عضو کابینه رژیم صهیونیستی: نتانیاهو نمی‌خواهد توافق حاصل شود

به گزارش هوشمند نیوز از مهر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک منبع حاضر در ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم چند هفته قبل تصمیم گرفته که توافق آتش بس و تبادل اسرا با نیروهای مقاومت در غزه انجام نشود. این منبع ادامه داد که هنگامی که رسیدن

کد خبر : 491968
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
عضو کابینه رژیم صهیونیستی: نتانیاهو نمی‌خواهد توافق حاصل شود



به گزارش هوشمند نیوز از مهر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک منبع حاضر در ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم چند هفته قبل تصمیم گرفته که توافق آتش بس و تبادل اسرا با نیروهای مقاومت در غزه انجام نشود.

این منبع ادامه داد که هنگامی که رسیدن به توافق ممکن به نظر می‌رسید، نتانیاهو دچار چالش شده و تمام تلاش خود را برای به شکست کشاندن توافق انجام داد.

این گزارش مطبوعاتی تصریح کرد که ابقای وزرای سیاسی در کابینه مرتبط با ابقای کابینه است و در نتیجه این روال ادامه پیدا خواهد کرد.

این منبع ادامه داد که هیچ وزیر کابینه اقدام قابل توجهی در این زمینه نخواهد داشت، این در حالی است که آنها می‌دانند که نتانیاهو باعث از دست رفتن توافق شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز دیروز با اشاره به اینکه توافق آتش‌بس بسیار نزدیک بوده است، بعد از اصرار زیاد خبرنگاران در طرح این سوال که آیا نتانیاهو در راستای رسیدن به آتش بس تلاش می‌کند یا نه، پاسخ منفی داد.

از طرفی یک مقام صهیونیست که در مذاکرات مربوط به آتش‌بس حضور داشته است، به تایمز آف اسرائیل گفته است: نتانیاهو بیش از حد بر فشار نظامی تکیه کرده و نیاز به ابتکارات دیپلماتیک موازی مانند معامله اسرا را نادیده گرفته است که به قیمت جان اسرا تمام خواهد شد.

در چنین شرایطی و با وجود خشم خانواده‌های اسرای اسرائیلی از نتانیاهو، پیشتر، رسانه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش داد که ایالات متحده طی هفته‌های آینده طرح آتش‌بس غزه را به طرفین ارائه می‌دهد و اگر هیچ طرفی آن را نپذیرد، آمریکا به مذاکرات تحت رهبری خود پایان خواهد داد و آن را رها خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، در گزارشی نوشت: ایالات متحده مدتهاست با مصر و قطر درباره توافق آتش‌بس غزه رایزنی می‌کند و طی هفته‌های آتی قصد دارد طرح نهایی خود را ارائه دهد و اگر طرفین قادر به پذیرش آن نباشند، آمریکا به مذاکرات تحت رهبری خود خاتمه خواهد داد.
۳۱۰۳۱۰



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.