شرایط گرفتن پاسپورت آلمان 2024

| مشاوره مهاجرت تحصیلی | انواع پاسپورت آلمان اولین نکته‌ای که در این مسیر اهمیت دارد شناخت انواع پاسپورت آلمان است. آلمان برعکس کشورهای آمریکا و کانادا پاسپورت‌های متعددی ندارد و تنها 3 نوع پاسپورت در اختیار شهروندان این کشور قرار می‌گیرد که عبارتند از پاسپورت قرمز آلمان، پاسپورت آبی و پاسپورت خاکستری. پاسپورت قرمز

کد خبر : 499592
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
شرایط گرفتن پاسپورت آلمان 2024


| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

انواع پاسپورت آلمان

اولین نکته‌ای که در این مسیر اهمیت دارد شناخت انواع پاسپورت آلمان است. آلمان برعکس کشورهای آمریکا و کانادا پاسپورت‌های متعددی ندارد و تنها 3 نوع پاسپورت در اختیار شهروندان این کشور قرار می‌گیرد که عبارتند از پاسپورت قرمز آلمان، پاسپورت آبی و پاسپورت خاکستری.

پاسپورت قرمز آلمان

به پاسپورت قرمز آلمان Burgundy Passport هم می‌گویند که همان گذرنامه‌ای است که به افراد دارای تابعیت آلمان تعلق می‌گیرد. پاسپورت قرمز آلمان تنها برای افرادی که شهروندی این کشور را دارند صادر می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌راحتی از امتیاز سفر بین‌المللی بدون ویزا، به بسیاری از کشورهای جهان بهره­‍مند شوند. طرح این پاسپورت مانند دیگر پاسپورت‍های اتحادیه اروپا است و همچنین به شما اجازه می‌دهد در خارج از آلمان، از خدمات کنسولی این کشور استفاده کنید.

پاسپورت خاکستری آلمان

یکی دیگر از انواع پاسپورت­‍های آلمانی، پاسپورت خاکستری یا همان Grauer Passport است. این پاسپورت عموماً برای پناهندگان و کسانی که شهروند رسمی این کشور محسوب نمی‌شوند صادر می‌گردد. درواقع دارندگان آن عموماً به دلیل مشکلات مختلف مانند موارد سیاسی، عدم وجود مدارک شناسایی و یا مواردی از این قبیل نمی‌‍توانند از کشور مبدأ پاسپورتی دریافت کنند. همچنین کسانی که از کشور خود اخراج شده باشند و حق بازگشت به خاک خود را نداشته باشند از این نوع پاسپورت استفاده می‌کنند. درواقع این پاسپورت به آن‌ها هویت بخشیده و اجازه سفرهای بین‌المللی را برایشان صادر می‌کند.

پاسپورت آبی آلمان

پاسپورت آبی آلمان یا همان Blauer Passport پاسپورتی است که به پناهندگان آلمانی داده می‌شود. این پاسپورت را با نام سند سفر برای پناهندگان (Travel Document for Refugees ) یا پاسپورت کنوانسیون (Convention Pass) هم می‌شناسند. افرادی که به این کشور پناهنده می‌شوند باید مدارکشان ابتدا توسط سازمان BAMF بررسی شود و در صورتی که دارای شرایط ماده 28 کنوانسیون باشند می‌توانند پاسپورت آلمان رنگ آبی را دریافت کنند.

با این پاسپورت این افراد می‌توانند به کشورهای عضو شنگن مانند اسپانیا، دانمارک، بلژیک، فرانسه و غیره و همچنین کشورهای عضو کنوانسیون پناهندگان ژنو مانند کانادا، استرالیا، هلند، ایتالیا و بریتانیا سفر کنند. درواقع این پاسپورت به این منظور با پاسپورت‌های دیگری آلمانی تفاوت دارد که بتواند با به رسمیت شناختن هویت پناهندگان این کشور، از حقوق و امنیت آن‌ها در سطح بین‌الملل دفاع کند. همچنین با این پاسپورت فرد اجازه بازگشت به کشور خود را ندارد.

