(عکس) مسن ترین دختر شایسته، بانوی 80 ساله از کره جنوبی

مسن ترین دختر شایسته در شرف انتخاب شدن بود اما به نظر می رسد بخت خیلی هم با او یار نبود! بله، چوی سون-هوا، مدل کره‌ای  روز دوشنبه با کمی سختی در رقابت با گروهی متشکل از 32 زن در سئول در سن 80 سالگی، مقام مسن‌ترین فردی را که برنده جایزه Miss Universe کره

کد خبر : 503268
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
(عکس) مسن ترین دختر شایسته، بانوی 80 ساله از کره جنوبی


مسن ترین دختر شایسته در شرف انتخاب شدن بود اما به نظر می رسد بخت خیلی هم با او یار نبود! بله، چوی سون-هوا، مدل کره‌ای  روز دوشنبه با کمی سختی در رقابت با گروهی متشکل از 32 زن در سئول در سن 80 سالگی، مقام مسن‌ترین فردی را که برنده جایزه Miss Universe کره شده است را از دست داد.

مسن ترین دختر شایسته جهان

مسن ترین دختر شایسته جهان

این مسابقه به برنده اجازه می دهد تا نماینده کره جنوبی در مسابقات Miss Universe نوامبر باشد. چوی مسن ترین فینالیستی بود که این مسابقه به خود دیده است.

در حالی که چوی به هان آریل، دانشجوی 22 ساله مدرسه مد باخت، در نهایت جایزه «بهترین کمد» یعنی خوش پوش ترین شرکت کننده را به خانه برد.

چوی قبل از مسابقه به آسوشیتدپرس گفت: «حتی در این سن، من شهامت این را داشتم که از یک فرصت استفاده کنم و یک چالش را قبول کنم.»

او می‌گوید: «می‌خواهم مردم به من نگاه کنند و متوجه شوند که وقتی کارهایی را که می‌خواهی انجام بدهی و خودت را برای رسیدن به آن رویا به چالش بکشی، می‌توانی سالم‌تر زندگی کنی و از زندگی لذت ببری».

مسن ترین دختر شایسته جهانمسن ترین دختر شایسته جهان

چویی متولد 11 اکتبر 1943 در ماسان، تقریباً یک دهه قبل از برگزاری مسابقه دوشیزه جهان در سال 1952، چندین شغل عجیب و غریب انجام داده بود. او به عنوان پرستار، کشیش و حتی در یک کارخانه نساجی کار کرده است.

او در 68 سالگی بازنشسته شد، اما پس از اینکه به کسی پول قرض داد و آن فرد کلاهبردار از آب درآمد، مجبور شد به عنوان پرستار کار کند. او گفت: «من بسیار مستاصل بودم، من کاملاً مسئول فقر فرزندانم بودم. تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم، پول درآوردن و پرداخت بدهی‌هایم بود.»

در سال 2014، هنگامی که یک بیمار به او پیشنهاد داد که به عنوان یک مدل تلاش کند زیرا به نظر می رسد که در این کار خوب باشد، چوی تصمیم گرفت به یک مدرسه مدلینگ بپیوندد. چوی گفت: «حرف های او مانند پرتو به قلبم نشست.»

چهار سال بعد، چویی که در آن زمان ۷۵ سال داشت، اولین حضور خود را به عنوان یک مدل  در هفته مد سئول انجام داد و از آن زمان در سرمقاله‌های مجلاتی مانند Harper’s Bazaar و Elle و همچنین کمپین‌های تجاری برای برندهای معروف ظاهر شد.

مسن ترین دختر شایسته جهانمسن ترین دختر شایسته جهان

چوی گفت که سن او بیشتر به عنوان یک مزیت عمل می کند تا یک نقص. او در حالی به دنیا آمد که جنگ جهانی دوم هنوز ادامه داشت، و پس از گذراندن دوران بحران اقتصادی کره جنوبی و بحران مالی آسیا، معتقد است که انعطاف پذیری او از طریق زندگی ای که تجربه کرده، تقویت شده است.

من در زمان بسیار سختی به دنیا آمدم و بزرگ شدم، و هنوز آن مقاومت را برای مبارزه، برای زنده ماندن در نبردهای خودم دارم. اما نسل جوان هیچ ایده ای از این تجربه ها ندارد.»

زندگی شخصی چوی نیز از فراز و نشیب های زیادی گذشت. شوهرش او و دو فرزندش را رها کرد و دنبال زندگی خودش رفت.

او گفت: «در طول سال‌هایی که من تنها والدین دو فرزند بودم، تا 20 سال لباس‌های یکسانی می‌پوشیدم.»

کیم هی، طراح، می‌گوید: «چیزی بسیار منحصربه‌فرد در مورد چوی وجود دارد – او کیفیتی دارد که با هر کس دیگری (در نسل خود) متفاوت است، و من فکر می‌کردم که با نوع اصالتی که در هنگام ساخت لباس‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم، تناسب دارد.

سازمان Miss Universe که قبلاً فقط به متقاضیان بین 18 تا 28 سال اجازه می داد، معیارهای مشارکت خود را به روز کرد تا همه زنان، صرف نظر از وضعیت تأهل، تا زمانی که بالای 18 سال هستند، مجاز باشد. ما قبلا در مورد راهیابی زنی ۶۰ ساله به فینال مسابقات «ملکه زیبایی» آرژانتین نوشته بودیم.

چوی می گوید : «بعد از اینکه دیدم مسابقه Miss Universe محدودیت سنی ندارد، گفتم در این مسابقه شرکت می کنم. سپس پسرم گفت: “مادر، تا این حد پیش می روی؟ باشه مادر، برو.»  دیروز که برایشان عکس فرستادم، گفتند: «مادر ما فوق العاده است، مادربزرگ ما عالی است.» من احساس خیلی خوبی دارم.

می‌خواهم دنیا را مبهوت کنم، مثلاً «چطور یک خانم 80 ساله اینقدر سالم است؟ چگونه او فرم بدنش را حفظ کرده؟ رژیم غذایی اش چیست؟» او به CNN گفت. “وقتی پیر می‌شوی، وزن اضافه می‌کنی… بنابراین، می‌خواهم نشان دهم که می‌توانیم حتی وقتی که پیر می‌شویم، سالم زندگی کنیم.”

“مدل شدن مانند باز کردن دری به سوی مسیری جدید برای من بود، بنابراین در ذهنم برنامه ریزی کردم. گفتم: «موفق خواهم شد و سخت کار خواهم کرد»… وقتی رویایم به حقیقت پیوست، خدا را شکر کردم و به سختی کار کردم. خیلی سرگرم کننده است و من این شغل را دوست دارم.»

گرچه چوی عنوان Miss Universe را از دست داد، اما چشمانش را محکم به این جایزه دوخته است و رویاهایش بزرگتر از یک مسابقه بزرگ است.

او گفت: “من مدل های بسیار خوبی غیر از کره ای ها دیدم و می خواهم در صحنه های جهانی کاوش کنم و ماجراجویی داشته باشم. فکرم این بود که هر خانمی در جهان می تواند این کار را انجام دهد – اما من هیچ نگرانی در مورد باخت ندارم. فرصت دیگری برای جهانی شدن پیدا خواهم کرد.»



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.