فعالیت کارخانه چین در ماه ژوئیه به طور غیرمنتظره ای در بحبوحه شعله ور شدن کووید منقبض شد

تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار داشتند که این نرخ به 50.4 برسد، یک بهبود حاشیه ای اما همچنان بالاتر از مرز 50 واحدی است که انقباض را از رشد به صورت ماهانه جدا می کند. PMI رسمی غیر تولیدی در ماه جولای از 54.7 در ژوئن به 53.8 کاهش یافت. PMI مرکب

کد خبر : 235568
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۰۳
فعالیت کارخانه چین در ماه ژوئیه به طور غیرمنتظره ای در بحبوحه شعله ور شدن کووید منقبض شد


تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار داشتند که این نرخ به 50.4 برسد، یک بهبود حاشیه ای اما همچنان بالاتر از مرز 50 واحدی است که انقباض را از رشد به صورت ماهانه جدا می کند.

PMI رسمی غیر تولیدی در ماه جولای از 54.7 در ژوئن به 53.8 کاهش یافت. PMI مرکب رسمی، که شامل فعالیت های تولیدی و خدماتی می شود، در برابر 52.5 در مقابل 54.1 قرار گرفت.

اقتصاد چین در سه ماهه دوم در بحبوحه قرنطینه های گسترده تقریباً منقبض شد، اما رهبران ارشد اخیراً اعلام کردند که یک سیاست سختگیرانه برای مقابله با کووید صفر اولویت اصلی باقی خواهد ماند.

رسانه‌های دولتی پس از نشست بلندپایه حزب کمونیست حاکم گزارش دادند که سیاست‌گذاران آماده‌اند تا هدف تولید ناخالص داخلی «حدود 5.5 درصد» برای امسال را از دست بدهند.

تصمیم پکن برای کنار گذاشتن اشاره به هدف رشد پس از نشست، گمانه‌زنی‌ها را خنثی کرد که اقدامات محرک بزرگی را اعمال خواهد کرد، همانطور که اغلب در رکودهای گذشته انجام می‌داد.

کاپیتال اکونومیکس می‌گوید که محدودیت سیاست‌ها، همراه با تهدید دائمی محدودیت‌های بیشتر و اعتماد ضعیف مصرف‌کننده، احتمالاً بهبود اقتصادی چین را طولانی‌تر می‌کند.

بهبودی متزلزل

پس از جهش در ماه ژوئن، بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان دچار تزلزل شد زیرا شعله ور شدن ویروس کووید در حال شکل گیری منجر به تشدید محدودیت های فعالیت در برخی شهرها شد، در حالی که بازار املاک زمانی قدرتمند از بحرانی به بحران دیگر می چرخد.

تولیدکنندگان چینی نیز همچنان با قیمت های بالای مواد خام دست و پنجه نرم می کنند که حاشیه سود را کاهش می دهد و چشم انداز صادرات به دلیل ترس از رکود جهانی تیره شده است.

کلان شهر جنوبی چین شنژن متعهد شده است که «تمام منابع را بسیج کند» تا از شیوع آهسته کووید جلوگیری کند، دستور اجرای دقیق آزمایش‌ها و بررسی‌های دما و قرنطینه ساختمان‌های مبتلا به کووید را صادر کرده است.

در اوایل ماه جاری، شهر بندری تیانجین، محل استقرار کارخانه‌های مرتبط با بوئینگ و فولکس واگن، و سایر مناطق، محدودیت‌ها را برای مبارزه با شیوع‌های جدید تشدید کردند.

بر اساس گزارش ورلد اکونومیکس، اقدامات قرنطینه روی 41 درصد از شرکت‌های چینی در ماه جولای تأثیر گذاشته است، اگرچه شاخص اعتماد تجاری تولیدی آن به طور قابل توجهی از 50.2 در ژوئن به 51.7 در ژوئیه افزایش یافته است.

(گزارش اتاق خبر پکن؛ ویرایش توسط هیمانی سرکار)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.