شویگو روسیه برای دومین بار طی سه روز گذشته با وزیر دفاع آمریکا تماس گرفت

(رویترز) – وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، روز یکشنبه برای دومین بار در سه روز گذشته با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت و گو کرد و با سه همتای دیگر از کشورهای ناتو تماس گرفت. مسکو هیچ جزئیاتی در مورد گفتگو با آستین که پس از صحبت این دو نفر در روز جمعه برای

کد خبر : 271409
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
شویگو روسیه برای دومین بار طی سه روز گذشته با وزیر دفاع آمریکا تماس گرفت


(رویترز) – وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، روز یکشنبه برای دومین بار در سه روز گذشته با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت و گو کرد و با سه همتای دیگر از کشورهای ناتو تماس گرفت.

مسکو هیچ جزئیاتی در مورد گفتگو با آستین که پس از صحبت این دو نفر در روز جمعه برای اولین بار از ماه می انجام شد، ارائه نکرد. قرائت آن در تماس های دیگر حاکی از آن است که شویگو گفته است که وضعیت در اوکراین در حال بدتر شدن است.

وزارت دفاع روسیه درباره تماس شویگو با سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه گفت: «آنها درباره وضعیت اوکراین که به سرعت در حال وخامت است، گفتگو کردند». “به سمت تشدید کنترل نشده بیشتر گرایش دارد.”

شویگو به طور جداگانه با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و بن والاس وزیر دفاع بریتانیا گفتگو کرد.

هیچ نشانه ای از طرف روسیه مبنی بر اینکه این گفتگوها نتیجه مثبتی داشته باشد وجود نداشت. با این حال، آنها نشان دادند که روسیه و اعضای ائتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده به طور فعال کانال های ارتباطی را در زمان افزایش نگرانی های بین المللی در مورد تشدید احتمالی هسته ای حفظ می کنند.

در حالی که روسیه از شکست‌های پی در پی در اوکراین متزلزل شده است، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که در صورت لزوم برای دفاع از “تمامیت ارضی” خود به سلاح هسته‌ای متوسل خواهد شد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که جهان از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962، بیش از هر زمان دیگری به “آرماگدون” نزدیک شده است.

ناتو هفته گذشته مانور سالانه بازدارندگی هسته ای خود را آغاز کرد و گفته است که انتظار دارد روسیه به زودی رزمایش هایی را برای آزمایش آمادگی نیروهای هسته ای خود برگزار کند.

به نقل از یک دیپلمات ارشد روسی پس از تماس شویگو و آستین در جمعه گذشته گفته شد که “سوء تفاهم ها باید برطرف شود تا حادثه ای رخ ندهد”.

لکورنو وزیر فرانسه پس از تماس روز یکشنبه گفت که او تمایل فرانسه برای حل مسالمت آمیز جنگ در اوکراین را مجدداً تایید کرده است و پاریس حاضر به کشاندن به هر شکلی از تشدید تنش نیست.

بریتانیا گفت والاس ادعاهای شویگو مبنی بر اینکه کشورهای غربی در حال تسهیل طرح کیف برای تشدید درگیری هستند را “رد” کرده است.

وزارت شویگو گفت که او به همتایان فرانسوی، ترک و بریتانیایی خود از نگرانی مسکو گفته است که اوکراین ممکن است یک “بمب کثیف” را منفجر کند – دستگاهی که حاوی مواد رادیواکتیو است. روسیه هیچ مدرکی برای اثبات چنین ادعایی ارائه نکرده است.

اظهارات قبلی روسیه مبنی بر اینکه اوکراین ممکن است به استفاده از سلاح‌های ممنوعه مانند سلاح‌های بیولوژیکی متوسل شود، نگرانی‌هایی را در غرب برانگیخته است که مسکو ممکن است برای انجام حملات «پرچم دروغین» آماده شود و آنها را به گردن کیف متهم کند.

(گزارش رویترز؛ ویرایش توسط گرت جونز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.