صدای نگرانی فعالان اجلاس آب و هوای COP27 مصر محدود خواهد شد

نشست 6-18 نوامبر در شرم الشیخ اولین کنفرانس سالانه آب و هوای سازمان ملل است که پس از کاهش محدودیت های COVID-19 برگزار می شود. کمپین‌ها آن را مکانی بسیار مهم برای به صدا درآوردن هشدار در مورد تغییرات آب و هوا و تحت فشار قرار دادن دولت‌ها برای اقدام می‌دانند. اما آن‌ها می‌گویند که

کد خبر : 271605
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
صدای نگرانی فعالان اجلاس آب و هوای COP27 مصر محدود خواهد شد


نشست 6-18 نوامبر در شرم الشیخ اولین کنفرانس سالانه آب و هوای سازمان ملل است که پس از کاهش محدودیت های COVID-19 برگزار می شود. کمپین‌ها آن را مکانی بسیار مهم برای به صدا درآوردن هشدار در مورد تغییرات آب و هوا و تحت فشار قرار دادن دولت‌ها برای اقدام می‌دانند.

اما آن‌ها می‌گویند که ابراز نگرانی‌های خود از طریق تجمعات و اعتراض‌ها، همانطور که در کشورهای میزبان یا شهرهای گذشته انجام داده‌اند، در مصر چالش‌برانگیزتر خواهد بود، جایی که تظاهرات عمومی عملاً ممنوع است و فعالان در بحبوحه سرکوب گسترده مخالفان سیاسی تلاش کرده‌اند تا به طور قانونی فعالیت کنند.

محدودیت‌های اعتباربخشی و نشان‌های حضور فعالان، به‌ویژه از کشورهای فقیرتر، در اجلاس‌های آب و هوای سازمان ملل متحد نیز مورد مناقشه بوده است.

مصر که تنها یک سازمان غیردولتی دارد که به طور دائم برای شرکت در اجلاس های سالانه اعتبار دارد، می گوید که گنجاندن جامعه مدنی یک اولویت است و به اضافه شدن سازمان های غیردولتی بیشتر از جمله 35 گروه مصری از طریق پذیرش یک ساله که فقط برای COP27 معتبر است، کمک کرده است.

حسام باغت، رئیس ابتکار مصر برای حقوق شخصی (EIPR) و یکی از شناخته شده ترین مبارزان مصر، گفت که این یک گام مثبت بود، اما این روند به طور عمومی اعلام نشد و به برخی از گروه ها فرصت مناسبی برای درخواست نداد.

وی گفت: «در نتیجه، فهرست سازمان‌های معتبر شامل یک سازمان حقوق بشری و هیچ یک از گروه‌های مستقل حقوق بشر در مصر، از جمله سازمان‌هایی که بر روی پیوند حقوق بشر، عدالت زیست‌محیطی و عدالت اقلیمی کار می‌کنند، نمی‌شود.» .

سخنگوی ریاست COP مصر در پاسخ کتبی به پرسش‌ها گفت که پس از مشورت با سازمان‌های منطقه‌ای و تیم‌های مذاکره‌کننده ملی، فرآیند انتخاب “کاملا شفاف” توسط سازمان ملل تصویب شده است.

این سخنگو گفت که گروه های مصری بر اساس تخصص محیط زیست و تغییرات آب و هوا توصیه شدند.

یک سخنگوی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل گفت که حدود 10000 ثبت نام از تقریباً 2000 سازمان ناظر پذیرفته شده برای COP27 انجام شده است که مشابه COP26 در گلاسکو بود.

مانع بتنی

نگرانی دیگر در میان فعالان، مشکلی است که شهروندان عادی ممکن است برای دسترسی به شرم الشیخ با آن مواجه شوند. این شهر که در منتهی الیه جنوبی شبه جزیره سینا مصر واقع شده است، از یک طرف با دریا و از طرف دیگر با دیوار سیمانی و سیمانی در بیابان همسایه است.

