغوب استفاده نمی‌کنند، گفت: با آنالیز ابتدایی قیمت‌ها به نرخ‌های که برخی واحدهایی صنفی برای غذاهای خود درج می‌کنند نخواهیم رسید چگونه ممکن است که مرغ کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومانی و برنج کیلویی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برای طبخ غذا استفاده کرد اما از سوی دیگرقیمت یه پرس غذا حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان شود؟ اینجاست که تایید می‌شود این واحدها از مواد اولیه نامرغوب استفاده می‌کنند.

همچنین در این رابطه اسدالله احمدی شهریور رئیس اتحادیه اغذیه فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به افت فروش در اغذیه‌فروشان، گفت: سردی هوا همواره در میزان فروش تاثیر می‌گذاشت؛ چراکه مردم ساعات کمتری از روز را خارج خانه سپری می‌کنند. همچنین افت قدرت خرید و افزایش نرخ انواع اغذیه باعث شده است که میزان فروش حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افت کند.

وی ادامه داد: نرخ فلافل حدود ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان شده است البته برخی واحدها ممکن است در ساندویج سه عدد فلافل و واحد دیگر ۵ عدد فلافل بگذارد و این موضوع نرخ ساندویج را تغییر می‌دهد همچنین برندها و کیفیت خوراک در تعیین قیمت فاکتور مهمی محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان در پایان بیان کرد: مواد اولیه از جمله نان فانتزی، انواع سس‌ها، پنیر، سوسیس و کالباس افزایش نرخ داشتند و این افزایش نرخ در قیمت تمام شده واحد صنفی تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.