غنا در جلسه اضطراری بزرگترین افزایش نرخ را ارائه می کند

این افزایش تنها سه هفته پس از آن صورت گرفت که نرخ سیاست پولی خود را بدون تغییر در 19 درصد نگه داشت و اعلام کرد که برای مشاهده تأثیر یک سری افزایش‌های رکوردشکنی متوقف شده است. قرار بود در اواخر سپتامبر دوباره تشکیل جلسه دهد، اما روز دوشنبه اعلام کرد که یک جلسه اضطراری

کد خبر : 243091
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۲۳
غنا در جلسه اضطراری بزرگترین افزایش نرخ را ارائه می کند


این افزایش تنها سه هفته پس از آن صورت گرفت که نرخ سیاست پولی خود را بدون تغییر در 19 درصد نگه داشت و اعلام کرد که برای مشاهده تأثیر یک سری افزایش‌های رکوردشکنی متوقف شده است.

قرار بود در اواخر سپتامبر دوباره تشکیل جلسه دهد، اما روز دوشنبه اعلام کرد که یک جلسه اضطراری لازم است.

براساس داده‌های Refinitiv Eikon، ارز سدی غنا از زمان نشست سیاست‌های پولی جولای به کاهش شدید خود ادامه داده است و تنها در روز چهارشنبه بیش از 6 درصد در برابر دلار از دست داده است. این باعث شد کل زیان برای سال 2022 به نزدیک 39٪ برسد.

در همین حال، تورم مصرف‌کننده در ژوئیه به 31.7 درصد سالانه افزایش یافت که بالاترین میزان از اواخر سال 2003 بود، و آماردان ارشد دولت هشدار داد که نمی‌توان گفت که آیا تورم به اوج خود رسیده است یا خیر.

این شرایط باعث تظاهرات خیابانی علیه مشکلات اقتصادی شده است. ماه گذشته، صدها تظاهرکننده در آکرا، پایتخت غنا، علیه افزایش قیمت سوخت، مالیات بر پرداخت های الکترونیکی و سایر عوارض اعتراض کردند.

کمیته سیاست پولی بانک غنا در بیانیه ای اعلام کرد: «کمیته افزایش تورم در ماه جولای و افزایش فشارها در ()بازار ارز را مورد توجه قرار داد.

این کمیته با توجه به خطراتی که برای چشم انداز تورم وجود دارد، تصمیم به افزایش 300 واحدی گرفت و افزود که همچنین ذخیره اولیه مورد نیاز بانک ها را از 12 درصد به 15 درصد به صورت مرحله ای افزایش می دهد.

این کمیته تا حدی مشکلات اقتصادی کنونی غنا را ناشی از عوامل خارجی از جمله دلار قوی و شرایط سخت‌تر مالی جهانی دانست.

در این گزارش آمده است که تولید درآمد امسال برای دولت چالشی بوده است و بدون دسترسی به بازارهای سرمایه بین المللی، اضافه برداشت بانک مرکزی به پر کردن این شکاف کمک کرده است.

غنا در مراحل اولیه مذاکره برای یک قرارداد حمایتی با صندوق بین المللی پول است، زیرا در ابتدا اعلام کرد که برای کمک به این صندوق مراجعه نخواهد کرد.

راضیه خان، اقتصاددان ارشد آفریقا و خاورمیانه در استاندارد چارترد، گفت که افزایش روز جمعه می تواند به نشان دادن متعهد غنا به دستیابی به توافق با صندوق بین المللی پول کمک کند.

او گفت: «در حالی که نرخ سیاستی بالاتر ممکن است به تنهایی برای تثبیت ارز در کوتاه مدت کافی نباشد، حداقل اطمینانی در مورد جدی بودن مذاکرات غنا با صندوق بین المللی پول ایجاد می کند.

(گزارش توسط Cooper Inveen و Christian Akorlie؛ ویرایش توسط Alexander Winning و Aurora Ellis)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.