روش های اخذ پاسپورت آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که برای دریافت پاسپورت، راه‌های زیادی پیش روش شما قرار می‌دهد. درواقع اصلی‌ترین نمونه شرایط اخذ پاسپورت آلمان دارا بودن اقامت دائم و تابعیت آلمان است. به این ترتیب هر راهی که منجر به دریافت شهروندی آلمان می‌شود می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید پاسپورت قرمز آلمان را دریافت کنید. در این بخش به صورت خلاصه به روش‌های اخذ این گذرنامه اشاره می‌کنیم:

  1. دریافت ویزای کار آلمان: اگر بتوانید با یکی از ویزاهای کاری آلمان که شامل ویزای جست‌و‌جوی کار و ویزای جاب آفر می‌شود، به این کشور بیایید و به مدت 5 سال به‌واسطهٔ شغلتان در آلمان ماندگار شوید، می‌توانید اقامت دائم و سپس تابعیت آلمان دریافت کنید و برای پاسپورت درخواست دهید.
  2. دریافت ویزای تحصیلی: آلمان یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان است. دانشجوهای مهاجر می‌توانند بعد از اتمام تحصیل، ویزای تحصیلی خود را با پیداکردن شغل تبدیل به ویزای کاری کنند و اقامت موقتشان را به اقامت دائم و سپس به تابعیت آلمان تغییر دهند. در نهایت درخواست پاسپورت آلمان را به سازمان مربوطه ارائه کنند.
  3. تولد فرزند: آلمان متأسفانه با تولد فرزندتان در خاک این کشور به فرزندتان تابعیت آلمان را نمی‌دهد مگر اینکه همسرتان آلمانی باشد تا از او به فرزندتان منتقل شود.
  4. از طریق ازدواج: ازدواج با یک فرد دارای تابعیت آلمان می‌تواند منجر به دریافت پاسپورت برای شما شود، اما تحت شرایطی خاص. شما باید حتماً پیش از دریافت گذرنامه 5 سال در این کشور زندگی کرده باشید و همچنین 2 سال از زندگی مشترکتان گذشته باشد. سپس با شرکت در آزمون شهروندی و دریافت شهروندی این کشور می‌توانید پاسپورت بگیرید.
  5. از طریق سرمایه‌گذاری: شما می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری و دریافت یکی از سه ویزای کارآفرینی، استارتاپ یا ثبت شرکت، برای دریافت اقامت موقت در آلمان اقدام کنید و سپس آن را به اقامت دائم و شهروندی تبدیل کنید و در آخر به واسطه آن پاسپورت دریافت کنید.
  6. پناهندگی: یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت دائم آلمان پناهندگی است که ابتدا در این مدت از پاسپورت آبی استفاده خواهید کرد تا شرایط اخذ پاسپورت آلمان برایتان مهیا شوید و آن را تبدیل به پاسپورت قرمز آلمان کنید.

 

شرایط اخذ پاسپورت آلمان 2024

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

شرایط اخذ پاسپورت آلمان 2024

شرایط اخذ پاسپورت آلمان ممکن است نسبت به دیگر کشورها کمی سخت‌تر باشد، اما خبر خوش این است که این قوانین در چند سال اخیر کمی تغییر کرده‌اند و گرفتن پاسپورت آلمان 2024 نسبت به سال‌های گذشته برای مهاجران راحت‌تر است. برخی از شرایط اخذ پاسپورت آلمان عبارتند از:

  • شما باید برای دریافت پاسپورت قرمز آلمان حداقل 5 سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشید. پیش از این شرایط اخذ پاسپورت آلمان ایجاب می­کرد که مدت‌زمان زندگی شما در آلمان 8 سال باشد، اما با تغییرات قانون، افراد می‌توانند امروزه با نشان دادن توانایی اجتماعی بالا، موفقیت در حوزه کاری یا دستاوردهای علمی ممتاز بعد از 3 سال اقامت در آلمان درخواست پاسپورت دهند.
  • گرفتن تابعیت آلمان اصلی‌ترین شرط پاسپورت آلمان 2024 است. برای گرفتن تابعیت آلمان نیز شما شرط اقامت چندساله را خواهید داشت؛ به انضمام اینکه شما باید آزمون شهروندی آلمان را پشت سر بگذارید. البته توجه داشته باشید در برخی مواقع با توجه به موقعیت و تحصیلاتتان، آزمون شهروندی برای شما برداشته می‌شود.
  • یکی دیگر از شرایط اخذ پاسپورت آلمان، مهارت زبانی بالا است. در زمان مهاجرت به شما اجازه داده می‌شود که با سطح B2 اقدام کنید، اما برای گرفتن تابعیت آلمان و پاسپورت نیاز دارید که آن را تا سطح C1 ارتقا دهید. شما باید قادر باشید که متون سخت و پیچیده را بخوانید و متوجه شوید.
  • یکی از قوانینی که در چند سال گذشته تغییر یافته، قانون انصراف از تابعیت قبلی است. پیش از این برای تابعیت آلمان و گرفتن پاسپورت قرمز آلمان افراد مجبور بودند از ملیت قبلی خود انصراف دهند؛ ولی اخیراً این قانون تغییر کرده است و نیازی به انصراف از ملیت قبلی نیست.
  • نداشتن سابقه کیفری و تخلفات جدی یکی دیگر از شروط لازم برای دریافت پاسپورت آلمان است.
  • افرادی که اقدام به دریافت پاسپورت و شهروندی آلمان می­کنند باید تمکن مالی از خود نشان دهند. این تمکن عموماً بدون درنظرگرفتن دارایی‌های فرعی فرد و تنها از روی درآمد شخص در آلمان محاسبه می­شود.
  • همچنین از دیگر شرایط لازم برای گرفتن پاسپورت آلمان پرداخت صحیح بیمه و مالیات است.

