صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تعهد تورمی را تضمین می کند

[ad_1] این یک شروع آرام برای نشست اروپا بود، بدون هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو برای سرمایه گذاران. فقدان آمار باعث شد تا بحث سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و صورتجلسات ECB مورد توجه قرار گیرد. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پیش از گزارش صورتجلسه بانک مرکزی اروپا، در میزگرد «یافتن رشد جدید اروپا»

کد خبر : 308709
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تعهد تورمی را تضمین می کند

[ad_1]

این یک شروع آرام برای نشست اروپا بود، بدون هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو برای سرمایه گذاران. فقدان آمار باعث شد تا بحث سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و صورتجلسات ECB مورد توجه قرار گیرد.

لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پیش از گزارش صورتجلسه بانک مرکزی اروپا، در میزگرد «یافتن رشد جدید اروپا» در مجمع جهانی اقتصاد در داووس شرکت کرد.

رئیس بانک مرکزی اروپا بر تعهدات قبلی خود برای رساندن تورم به هدف تاکید کرد.

لاگارد گفته است،

ما تا زمانی که به اندازه کافی وارد قلمرو محدودکننده شده باشیم تا بتوانیم به موقع تورم را به 2 درصد برگردانیم، این مسیر را ادامه خواهیم داد.»

اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا پس از گزارش بلومبرگ در روز سه‌شنبه منتشر شد که در مورد سیاست‌گذاران صحبت می‌کرد که سرعت کاهش نرخ بهره را پس از فوریه در نظر می‌گیرند.

صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا چشم انداز اقتصادی را تهدید می کند

با این حال، صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا مورد توجه بیشتری قرار گرفت. سیگنال‌های مختلط این هفته باعث شد که سرمایه‌گذاران شفاف‌سازی کنند که چه چیزی در پیش است.

نکات برجسته از صورتجلسه 14 تا 15 دسامبر شامل،

  • خطرات چشم انداز تورم در درجه اول صعودی بود. فشارهای موجود در خط لوله می تواند باعث افزایش شدیدتر از حد انتظار در قیمت های خرده فروشی انرژی و مواد غذایی در کوتاه مدت شود.
  • فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد، خاطرنشان کرد که مسیر مورد انتظار نرخ های بهره کلیدی بانک مرکزی اروپا در ماه دسامبر نسبت به نظرسنجی اکتبر، شکل قوز بیشتری داشت.
  • نرخ‌های بهره همچنان باید با سرعت ثابت به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا به سطوحی که به‌اندازه کافی محدودکننده هستند برای اطمینان از بازگشت به موقع تورم به هدف میان‌مدت 2 درصد، برسد.
  • اعضا به طور کلی توافق کردند که اقتصاد منطقه یورو احتمالا در سه ماهه چهارم 2022 و سه ماهه اول 2023 منقبض خواهد شد. اعضا چشم انداز را به بحران انرژی، عدم اطمینان بالا، تضعیف فعالیت اقتصادی جهانی و شرایط مالی سخت تر نسبت می دهند.
  • با وجود دورنمای منفی، کارکنان یوروسیستم یک رکود نسبتاً کوتاه مدت و کم عمق را پیش بینی کردند.
  • در حالی که کارکنان یوروسیستم پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای سال 2023 به طور نزولی اصلاح کردند، اعضای بانک مرکزی اروپا به مقاومت اقتصادی قوی تر از حد انتظار اشاره کردند.
  • مهمتر از همه، بازار کار قوی باقی ماند و از تقاضای داخلی حمایت کرد. با این حال، عدم اطمینان در مورد اثرات سیاست پولی سخت‌تر بر مصرف وجود دارد.
  • همچنین ریسک‌های اقتصادی در کوتاه‌مدت به سمت نزولی باقی می‌مانند. جنگ در اوکراین و هزینه های انرژی و غذا همچنان خطرات منفی را به همراه داشت.
  • دستمزدهای بالاتر نگرانی‌هایی را به وجود آورد و اعضا به این نکته اشاره کردند که شرایط سخت بازار کار تأثیرات دور دومی ایجاد می‌کند.

این صورتجلسه همچنین نشان داد که بسیاری از اعضای بانک مرکزی اروپا از افزایش 75 واحدی نرخ بهره حمایت می‌کنند.

برای منطقه یورو، سیاست‌های تهاجمی‌تر برای رساندن تورم به هدف می‌تواند بر اقتصاد تأثیر منفی بگذارد. در شرایطی که تورم بسیار بالاست و اعضای بانک مرکزی اروپا مشتاق بازگشت تورم به هدف هستند، عمل متعادل کننده احتمالا ادامه خواهد داشت.

اقدام قیمت EUR/USD

قبل از انتشار صورتجلسه، EUR/USD به اظهارات لاگارد پاسخ داد. EUR/USD با بازگشت از پایین ترین سطح اولیه 1.07822 دلار، قبل از کاهش به بالاترین قیمت روز جاری یعنی 1.08385 دلار افزایش یافت.

در پاسخ به صورتجلسه جلسه سیاست، EUR/USD به بالاترین سطح پس از انتشار 1.08272 دلار رسید و به پایین ترین سطح 1.08058 دلار سقوط کرد.

در زمان نگارش این مقاله، EUR/USD با 0.11 درصد افزایش به 1.08067 دلار رسید.

نمودار ساعتی EURUSD 190123

تا بعدی

این یک تقویم اقتصادی شلوغ ایالات متحده است که داده های بخش مسکن، ادعاهای بیکاری و شاخص تولید فدرال فدرال فیلی در کانون توجه قرار دارد. به جز اعداد وخیم بخش مسکن، شاخص تولید فیلی فدرال رزرو و ادعاهای بیکاری احتمالاً تأثیر بیشتری خواهند داشت.

افزایش شدید شاخص تولید فیلی فدرال رزرو و کاهش مطالبات اولیه بیکاری بر EUR/USD تاثیر می گذارد.

فراتر از شاخص های اقتصادی، سرمایه گذاران باید به نظارت بر نظرات اعضای FOMC ادامه دهند. پچ پچ هاوکیش بر دارایی های پرخطرتر تاثیر می گذارد و پشتیبانی از EUR/USD را آزمایش می کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.