فعالان صنایع دستی گلستان نیازمند انجمن واحد

هوشمند نیوز؛ گروه استان ها_ جواد ساوری در نشست بررسی چالش های فعالان صنایع دستی استان که در اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تا کنون اتحاد واحدی بین بانوان فعال در این صنعت در استان وجود نداشته که ما نیز بتوانیم مسایل آنان را پیگیری کنیم . وی افزود: متاسفانه تاکنون اتحاد واحدی

کد خبر : 504242
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۱۰
فعالان صنایع دستی گلستان نیازمند انجمن واحد



هوشمند نیوز؛ گروه استان ها_ جواد ساوری در نشست بررسی چالش های فعالان صنایع دستی استان که در اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تا کنون اتحاد واحدی بین بانوان فعال در این صنعت در استان وجود نداشته که ما نیز بتوانیم مسایل آنان را پیگیری کنیم .

وی افزود: متاسفانه تاکنون اتحاد واحدی بین فعالان این بخش به آن صورتی که باید پیگیر مسایل باشند نبوده و به همین دلیل پیگیری برخی مسائل به تعویق افتاده است.

ساوری گفت: پیگیری های هم برای صادرات محصولات صنایع دستی انجام شد اما به دلیل همین فقدان اتحاد ما نیز نتوانستیم مطالبات را بشناسیم و پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: از همین جا اعلام میکنم که از محل اعتبارات تبصره ۱۸و از محل فنی و اعتباری استان تسهیلاتی برای فعالان و رونق اشتغال بانوان هنرمند صنایع دستی در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست رییس اتاق بازرگانی گرگان هم گفت: رسالت اصلی اتاق بازرگانی گرگان رفع موانع و دغدغه های بخش خصوصی با رایزنی بخش دولتی است.

امیر یوسفی افزود: برخی مدیران استانی گویا تمایلی ندارند که مطالبات استان را با جسارت از مرکز پیگیری کنند و به دنبال افزایش GDP استان هستند و این در حالی است که تعدادی دیگر مکرر این مطالبات را پیگیر هستند.

وی گفت: حضور در نمایشگاه های تخصصی نیازمند برند سازی است و فعالان صنایع دستی استان نیز باید در کنار تولیدات حتما به فکر برند سازی محصولات برای حضور جدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی باشند.

عضو‌ هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان هم بیان کرد: تا زمانی که تولید کنندگان صنایع دستی در استان که به سمت تجاری سازی نروند همچنان برای فروش محصولات با چالش روبرو خواهند بود.

وی گفت: چنانچه تغییری در رویکرد امروزی صنایع دستی رخ ندهد بدون شک این جلسات هم خروجی مناسبی نخواهد داشت.

قره باش افزود: اینکه فقط وام تسهیلات دریافت شود اما این تسهیلات بدون برنامه ریزی و‌تغییر مسیر هزینه شود نمی‌تواند فعالان را به مسیری درست هدایت کند.

وی بیان کرد: بانوان فعال در حوزه صنایع دستی علاوه بر تامین اقتصاد خانواده از این راه ، به حفظ فرهنگ اصیل ایرانی نیز کمک می کنند که جای ستایشگری دارد.

عضو‌ دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان هم اظهار کرد: بانوان پیشرانان حفظ میراث فرهنگی با فعالیت صنایع دستی هستند.

احمد قلندری گفت: در سال های گذشته شاید توجه ویژهای به توسعه این صنعت و تشکیل انجمن های متعدد در این زمینه نشده بود اما اتاق بازرگانی به عنوان یک ظرفیت عالی برای پیشبرد اهداف فعالان این صنعت در کنار آنان خواهند بود.

وی افزود: شکل گیری انجمن صنایع دستی بانوان در اتاق قدم بلندی برای پیگیری مطالبات آنان و رسیدن به اهداف فعالان این حوزه دارد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.