شوخی ضرغامی با پزشکیان: «گاز وِر»

مراسم تکریم سیدعزت‌الله ضرغامی و معارفه سیدرضا صالحی امیری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. به گزارش ایسنا، معارفه سیدرضا صالحی امیری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحالی بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ شهریورماه انجام شد که او حدود ۲۵ روز پیش این

کد خبر : 497846
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
شوخی ضرغامی با پزشکیان: «گاز وِر»



مراسم تکریم سیدعزت‌الله ضرغامی و معارفه سیدرضا صالحی امیری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، معارفه سیدرضا صالحی امیری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحالی بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ شهریورماه انجام شد که او حدود ۲۵ روز پیش این وزارتخانه را از سیدعزت‌الله ضرغامی تحویل گرفته بود و تا کنون به استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و مازندران سفر داشته است.

ضرغامی نیز درحالی تودیع و تکریم می‌شود که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود و با پایان کار دولت سیزدهم در ۱۱ شهریورماه با حکم حسین دهقان ـ رئیس بنیاد مستضعفان ـ به سمت رئیس هیأت مدیره شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان منصوب شد. او ۲۷ شهریورماه با انتشار یک پیام در شبکه ایکس (توئیتر) از کناره‌گیری خود از این پست اطلاع داد.

مراسم تکریم و معارفه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت درحال برگزاری است و جمعی از مدیران این وزارتخانه، مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها و جمعی از فعالان بخش خصوصی نیز حضور دارند.

در این مراسم، پیش از آنکه عزت‌الله ضرغامی سخنرانی کند، فیلمی از صحبت‌های بحث‌برانگیز و گاه حاشیه‌ساز او با مونتاژی از ویدئوهایی که در طول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از حرف‌ها، سفرها و اقدامانش در فضای مجازی منتشر کرده بود، پخش شد.

ضرغامی در مراسم تکریم و تودیع گفت: برای چندمین بار به آقای صالحی امیری تبریک می‌گویم و به همکارانم هم بابت انتخاب ایشان تبریک می‌گویم، آقای صالحی امیری چند ویژگی مهم دارد؛ فردی متخلق و متعامل است که برای این وزارتخانه بسیار مهم است. این وزارتخانه فرابخشی است و باید با دستگاه‌های دیگر هماهنگی جدی داشته باشید. در چنین شرایطی آمدن آقای صالحی امیری به وزارتخانه‌ای که از نظر من، جزو اولین وزارتخانه‌هاست، اتفاق مهمی است. این وزارتخانه در گذشته جزو وزارتخانه‌های درجه دو و حتی سه و در حاشیه بود و به آن بی‌اعتنایی می‌شد، در دوره شهید رییسی اما جایگاه آن عوض شد. حالا هم حضور آقای صالحی امیری فرصت و ظرفیت ارزشمندی است که انشالله دوره جهش اساسی را طی می‌کند.

او از تشکل‌های خصوصی هم با این اشاره که با وجود مخالفت‌ها اما دو مراسم تقدیر برگزار کردند، تشکر کرد.

ضرغامی خطاب به محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور گفت: علاقمندم به همکارانم قولی دهید؛ ما خیلی کار داریم؛ ده‌ها مصوبه و تبصره، ‌قانون و رویه در دولت گذشته و در سه سال تصویب شد، دولت و شخص رییس‌جمهور و آقای مخبر، معاون اول او همکاری خوبی داشتند، ما هر چه (طرح و لایحه به هیأت دولت) بردیم، تصویب کردند. در کلیپی هم که در این مراسم پخش شد و نمی‌دانم چرا صدای آقای امیرعبداللهیان قطع شد، حتما که مشکل فنی بوده است، می‌شنویم که لغو روادید با ۳۰ کشور تصویب می‌شود. وقتی خواستیم با کشورها لغو روادید کنیم هزاران ان‌قلت آوردند، وقتی طرح لغو روادید با روسیه را مطرح کردیم آن را رد کردند. اگر گردشگری ترکیه توسعه دارد به خاطر آن است که با ۸۰ کشور لغو روادید شده است. ما هم طرح لغو روادید با ۶۰ کشور را پیشنهاد کردیم که با پشتیبانی شهید رییسی و وزرات خارجه با حدود ۳۰ کشور تصویب شد. اکنون سه‌ونیم میلیارد نفر از جمعیت کره زمین می‌توانند یک بلیت تهیه کنند و به ایران بیایند. البته که لغو روادید بخشی از فرایند توسعه گردشگری است، بخش دیگر به هواپیما برمی‌گردد که وزیر راه باید در این‌باره اقدام کند.

او ادامه سخنان خود را به این شکل بیان کرد: هر چه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دولت بردند و دستگاه‌ها خواستند مخالفت کنند و معارضی را پیدا کردند، اولین کسی که پشتیبانی خواهد کرد آقای دکتر عارف خواهد بود.

ضرغامی گفت: یک مطایبه هم با آقای پزشکیان داشته باشم. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم. در خانه ما زبان رسمی تُرکی است به خاطر حاج خانمم، به طرف می‌گویند اهل کجا هستی می‌گویند هنوز زن نگرفته‌ام. در فضای مجازی مطایبه‌ای هست که یک ماشین در برف گیر می‌کند (به راننده) می‌گویند «گاز وِرمَه» (گاز نده)، حالا من به آقای پزشکیان عکس این را می‌گویم، در هر کجا که «گاز وِرمَه» (گاز نده) است، آقای پزشکیان در این وزارتخانه «گاز وِر» (گاز بده).

سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه این مراسم با قدردانی از تلاش‌های عارف، معاون اول رئیس جمهور که هر روز برای حل مسائل مردم گام برمی‌دارد، گفت: از ضرغامی که در هر کجا بودند برای نظام زحمت کشیدند قدردانی می‌کنم.

او همچنین هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: دولت کار زیبایی را انجام داد، در آغاز هفته وحدت با انتخاب یک استاندار اهل سنت به مردم پیام داد که همه ایرانیان منهای رنگ و پوست و نژاد با هم برابرند.

صالحی امیری سپس تفسیری از «وفاق ملی» به عنوان شعار دولت چهاردهم، ارائه کرد.

درحال به‌روز رسانی است…



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.