دسترسی به آن فقط از طریق هوا یا از طریق جاده‌های مملو از پست‌های بازرسی است که به سمت شمال به سمت کانال سوئز، مرز با اسرائیل، و شمال سینا، جایی که نیروهای امنیتی مصر در حال انجام کارزار ضد شورش هستند، قابل دسترسی است.

بهگت گفت: «برای هر کسی که برای خود کنفرانس معتبر نیست عملاً غیرممکن است که بتواند در طول دوره کنفرانس به شهر دسترسی پیدا کند. .

برخی از کسانی که امیدوارند از خارج از مصر سفر کنند به دلیل قیمت هتل ها که در اوایل سال به صدها دلار در هر شب رسیده بود، به تعویق افتاده اند.

پس از لابی از سوی جامعه مدنی، دولت در مورد سقف قیمتی ۱۲۰ دلاری برای هتل‌های دو ستاره مذاکره کرد و در هفته‌های اخیر مسکن ارزان‌تری را اعلام کرد.

اومنیا العمرانی، فرستاده جوانان COP27 گفت که این شامل اتاق هایی برای 400 جوان با قیمت حدود 30 تا 40 دلار در شب بود و برای کمک به گروه های آفریقایی برای غلبه بر موانع طولانی مدت برای دسترسی به نشست های COP طراحی شده بود.

عمر الماوی، یک مبارز اقلیم آفریقای شرقی و عضو ائتلاف COP27 که به دنبال ویزا برای سفر به نشست بوده است، گفت که پیشنهاد اقامت ارزان‌تر برای رسیدن به آن بسیار کند بوده است.

او با اشاره به هزینه‌های پرواز و هتل و عدم اطمینان در مورد ویزا به‌عنوان موانع حضور، گفت: «ما هنوز در این مشکل بزرگ در مورد دسترسی مردم خود از آفریقا هستیم. او گفت که یک نشست بسیار منظم می تواند پخش “سوالات واقعا سختی که باید پرسیده شود” را محدود کند.

مقامات مصری گفته‌اند که قیمت هتل‌ها توسط نیروهای بازار تعیین می‌شود و از اعتراضات مسالمت‌آمیز در طول این اجلاس استقبال خواهد شد و فضاهای تعیین‌شده برای آنها ایجاد خواهد شد.

سخنگوی ریاست جمهوری گفت که ریاست COP27 تمام تلاش خود را انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که چنین فضاهایی “مشاهده و در مجاورت کنفرانس با تمام خدمات از جمله آب آشامیدنی و سایه بان ها ارائه می شود”. آنها افزودند: کسانی که مایل به برگزاری تجمع هستند باید هر چه سریعتر با مقامات مربوطه هماهنگی کنند.

اما در این ماه، گروهی از کارشناسان مستقل که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده بودند، هشدار دادند که سرکوب‌های گذشته علیه سازمان‌های غیردولتی و فعالان «جو ترس» ایجاد کرده است و از مصر خواستند که مشارکت امن و معنادار جامعه مدنی در COP27 را تضمین کند.

طوماری به رهبری 12 گروه حقوق بشر متمرکز در مصر از مصر خواسته است تا به محدودیت‌های جامعه مدنی رسیدگی کند و گفت: «اقدامات اقلیمی مؤثر بدون فضای باز مدنی امکان‌پذیر نیست».

تسنیم اسوپ، رئیس شبکه اقدام اقلیمی، گفت: به دلیل کمبود ساکنان محلی در تفرجگاه توریستی دورافتاده، یک “روز جهانی اقدام” سنتی در طول این اجلاس در سایر نقاط جهان اما نه در شرم الشیخ برگزار می شود. که شامل بیش از 1500 گروه جامعه مدنی است.

او گفت: «مطمئناً ما با این واقعیت که شرم الشیخ یک فضای محصور، بسیار کنترل شده و بسیار سرپرست است، زنده هستیم.

(نوشته آیدان لوئیس؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.