فراگیر: IRCC سقف محدودتری را برای مجوزهای تحصیلی و تغییرات در واجد شرایط بودن PGWP اعلام می کند.

به گفته کانادا، “سرپوش دانشجویی بین المللی اینجاست تا بماند”. مارک میلر وزیر مهاجرت به طور خاص، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تنها 437000 مجوز تحصیلی در سال 2025 صادر خواهد کرد. طبق گفته این اداره، این تعداد بر اساس 1 است.کاهش 0 درصدی از هدف سال 2024 که 485000 مجوز مطالعه جدید

کد خبر : 497914
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
فراگیر: IRCC سقف محدودتری را برای مجوزهای تحصیلی و تغییرات در واجد شرایط بودن PGWP اعلام می کند.


به گفته کانادا، “سرپوش دانشجویی بین المللی اینجاست تا بماند”. مارک میلر وزیر مهاجرت

به طور خاص، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تنها 437000 مجوز تحصیلی در سال 2025 صادر خواهد کرد. طبق گفته این اداره، این تعداد بر اساس 1 است.کاهش 0 درصدی از هدف سال 2024 که 485000 مجوز مطالعه جدید صادر شده بود و سپس تثبیت سقف مصرف برای سال 2026.

IRCC انتظار دارد که این منجر به صدور 300000 مجوز تحصیل کمتر برای دانشجویان بین المللی در چند سال آینده شود.

برای مشاوره رایگان اجازه کار با موسسه حقوقی مهاجرت کوهن برنامه ریزی کنید

این تنها یکی از چندین اعلامیه وزیر در مورد تغییرات جاری در برنامه دانشجویان بین المللی کانادا است.

میلر گفت: «واقعیت این است که همه کسانی که می‌خواهند به کانادا بیایند نمی‌توانند – درست مثل همه کسانی که می‌خواهند در کانادا بمانند، نمی‌توانند.»

«سیستم مهاجرت ما باید یکپارچگی خود را حفظ کند و به خوبی مدیریت و پایدار باشد. و همانطور که به جلو نگاه می کنیم، هر کاری که لازم است برای رسیدن به این هدف انجام خواهیم داد و افراد تازه وارد را برای موفقیت آماده خواهیم کرد.”

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری اکنون نیاز به گواهینامه استانی دارند

درپوش به روز شده اکنون شامل خواهد شد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که دیگر از اخذ گواهینامه استانی (PAL) معاف نخواهند بود.

این وزارت می گوید که تقریباً 12 درصد از فضاهای تخصیصی را برای این دانش آموزان «به خاطر مزایایی که برای بازار کار کانادا به ارمغان می آورد» رزرو خواهد کرد.

PAL ها در اوایل امسال برای بسیاری از دانشجویان کالج و مقطع کارشناسی معرفی شدند تا به IRCC کمک کنند تا صحت درخواست های آنها را تأیید کند و تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده را تثبیت کند.

تغییرات در واجد شرایط بودن PGWP

علاوه بر این، تغییرات بیشتری در شرایط واجد شرایط بودن برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) ایجاد شده است. متقاضیان اکنون ملزم به نشان دادن امتیاز معیار زبان کانادایی (CLB) 7 برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و CLB 5 برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که پس از 1 نوامبر درخواست می دهند.

میلر می گوید که انتظار دارد این منجر به صدور 175000 PGWP کمتر در سه سال آینده شود.

محدودیت های مجوز کار آزاد همسر

IRCC همچنین واجد شرایط بودن مجوز کار را در اواخر امسال به همسران دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که دوره آنها حداقل 16 ماه است محدود می کند. انتظار می رود این امر منجر به صدور 50000 مجوز کار همسر کمتر در سه سال آینده شود.

بدون ارتباط با برنامه دانشجویی بین‌المللی، مجوزهای کاری آزاد همسر نیز به همسران کانادایی‌ها یا مقیمان دائمی که در بخش‌های کاری حیاتی شاغل هستند محدود می‌شود.

