شواهد نشان می‌دهد ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد + جزئیات

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از همشهری آنلاین، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «السومریه نیوز» به پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و گفت: طرف آمریکایی برای دستیابی به راه حل برای جنگ غزه جدی است و شواهد

کد خبر : 491279
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
شواهد نشان می‌دهد ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد + جزئیات



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از همشهری آنلاین، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «السومریه نیوز» به پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و گفت: طرف آمریکایی برای دستیابی به راه حل برای جنگ غزه جدی است و شواهد نشان می‌دهد که ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا عراق را از شبح جنگ دور کنیم و دولت عراق برای جلوگیری از تشدید تنش در ۲ جهت خارجی و داخلی حرکت می‌کند.

فواد حسین با اشاره به اینکه «مسئله جنگ و صلح همانطور که در قانون اساسی تصریح شده در اختیار دولت و پارلمان است»، تأکید کرد: «دولت اعتقادی به وحدت میادین ندارد و به میدان و عرصه عراق مشغول است».

حسین تصریح کرد: مرزهای همبستگی با فلسطین باز است، اما به برداشتن سلاح نمی‌رسد، ما همچنان از عواقب جنگ رنج می‌بریم و فلسطینی‌ها راضی به ویران شدن ما نخواهند شد. ملت فلسطین یکی از پایه‌های سیاست عراق است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به پرونده حضور اشغالگران آمریکایی در عراق پرداخت و اضافه کرد: آمریکا عراق را اشغال نکرده است و بسیاری از مفاهیم نیاز به بحث دارد، ما پس از ظهور داعش از آمریکایی‌ها خواستیم که به عراق بیایند و برخی از دیدگاه ایدئولوژیک یا حزبی به آنها حمله می‌کنند.

وی تاکید کرد: بحث در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق ادامه دارد و دولت عراق رسماً درخواست خروج نیروهای آمریکایی را داده است.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا طی برهه اخیر چند نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا از عراق برگزار کرده‌ است.

اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا، ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن ۱۴۰۲) در بغداد برگزار شده بود.

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای مثبت داد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.