صرافی کریپتویی هوبی در آستانه ورشکستگی است؟

هوشمند نیوز – حسین قطبی؛ هوبی یک صرافی ارز دیجیتال است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را خریداری و بفروشند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و مقر آن در سنگاپور است. هوبی یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که طیف گسترده‌ای از جفت‎های معاملاتی را برای رمزارزهای مختلف

کد خبر : 303477
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
صرافی کریپتویی هوبی در آستانه ورشکستگی است؟


هوشمند نیوز حسین قطبی؛ هوبی یک صرافی ارز دیجیتال است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را خریداری و بفروشند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و مقر آن در سنگاپور است. هوبی یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که طیف گسترده‌ای از جفت‎های معاملاتی را برای رمزارزهای مختلف مانند بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین و بسیاری دیگر ارائه می‌دهد. این پلتفرم در چندین کشور در سراسر جهان از جمله چین، ژاپن و ایالات متحده در دسترس است.

چرا هوبی در خطر ورشکستگی است؟

این صرافی ارزهای دیجیتال امروز اعلام کرد که قصد دارد ۲۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج کند. این به عنوان بخشی از بازسازی پس از جاستین سان رخ خواهد داد. یک سخنگو در این شرکت گفت: “نرخ اخراج برنامه ریزی شده ۲۰ درصد است”. او همچنین در مورد پیش بینی ۴۰ درصد مبهم بود و تاکید کرد که این فقط یک شایعه است. تا چند هفته آینده نمی‌دانیم چند کارمند اخراج خواهند شد.

توییتی از کاربر @Cryptadamist در توییتر، با مشخص کردن اینکه تمام چت‌های کارمندان به اجبار بسته شده‌اند و ارتباط دیگر امکان ‌پذیر نیست، به موضوع ورشستگی صرافی هوبی اضافه می‌کند. این کاربر در پایان اظهار داشت که تنها دو احتمال برای این اقدام وجود دارد:

  1. یا تعداد زیادی از کارمندان اخراج می‌شوند.
  2. یا  جاستین سان قصد راگ پول (Rug Pull)، یک نوع کلاهبرداری را دارد.

به نظر می‌رسد صرافی هوبی در این زمان واقعی در حال سقوط است، احتمالاً همراه با ثروت آقای جاستین سان…

همه پیام‌های فوری بین کارمند و غیره را پاک و غیر فعال کنید، شاید یکسری از افراد را اخراج کنید. کارمندان اکنون عصبانی هستند…

ــکریپتاداموس -(@Cryptadamist) ۵ ژانویه ۲۰۲۳.

صرافی کریپتویی هوبی در آستانه ورشکستگی است؟5

طبق گفته پلتفرم دیفای لاما (DeFiLlama)، صرافی هوبی طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ میلیون دلار خروجی خالص داشته است که ۲.۹ درصد از کل دارایی‌های افشا شده را به خود اختصاص داده است و جریان خالص ۱۳۵ میلیون دلاری را در ۷ روز گذشته  داشته است. طبق آخرین بیانیه هوبی، تعداد کارمندان اخراجی‌۲۰ درصد یا تقریباً ۳۰۰ نفر است.

صرافی کریپتویی هوبی در آستانه ورشکستگی است؟2

همچنین طبق توییتی از کاربر فعال توییتر به آیدی @ScopeProtocol، جاستین سان دیروز ۶۲ میلیون تتر و ۶۰ میلیون یو اس دی کوین از جاستلند (Justlend) برداشت کرد. علاوه بر این، او از صرافی بایننس برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تتر بر بستر ترون(TRC20)  به تتر بر بستر اتریوم (ERC20) و یو اس دی کوین استفاده کرد. سان ممکن است چنین استراتژی‌هایی را در پاسخ به خروج دارایی‌های بزرگ اخیر صرافی هوبی اجرا کند. این کاربر توییت زد:

جاستین سان ترون امروز در ترون بسیار فعال است. او کارهای زیر را انجام داد:

  1. برداشت ۶۲ میلیون تتر در جاستلند.
  2. خرید ۲ میلیون USDD با استفاده از ۲ میلیون تتر.
  3. ۶ میلیون USDC در جاستلند برداشت و انتقال داده شد.
  4. انتقال ۶۰ میلیون تتر به بایننس“.

