شهر پلکانی مجن میزبان اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی

[ad_1] ایسنا/سمنان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی مجن خبر داد. مرتضی نظری امروز، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با دعوت از عموم مردم و گردشگران برای حضور در این رویداد گردشگری، اظهار کرد: اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی مجن که با هدف معرفی هویت فرهنگی و

کد خبر : 416005
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
شهر پلکانی مجن میزبان اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی

[ad_1]

ایسنا/سمنان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی مجن خبر داد.

مرتضی نظری امروز، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با دعوت از عموم مردم و گردشگران برای حضور در این رویداد گردشگری، اظهار کرد: اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی مجن که با هدف معرفی هویت فرهنگی و اجتماعی منطقه، برنامه‌ریزی شده جمعه پیش رو ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ در شهر مجن برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: بازدید از باغات، اجرای موسیقی محلی، عرضه محصولات محلی، باغی و لبنی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای ورزش باستانی و زورخانه‌ای و … از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

نظری ادامه داد: پذیرایی از مدعوین با آش محلی، نان تفتان و …، بازدید از آبشار تنگه داستان و بافت پلکانی مجن و..از دیگر برنامه‌های این جشنواره فرهنگی و گردشگری است.

وی افزود: این جشنواره باهدف رونق اقتصاد بومی و محلی، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: این جشنواره با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری مجن، اداره میراث‌فرهنگی، شهرستان شاهرود، اداره جهاد کشاورزی بخش بسطام، کارگروه کشاورزی مجن، انجمن سیب، بنیاد برکت و باغداران این منطقه برگزار می‌شود.

مجن که به دلیل بافت قدیمی این شهر و پلکانی بودن آن سبب شده که این شهر به ماسوله کویر اشتهار دارد از مناطق ییلاقی و زیبای استان سمنان در شهرستان شاهرود است. این شهر به واسطه جاذبه‌هایی نظیر شهر پلکانی مجن،آیین های کهن، منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری آبشار تنگه داستان،سد «مجن» و..هر ساله گردشگران زیادی را پذیرایی می‌کند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.