آزمون شهروندی آلمان

یکی از اصلی‌ترین شرایط اخذ پاسپورت آلمان 2024 این است که شما آزمون شهروندی را پشت سر بگذارید و بتوانید یکی از شهروندان این کشور محسوب شوید. این آزمون با نام (Einbürgerungstest) شناخته می‌شود که شامل 33 سؤال است. برای اینکه بتوانید تابعیت آلمان را بگیرید باید حداقل به 17 سؤال به صورت صحیح پاسخ دهید. در میان این 33 سؤال، 30 سؤال مربوط به مفاهیمی نظیر جامعه، فرهنگ، سیاست و تاریخ آلمان است و 3 سوال دیگر مرتبط با ایالت و استانی است که در آن زندگی می‌کنید. شما می‌توانید به‌راحتی منابع مورد نیاز برای آزمون شهروندی آلمان را در بستر اینترنت پیدا کنید.

البته قابل توجه است که دولت آلمان با داشتن برخی شرایط، شما را از گذراندن آزمون شهروندی آلمان معاف می‌کند. برای مثال اگر از رشته‌هایی مانند حقوق، علوم اجتماعی، علوم اداری یا علوم سیاسی و از دانشگاه‌های آلمانی فارغ‌التحصیل شده باشید نیازی به انجام این امتحان نیست.

مزایای داشتن پاسپورت آلمانی

 پاسپورت قرمز آلمان که مختص شهروندان دارای تابعیت آلمان است، یکی از ارزشمندترین سندها در این کشور و در سطح بین‌المللی است. با داشتن این پاسپورت فرد می‌تواند از حق رأی و تمام حقوق اولیه مانند آزادی در عضویت انواع انجمن‌ها برخوردار شود. همچنین با این سند شما رسماً یکی از تبعه این کشور محسوب می‌شوید و هم به صورت داخلی و هم خارجی از حفاظت کنسولی بهره‌مند خواهید شد. با دریافت پاسپورت آلمان 2024 دیگر نیاز نیست هر چند وقت یکبار برای تمدید اقامت دائمتان در آلمان اقدام کنید.

همچنین درصورتی‌که پاسپورت داشته باشد و بخواهید با همسری غیر آلمانی ازدواج کنید، مدت‌زمان انتظار اخذ پاسپورت برای همسرتان به 3 سال کاهش می‌یابد. در نهایت شما می‌توانید به‌راحتی برای طیف وسیعی از کارها پذیرفته شوید؛ برای مثال می‌توانید برای موقعیت‌های شغلی کارمند دولتی اقدام کنید. علاوه بر این‌ها، مزایای درمانی، بهداشتی و حق بازنشستگی و بیکاری دریافت خواهید کرد.