تأثیر بر برنامه کارگران خارجی موقت

نرخ بیکاری کانادا از آوریل 2023 در حال افزایش است و در آن دوره 1.5 درصد افزایش یافته است. استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) می گوید نرخ کلی بیکاری از 6.4 درصد به 6.6 درصد رسیده است. در آگوست 2024، 1.5 میلیون بیکار وجود داشت که نسبت به ماه قبل 60000 نفر (+4.3٪) افزایش داشت.

اقدامات اعلام شده است امروز هدف این است که در آینده نزدیک حجم اقامت موقت در کانادا با مجوز کار را کاهش دهد.

وزیر اشتغالرندی بویسونو، توسعه نیروی کار و زبان های رسمی، در کنار وزیر میلر صحبت کرد و بسیاری از اظهارات قبلی او در مورد هدف برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) را تکرار کرد. او گفت که TFWP باید آخرین راه حل باشد و هرگز نباید برای جایگزینی کارگران کانادایی یا سرکوب دستمزد آنها استفاده شود.

با این حال، وزیر بویسونو خاطرنشان کرد که 99درصد رشد اقتصادی در کانادا به مهاجرت بستگی دارد. پیش بینی می شود این میزان تا سال 2032 به 100 درصد افزایش یابد.

تغییرات در سطوح اقامت موقت و دائم در کانادا

امسال شاهد تغییرات اساسی در سیستم مهاجرتی کانادا با اقدامات متعددی بودیم.

در ژانویه IRCC برای اولین بار سقف مجوزهای تحصیلی را اعمال کرد که در ابتدا به عنوان یک سیاست موقت اجرا شد که تا پایان سال 2025 اجرا می شد. به عنوان بخشی از این سقف، برای هر دولت استانی مجوزهای تحصیلی برای استان خود صادر شد. اجرای این سقف جدید همچنین باعث ایجاد سیستم گواهی نامه استانی (PAL) شد.

اعلام سقف مجوز تحصیل با محدودیت‌های بیشتر در مورد واجد شرایط بودن PGWP همراه بود (که دانشجویان در برنامه‌های کالج با “توافقنامه‌های مجوز برنامه درسی” واجد شرایط نیستند). و همچنین محدودیت جدیدی در مجوز کار همسر فقط برای همسران دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا (به استثنای برخی موارد).

در ماه مارس، وزیر میلر همچنین اعلام کرد که برنامه سطوح مهاجرت برای 2025-2027 برای اولین بار سطوح اقامت موقت را شامل می شود زیرا این وزارتخانه به دنبال کاهش تعداد ساکنان موقت (کسانی که دارای مجوز تحصیل یا کار هستند) است.

کانادا اقدامات دیگری را برای کاهش تعداد ساکنان موقت انجام داده است، از جمله:

  • پایان دادن به سیاست دوران کووید که به برخی از بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد از داخل کانادا برای مجوز کار با حمایت شغلی درخواست دهند.
  • توقف پردازش ارزیابی‌های تاثیر بازار کار (LMIAs) در جریان دستمزد پایین TFWP، برای مشاغلی در کانادا که برای مناطق کلان‌شهری سرشماری (CMA) با نرخ بیکاری مساوی یا بالاتر از 6 درصد است. و
  • با توجه به تغییرات شدید در صدور مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای فارغ التحصیلان بین المللی، صدور این مجوزهای کار را به برنامه های آموزشی مرتبط می کند که فارغ التحصیلان را قادر می سازد در بخش های مورد تقاضای اقتصاد کانادا کار کنند.

وزیر میلر قبلاً اعلام کرده بود که او همچنین آماده بررسی گزینه هایی برای رسیدگی به سطوح مهاجرت دائمی به کانادا است. وزیر خاطرنشان کرد که اگرچه «اصلاح نکردن» سطوح مهاجرت دائمی مهم است، اما تغییراتی که او در نظر گرفته است «مهم» خواهد بود و صرفاً «زیبایی» نیست. انتظار می رود در هفته های آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه شود

برای مشاوره رایگان اجازه کار با موسسه حقوقی مهاجرت کوهن برنامه ریزی کنید





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.