طالبان با تشدید بحران افغانستان تیم اقتصادی خود را گسترش می دهند

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: یک دلال تبادل پول افغانستان بسته های اسکناس را در یک بازار مبادله حمل می کند ، پس از بازگشایی مجدد بانک ها و بازارها پس از تسلط طالبان در کابل ، افغانستان ، 4 سپتامبر 2021. REUTERS/Stringer/عکس فایل 2/2 (رویترز) – دولت طالبان افغانستان روز سه شنبه تیم

کد خبر : 107557
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
طالبان با تشدید بحران افغانستان تیم اقتصادی خود را گسترش می دهند

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: یک دلال تبادل پول افغانستان بسته های اسکناس را در یک بازار مبادله حمل می کند ، پس از بازگشایی مجدد بانک ها و بازارها پس از تسلط طالبان در کابل ، افغانستان ، 4 سپتامبر 2021. REUTERS/Stringer/عکس فایل

2/2

(رویترز) – دولت طالبان افغانستان روز سه شنبه تیم اقتصادی خود را تقویت کرد و از وزیر بازرگانی و دو معاون وی نام برد در حالی که گروه تلاش می کند یک سیستم مالی را در شوک ناشی از پایان ناگهانی کمک های میلیاردی خارجی احیا کند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که نورالدین عزیزی ، تاجر اهل ولایت پنجشیر در شمال کابل ، به عنوان سرپرست وزارت تجارت و صنعت معرفی شد و بلافاصله کار خود را آغاز خواهد کرد.

عزیزی به سرپرست وزیر دارایی و وزیر امور اقتصادی ، که هر دو قبلاً اعلام شده بودند ، ملحق می شود و در تیمی قرار می گیرد که وظیفه ای دلهره آور دارد.

بحران اقتصادی که میلیون ها نفر را گرسنه نگه می دارد وخیم تر شده است ، بحران اقتصادی یکی از بزرگترین چالش هایی است که طالبان 20 سال پس از برکناری آنها از قدرت در کمپین تحت رهبری آمریکا در پی حملات 11 سپتامبر با آن روبرو شده اند.

مجاهد به خبرنگاران گفت: “ما در این باره شب و روز کار می کنیم و مطمئن می شویم که مسئله اقتصادی در اسرع وقت حل می شود.”

وی پیشنهادات مشخصی در مورد چگونگی دستیابی به این هدف ارائه نداد ، اما قول داد که کارمندان دولتی که حداقل از ماه ژوئیه دستمزد نگرفته اند به زودی دریافت حقوق خواهند کرد.

با تأکید بر فشارهای اقتصادی بر دولت جدید افغانستان ، قیمت محصولات اصلی مانند آرد ، سوخت و برنج افزایش یافته است و همچنان صف های طولانی در خارج از بانک ها ایجاد می شود چرا که به شدت برداشت ها را جیره بندی می کنند.

برخی از کمک های بشردوستانه آغاز شده است و تجارت محدود در مرزهای زمینی با پاکستان بازگشته است ، اما کمبود شدید پول نقد فعالیت های اقتصادی روزمره را فلج می کند و چندین دهه جنگ زیرساخت های زیادی را با مشکل روبرو کرده است.

پرداخت کمک های خارجی که 40 درصد از تولید ناخالص داخلی افغانستان را شامل می شد ، متوقف شده است زیرا غرب در حال بررسی نحوه برخورد با گروهی است که تا ماه اوت منجر به شورشی مرگبار علیه دولت تحت حمایت آمریکا شد.

امرالدین ، ​​عضو سابق شورای ولایتی در شمال شهر قندوز ، گفت که کشاورزان در فصل برداشت محصول درگیر جنگ شده اند و وضعیت وخیم برخی از جاده های کشور به این معنی است که بسیاری از محصولات به هدر رفته است.

وی گفت: “کندز به عنوان سبد نان افغانستان شناخته می شود ، اما وضعیت اقتصادی ، به ویژه وضعیت کشاورزی در قندوز ، اسفناک است.” “کشاورزان به دلیل همه مشکلات نتوانستند محصولاتی مانند خربزه و انگور را به کابل برسانند.”

کسب و کار پایین

در شهرها ، مناطق تجاری به طور معمول شلوغ به طور غیرمعمول ساکت هستند و بازارهای بداهه ای پدیدار شده است که در آن مردم سعی می کنند کالاهای خانگی خود را برای جمع آوری پول نقد بفروشند.

به گفته بانک توسعه آسیایی ، حتی قبل از تصرف کابل در 15 اوت ، 47 درصد مردم در فقر زندگی می کردند و یک سوم نیز با معادل 1.90 دلار در روز زنده ماندند.

در حالی که بسیاری از مردم از پایان 20 سال جنگ بین طالبان و نیروهای برکنار شده افغان با حمایت نیروهای خارجی استقبال کردند ، بحران اقتصادی باعث نگرانی بیشتر دولت جدید شده است.

دسترسی بانک مرکزی افغانستان به بیش از 9 میلیارد دلار به ذخایر خارجی که در خارج از کشور نگهداری می شود ، مسدود شده است و مجاهد گفت میلیون ها دلار متعلق به این دولت قبل از ورود طالبان به پایتخت ناپدید شده است.

وی گفت که مقامات تلاش می کنند تا بفهمند چه اتفاقی برای پول نقد مفقود شده می افتد که به گفته وی قبل از سقوط دولت اشرف غنی از رئیس جمهور از بانک ها خارج شده است.

بانک ها برداشت های خود را برای شهروندان خصوصی به 200 یا 20000 افغانی در هفته محدود می کنند و بسیاری از مردم می گویند که حتی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. فقدان کار در بلندمدت جدی تر است.

یکی از باشندگان کابل که از ذکر نام خود امتناع کرد ، گفت: “متأسفانه ، هیچ فرصت شغلی برای ما وجود ندارد.” او گفت که یک هزار تا 1500 افغانی یک روز قبل از آمدن طالبان درآمد داشت اما اکنون چیزی ندارد.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.