فرید جواهرزاده در گفتوگو با ایسنا در خصوص حمایتهایی که باید از ایرانگردان صورت گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر و بدون اغراق، ایرانهراسی بزرگترین مانع توسعه گردشگری ایران است و ما برای ورود گردشگران خارجی با بزرگترین و مهمترین چالشی که ایرانهراسی است، مواجه هستیم. این موضوع بارها از سوی مسئولان مربوطه به عنوان یک مشکل اصلی در مسیر ورود گردشگران بینالمللی به ایران نیز مطرح شده است.
وی در خصوص راهکارهایی که برای مقابله با ایرانهراسی میتوان از آن استفاده کرد، افزود: ما باید در ایران پروژههایی را پیگیری کنیم تا بتوانیم در ایرانهراسی و از ارائه مطالب منفی از ایران در برخی از رسانههای بینالمللی که به نوعی مانع جذب گردشگران خارجی میشوند، مقابله کنیم.
رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران تصریح کرد: کشور ما از مزیتهای نسبی و ظرفیتهای بیبدیلی در حوزه گردشگری برخوردار است که این امکانات و ظرفیتها در منطقه، جزو بهترین و برترین کشورها نیز به شمار میرود. بنابراین ما از ظرفیت بسیار خوبی در داخل برخوردار هستیم که میتوانیم با استفاده از آن ظرفیتها برای رونق گردشگری کشور اقدام کنیم.
کمپین تبلیغاتی مقابله با ایرانهراسی تشکیل شود
وی عنوان کرد: به گمان من برای احیای صنعت گردشگری در راستای مقابله با ایرانهراسی باید کمپین تبلیغاتی مقابله با ایرانهراسی را تشکیل دهیم تا عموم مردم، مسئولان و تمامی دستگاههای اجرایی به تناسب در آن نقش ایفا کنند. همچنین وزارتخانهها میتوانند در این راستا اقداماتی انجام دهند. ما باید بپذیریم که در زمینه گردشگری در شرایطی قرار گرفتیم که تا حدودی بحرانی است و برای رفع این بحران نیاز به اقداماتی مانند راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی داریم که باید در دستور کار خود قرار دهیم.
جواهرزاده بیان کرد: برای بقای صنعت گردشگری نیاز به یک عزم ملی، تامین بودجه کافی و مشارکت تمامی دستگاهها و حوزههای مرتبط هستیم که با راهاندازی چنین کمپین و حمایت از فعالان حوزه گردشگری میتوان شاهد اتفاقات خوب در این زمینه بود. بنابراین باید در کنار وزارت فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، سایر دستگاهها و حتی بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کنند و موظف شوند در این خصوص کمکهای مالی خود را اتخاذ کنند.
تولید محتوای مناسب برای استفاده در مدیا باید توسط متخصصانی چون جواد قارایی انجام گیرد
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات لازم در کمپین، تولید محتوا است، خاطرنشان کرد: تولید محتوای مناسب برای استفاده در مدیا، مطبوعات و شبکههای اجتماعی باید توسط متخصصان امر مانند جواد قارایی کارگردان و سازنده مستند «ایرانگرد» که صاحب سبک در حوزه مدیا و رسانه نقشآفرین است، صورت گیرد. بنابراین او با استفاده از خلاقیت و نوآوری میتواند کشور را با زبان روز و امکاناتی که در ایران وجود دارد به خارجیان معرفی کند.
این استاد دانشگاه و کارشناس حوزه گردشگری اظهار کرد: ما علاوه بر تولید محتوا، برای تغییر اذهان جامعه جهانی و ارائه تبلیغات مناسب باید اقداماتی مانند حضور در نمایشگاههای بزرگ گردشگری دنیا را در دستور کار خود قرار دهیم. همچنین باید جشنوارههای گردشگری را با کمک سفارتخانهها در خارج از کشور فعال و برپا کنیم.
وی گفت: تصور میکنم که تولید محتوای مناسب و حرفهای میتواند با کمک رسانهها و شبکههای اجتماعی به این موضوع کمک کند و منجر به جهش و حرکت شود. بنابراین باید از هر حرکت، اقدام و پیشنهادی در این راستا استقبال کنیم.
جواهرزاده اظهار کرد: جواد قارایی راوی، کارگردان و سازنده مستند «ایرانگرد» توانست جاذبههای بسیار خوب و مقاصد گردشگری که به حوزه طبیعتگردی و اکوتوریسم مربوط است و به نوعی ناشناخته هستند را در معرض دید عموم قرار داده و در قالب یک برنامه تلویزیونی معرفی کند. این برنامه مستند مورد توجه عامه مردم قرار گرفته و یکی از پربینندهترین برنامههای تلویزیونی چند سال اخیر به شمار میرود.
رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران خاطرنشان کرد: ساخت چنین برنامههایی میتواند به معرفی جاذبههای مختلف گردشگری کمک کند و معرفی چنین جاذبههایی نیازمند حمایتهایی است که باید از این افراد صورت گیرد تا بتوانند فعالیتهای بهتری انجام دهند.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