شیرجه عمیق به ادعاهای بی هویت سازی Chainalysis – حریم خصوصی بیت کوین نیوز

[ad_1] روز سه‌شنبه، روزنامه‌نگار لورا شین داستانی را منتشر کرد که ادعا می‌کند هکر جنسیس DAO در سال ۲۰۱۶ را شناسایی می‌کند که ۳.۶ میلیون اتریوم را از این سازمان غیرمتمرکز خودمختار سیفون کرده است. در حالی که این داستان جامعه کریپتو را شگفت زده کرد، یکی از بزرگ‌ترین مواردی که چشم‌ها را باز می‌کند،

کد خبر : 170416
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۰۰
شیرجه عمیق به ادعاهای بی هویت سازی Chainalysis – حریم خصوصی بیت کوین نیوز

[ad_1]

روز سه‌شنبه، روزنامه‌نگار لورا شین داستانی را منتشر کرد که ادعا می‌کند هکر جنسیس DAO در سال ۲۰۱۶ را شناسایی می‌کند که ۳.۶ میلیون اتریوم را از این سازمان غیرمتمرکز خودمختار سیفون کرده است. در حالی که این داستان جامعه کریپتو را شگفت زده کرد، یکی از بزرگ‌ترین مواردی که چشم‌ها را باز می‌کند، روش‌های تجزیه و تحلیل بلاک چین و این ادعا بود که Chainalysis گفته می‌شود تراکنش‌های Wasabi را «آشکار» کرده است.

جامعه شوکه شده توسط Chainalysis ‘De-Mixing’ تراکنش های Wasabi، کیف پول Samourai از طرح Coinjoin Wasabi انتقاد می کند

مقاله ای که توسط روزنامه نگار لورا شین منتشر شده است، به اصطلاح شوکری را در مورد استفاده از تراکنش های کوین جوین نشان داده است. به طور خاص، گزارش شین نشان داد که او چگونه از یک “ابزار پزشکی قانونی قدرتمند و مخفی از شرکت ردیابی ارزهای دیجیتال Chainalysis” استفاده می کند. بر اساس این گزارش، Chainalysis متوجه شد که مهاجم 50 بیت کوین را به کیف پول Wasabi ارسال کرده است و طبق گزارش ها، شرکت اطلاعاتی بلاک چین توانسته است این تراکنش ها را “آشکار” کند. این بخش از اطلاعات برای تعداد زیادی از حامیان رمزارز غیرمنتظره بود. پس از انتشار مقاله، نیک کارتر، مدافع بیت کوین نوشت:

بسیاری از چیزهای دیوانه کننده در قطعه هکر DAO امروز هستم، اما بخشی که برای من قابل توجه بود این بود که Chainalysis قادر به دمیکس کردن Wasabi بود. [transactions].

علاوه بر این، تیم پشت کیف پول سامورایی انتقاد کرد طرح میکس واسابی سه شنبه هم همینطور. Wasabi در گذشته به دلیل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی مورد انتقاد قرار گرفته است و تیم سال هاست با توسعه دهندگان Samourai بر سر این موضوع بحث کرده است.

در 16 جولای 2019، Wasabi توییت کرد که به پروژه Tor کمک مالی کرد و شناسه تراکنش را در توییت گذاشت. توسعه دهنده کریپتو کئونه رودریگز به توییت واسابی پاسخ داد و مدعی شد که این انتقال را بی نام نمی کند.

«ورودی: 1 از [the previous transaction] به Wirex به مقدار 4BTC که در آن 38 ورودی از مخلوط های Wasabi ادغام شدند. گفت به هنگام. “از آنجایی که Wirex از 1 آدرس ثابت استفاده می کند و آنها را به روز نمی کند، می دانیم که کل مبلغ ارسال شده به این حساب Wirex 6 BTC است (کار خوبی است). مهندس نرم افزار ادامه داد:

ورودی: 0 از ترکیب قبلی با 31٪ از [transactions] با هم دیده می شوند (این در واقع یک عدد نسبتاً کم برای Wasabi، کار خوب است)، و چند پیوند قطعی آشکار. حدود 30 تا از خروجی ها توسط OXT دسته بندی شده اند، و من فکر می کنم که می توانم با یک رایانه شخصی قوی تر، بیشتر را جمع کنم.

سامورایی در سال 2019 یک «افشای خصوصی فوری» به واسابی می‌فرستد، موسس کیف پول Wasabi تاکید کرد که ادعاهای سامورایی «تورم» است.

در 19 آگوست 2020، تیم کیف پول Samourai یک پست وبلاگی منتشر کرد که ادعا می‌کرد دو آسیب‌پذیری بالقوه حریم خصوصی را با طرح اختلاط Wasabi پیدا کرده است. سامورایی به تفصیل این اطلاعات را در حین تحقیق در مورد هک بدنام توییتر که تابستان آن سال روی داد، کشف کرد. به گفته توسعه دهندگان کیف پول، آنها “افشای خصوصی فوری” را در مورد این مسائل به تیم Wasabi ارائه کردند.

هدف از این بیانیه ارائه زمان کافی برای کاربران Wasabi Wallet است تا به طور جدی توقف استفاده از جنبه Coinjoin نرم افزار Wasabi را در نظر بگیرند، اگر کاربران مایل به ادامه استفاده از این ویژگی هستند، باید در نظر بگیرند که آنونست گزارش شده آنها *در بهترین حالت* است. سامورایی در آن زمان نوشت. با این حال، آدام فیکور، بنیانگذار کیف پول Wasabi، در آن زمان ادعا کرد که ادعاهای سامورایی “متورم” است.

