شکر دوباره گران می‌شود – هوشمند نیوز

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، منابع آگاه به این موضوع عنوان کردند که دهلی نو  قصد دارد قیمت اتانول را که شرکت‌های نفتی با آن از کارخانه‌های قند خریداری می‌کنند، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای افزایش عرضه سوخت زیستی افزایش دهد. ایسنا نوشت: دهلی نو قصد دارد کارخانه‌ها را از صادرات شکر منع کند،

کد خبر : 493006
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
شکر دوباره گران می‌شود – هوشمند نیوز



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، منابع آگاه به این موضوع عنوان کردند که دهلی نو  قصد دارد قیمت اتانول را که شرکت‌های نفتی با آن از کارخانه‌های قند خریداری می‌کنند، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای افزایش عرضه سوخت زیستی افزایش دهد.

ایسنا نوشت: دهلی نو قصد دارد کارخانه‌ها را از صادرات شکر منع کند، زیرا انتظار می‌رود عرضه از برزیل، بزرگترین تولیدکننده و تامین‌کننده شیرین‌کننده در جهان، به دلیل خشکسالی در این کشور آمریکای جنوبی کاهش یابد و احتمالا فضایی برای صادرات شکر وجود ندارد.

هند به دنبال کاهش انتشار کربن، قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تا۲۰۲۶ سهم اتانول در بنزین را از ۱۳ به ۱۴ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهد. کارخانه های قند هندی ظرفیت تولید اتانول خود را در چند سال اخیر افزایش داده‌اند. منابع گفتند که دولت همچنین افزایش بیش از ۵ درصدی قیمت اتانول را برای فصل بازاریابی جدید که از نوامبر آغاز می‌شود، در نظر گرفته است.

هند، همچنین بزرگترین تولیدکننده شکر در جهان پس از برزیل، کارخانه‌ها را از صادرات شیرین‌کننده در فصل جاری که از اول اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، ممنوع کرد. این اولین زمان کاهش صادرات شکر در هفت سال گذشته بود.

دهلی نو به کارخانه‌ها اجازه داد در فصل گذشته تنها ۶.۱ میلیون تن شکر صادر کنند که تقریباً نیمی از کل محموله کشور در سال های ۲۰۲۱ تا۲۰۲۲ است.

منابع اعلام کردند که تولید شکر در فصل آینده ۲۰۲۴ تا۲۰۲۵ احتمالاً به ۳۲ میلیون تن از ۳۴ میلیون تن در سال جاری به دلیل تأثیر نامطلوب باران‌های پراکنده سال گذشته کاهش می‌یابد.

رویترز گزارش کرد که جهان در سال ۲۰۲۵ به محموله‌هایی از هند نیاز خواهد داشت، زیرا انتظار می‌رود تولید برزیل کمتر باشد و بدون صادرات هند، قیمت‌های جهانی بیشتر افزایش خواهد یافت.

۲۲۳۲۲۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.