 (@ScopeProtocol)__ ۶ ژانویه ۲۰۲۳.

صرافی کریپتویی هوبی در آستانه ورشکستگی است؟

حالا برای دلجویی از کارمندان، صرافی هوبی به سرعت از جایگزینی رئیس HR با رایان وانگ (Ryan Wang)، کارمند قدیمی شرکت خبر داد و اعلام کرد که برخی از کارمندان ارتقا و ارتقا خواهند یافت. در این باره کاربر وو بلاکچین (@WuBlockchain) در توییتر بیان کرد:

صرافی هوبی برای فرونشاندن خشم کارمندان، فوراً از جایگزینی رئیس HR با رایان وانگ، کارمند قدیمی شرکت خبر داد و گفت که برخی از کارمندان ترفیع و بزرگ خواهند شد.

ــوو بلاکچین (@WuBlockchain) ۶ ژانویه ۲۰۲۳.

مشاور این صرافی، جاستین سان، در توییتی در تاریخ ۵ ژانویه تلاش کرد تا به گمانه‌زنی‌های ادعایی ورشکستگی رسیدگی کند و اظهار داشت که فرآیند برنامه‌ریزی صرافی خوب است و گفت “امنیت دارایی‌های کاربران همیشه کاملاً اجرا می‌شود”. همچنین به نظر می‌رسد سان گمانه‌زنی‌های افراد ناراضی را کنار گذاشته و ادعا می‌کند که صرافی هوبی “کاملاً به خواسته‌های قانونی کارمندان محلی احترام می‌گذارد”.

صرافی کریپتویی هوبی در آستانه ورشکستگی است؟3

دپارتمان نیروی انسانی جاستین سان با همه کارمندان صرافی هوبی در ارتباط است تا فرم حقوق را از ارزهای فیات به تتر و یو اس دی کوین تغییر دهد. کارمندانی که نمی‌توانند آن را بپذیرند ممکن است اخراج شوند. این اقدام اعتراض برخی از کارکنان را برانگیخت. پیش از این، در ۳ ژانویه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سان حقوق کارکنان این صرافی را از پرداخت با ارزهای فیات به پرداخت با تتر یا Tor USD Coin تغییر داده است.

در این وضعیت صرافی، کاربران چکار کنند؟

علائم غم انگیز این صرافی، برخی کاربران توئیتر را وادار کرد تا اعلام کنند که صرافی هوبی به نظر می‌رسد در دوره در حال سقوط است. در همین حال دیگر فعالان توییتر به کاربران خود توصیه کردند به دلیل گمانه زنی‌ها، پول نقد خود را از صرافی برداشت کنند. به عنوان مثال، این کاربر موارد زیر را به دنبال‌کنندگان خود در توئیتر هشدار داد:

در این وضعیت صرافی، کاربران چکار کنند؟

اگر از هوبی استفاده می‌کنید، تا زمانی که بی اعتمادی (FUD) شدت بگیرد، دارایی‌های خود را برداشت کنید.

برخی احساسات نسبتاً منفی و اتهامات با هدف صرافی هوبی در توئیتر در حال پخش است.

]”سقوط صرافی هوبی[ تأیید نشده، بنابراین بررسی‌های لازم و مدیریت ریسک خود را بر این اساس انجام دهید.

ــ(@magicross7) ۶ ژانویه ۲۰۲۳.

صرافی کریپتویی هوبی در آستانه ورشکستگی است؟4

اگر چه این توییت‌ها فعلاً فقط شایعه هستند، اما در حال حاضر باید احتیاط کرد. زیرا موارد قبلی مانند ورشستگی صرافی FTX اهمیت جدی گرفتن این دسته اتهامات را برجسته می‌کند. تمام این موارد نشان می‌دهد که تمام وجوه مشتری باید از صرافی هوبی برداشته شود و به صرافی یا کیف پول دیگری منتقل شود. باید تاکید کرد که همیشه بهتر است قبل از اینکه خیلی دیر شود، سریع عمل کنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف هوشمند نیوز یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.