فیکسور در مصاحبه‌ای که یک روز پس از گزارش آسیب‌پذیری سامورای منتشر شد، گفت: «آن‌ها ادعا کردند که Wasabi به دلیل تصادفی نبودن انتخاب سکه برای Coinjoins شکسته شده است. «به طور خاص، آنها سعی کردند نشان دهند که اگر یک حریف تمام UTXO های یک کیف پول را بشناسد، می تواند بگوید که دفعه بعد کدام کوین مخلوط می شود. این بی معنی است زیرا تنها موجودی که UTXO ها را در کیف پول می شناسد خود کاربر است. سپس آنها به ساختن بیشتر و بیشتر بر روی این فرض نادرست ادامه دادند و نتیجه گیری خود را بارها و بارها تکرار کردند و این بقیه بخش فنی نامه است. فیسور افزود:

جامعه می‌داند که ادعاهای آنها متورم است و در آخرین تلاش خود به دنبال اعتبار بیشتری هستند و تلاش می‌کنند با نوشتن نامه‌ای باج‌گیری که تمام ترفندهای مهندسی اجتماعی را در خود دارد، مانند تعیین ضرب‌الاجل‌ها برای ایجاد حس، ما را به بازی با مزخرفات خود وادار کنند. اضطرار، تکرار نتیجه‌گیری‌های نادرست خود بارها و بارها، و ارائه گزینه‌های احتمالی که در اختیار داریم و توضیح عواقب ناشی از عدم بازی برای ایجاد حس ترس.

امیر تاکی طرح‌های کوین‌جوین را «آشغال مطلق» می‌نامد، گاوین آندرسن تعجب نمی‌کند اگر «۸۵ درصد از استفاده نقدی تورنادو خصوصی نباشد».

علاوه بر Wasabi، خود طرح اختلاط Coinjoin به دلیل افشای جزئیات در مورد شرکت کنندگان در اختلاط مورد انتقاد قرار گرفته است. اساساً، Coinjoin یک طرح ناشناس‌سازی است که برای اولین بار توسط توسعه‌دهنده گرگوری ماکسول پیشنهاد شد و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا چندین پرداخت را در یک تراکنش ترکیب کنند تا فرآیند تراکنش را مبهم کنند. درست است که Coinjoin مجموعه ای از ناشناس بودن عمیق تری ارائه می دهد، اما اگر کاربر دسته ای از سکه ها را با هم ترکیب کند و در نهایت آنها را در یک آدرس ادغام کند، همچنان می تواند ردپایی را برای مالک اصلی به جا بگذارد.

این موضوع مدت زیادی است که شناخته شده است و بسیاری از توسعه دهندگان افت روند بی نام گذاری را توضیح داده اند. در ژوئیه 2020، توسعه دهنده و فعال رمزارز، امیر تاکی به مردم گفت که اختلاط مفاهیم UTXO مانند Coinjoin «آشغال مطلق» است. تاکی به خاطر توسعه کیف پول حریم خصوصی Dark Wallet، یک پروتکل ناتمام کیف پول Coinjoin که او با Cody Wilson از Defense Distributed توسعه داده است، به خوبی شناخته شده است. تاکی همچنین ادعا کرد که مونرو سکه محور حریم خصوصی (XMR) و مفاهیمی مانند Mimblewimble چندان عالی نیستند.

علاوه بر این، گاوین آندرسن، توسعه‌دهنده سابق بیت‌کوین کور، مشکلات مربوط به طرح‌های Coinjoin را در گذشته نیز مطرح کرده است. در یک پست وبلاگی که در ژانویه 2020 منتشر شد، آندرسن درباره ابزار اختلاط اتریوم (ETH) به نام Tornado Cash بحث کرد. جالب است که آندرسن نوشت که اگر مقاله ای در سال 2023 منتشر شود که نشان دهد «85 درصد استفاده از گردباد خصوصی نبوده است» تعجب نمی کند. پست وبلاگ آندرسن اضافه می کند:

نه به این دلیل که رمزنگاری خراب است، بلکه به این دلیل که استفاده از چیزی مانند Tornado (یا Coinjoin یا سایر فناوری‌های مشابه) برای انسان‌های فانی واقعاً سخت است به گونه‌ای که اطلاعات کیف پول آنها را درز نکند.

در همین حال، Chainalysis در گفتگو با یوگیتا خاتری و تیم کوپلند از theblockcrypto.com به خبرنگاران گفت که “گزارش لورا درباره نقش ما در تحقیقاتش دقیق است.” خبرنگاران همچنین با رقیب Chainalysis Elliptic و یکی از بنیانگذاران تام رابینسون صحبت کردند که “Elliptic همچنین می تواند در برخی شرایط تراکنش های Wasabi را از بین ببرد.”

برچسب ها در این داستان

2019، Adam Ficsor، Amir Taaki، Chainalysis، Chainalysis Wasabi، CoinJoin، Coinjoin Schemes، هکر DAO، قطعه هکر DAO، Dark Wallet، Deanonymizing Claims، مجموعه ناشناس عمیق تر، Elliptic، ورودی های مساوی، Gavin Andresen, Greonneura شین، مقاله لورا شین، Mimblewimble، میکس، ابزارهای ترکیبی، آدرس اصلی، حریم خصوصی، نگرانی های حفظ حریم خصوصی، کیف پول سامورایی، تیم کوپلند، تام رابینسون، اهدای پروژه Tor، پول نقد تورنادو، واسابی، کیف پول واسابی، یوگیتا خاتری

نظر شما در مورد ادعاهایی که نشان می دهد Chainalysis تراکنش های Wasabi را غیرمختلط کرده است و ادعاهای علیه طرح اختلاط Wasabi در گذشته چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.