مراحل اخذ پاسپورت آلمان

اگر شرایط اخذ پاسپورت آلمان را دارید و دوست دارید که برای پاسپورت آلمان 2024 اقدام کنید مراحل این کار دشواری زیادی ندارد. شما می‌توانید طبق مراحل زیر برای دریافت پاسپورت قرمز آلمان عمل کنید:

  1. ابتدا مدارک لازم برای پاسپورت آلمان را آماده کنید. دقت داشته باشید که نقص مدرک می‌تواند منجر به طولانی‌شدن مراحل دریافت پاسپورتتان شود. تمامی مدارک باید اصل و یا کپی برابر اصل باشند.
  2. سعی کنید از نزدیک‌ترین سفارت، کنسولگری یا دفتر گذرنامه مرتبط با کشور آلمان وقت ملاقات دریافت کنید. شما می‌توانید هم با مراجعه به سایت مربوطه و هم به صورت تلفنی این کار را انجام دهید.
  3. برای درخواست پاسپورت قرمز آلمان شما نیاز دارید که فرم درخواست پر کنید که این کار هم به صورت آنلاین قابل‌انجام است و هم می‌توانید آن را دانلود و چاپ کنید و سپس با خودکار اطلاعات خود را در آن وارد کنید.
  4. سپس شما باید در همان وقت ملاقاتی که تعیین شده است همراه با مدارک لازم برای پاسپورت آلمان در سفارت، دفتر گذرنامه یا کنسولگری حضور داشته باشید. در این قرار ملاقات تمام مدارک شما جمع‌آوری‌شده و از شما اثر انگشت و دیگر موارد مرتبط با بیومتریک را می‌گیرند.
  5. سپس باید هزینه اخذ پاسپورت را بپردازید و در نهایت مدارک شما بررسی خواهد شد. بررسی مدارک شما بین چند روز تا چند هفته طول خواهد کشید و درنهایت به آدرس مقصد ارسال می‌شود. شما می‌توانید به صورت حضوری نیز برای دریافت پاسپورت اقدام کنید.

 

مدارک موردنیاز برای اخذ پاسپورت آلمان

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

مدارک موردنیاز برای اخذ پاسپورت آلمان

یکی از اصلی‌ترین بندهای شرایط پاسپورت آلمان 2024 آماده سازی صحیح مدارک مورد نیاز است. دقت داشته باشید که هرگونه مدرک نادرست یا ناقص می‌تواند روند را برای شما طولانی‌تر کند و همچنین ارائه مدرک جعلی تبعات قانونی در پی دارد. به این ترتیب مدارک لازم برای پاسپورت آلمان عبارتند از:

  • پاسپورت فعلی
  • مدارک هویتی
  • عکس‌های پاسپورتی جدید (حداکثر 6 ماه پیش گرفته شده باشند)
  • مدارک تابعیت آلمان
  • هرگونه مدرک سفر یا پاسپورت غیر آلمانی که از قبل دارید.
  • در صورت درخواست برای پاسپورت فرزندان، نیاز به مدارک تولد مانند گواهی تولد که شامل نام والدین است دارید. همچنین باید مدارک شناسایی والد آلمانی نیز تحویل داده شود.
  • در صورت ازدواج دوباره بعد از دریافت آخرین پاسپورت، باید مدارک ازدواج جدید را هم تحویل دهید.
  • در صورت تغییر نام باید مدارک مرتبط را ارائه کنید.
  • اگر برای افراد زیر سن قانونی اقدام می‌کنید، باید رضایت‌نامه و مدارک شناسایی والدین آن‌ها ارائه شود.
  • در زمان گرفتن تابعیت آلمان، تمکن مالی شده سنجیده شده است، اما ممکن است دوباره از شما مدارکی برای اثبات تمکن مالی زندگی در آلمان گرفته شود.
  • در مواردی ممکن است سطح زبان شما نیز سنجیده شود؛ به این ترتیب ممکن است از شما مدارک زبان آلمانی نیز درخواست شود.

اعتبار پاسپورت آلمان

پاسپورت آلمان 2024 یکی از ارزشمندترین پاسپورت‌های جهان محسوب می‌شود؛ چرا که رتبه آن در رنکینگ جدید امسال رتبه 3 است. مهاجرانی که موفق به دریافت پاسپورت قرمز آلمان می‌شوند، می­توانند آزادانه به بیش از 180 کشور در دنیا سفر کنند. نزدیک به 125 کشور، شهروندان آلمان را بدون ویزا می‌پذیرند؛ درحالیکه 30 کشور به محض ورود، به آن‌ها ویزای فرودگاهی یا همان Visa on arrival ارائه می‌کنند. همچنین با این گذرنامه شما قادرید به‌راحتی برای 24 کشور ویزای الکترونیکی درخواست دهید و بدون مراجعه به سفارت آن کشورها به صورت حضوری، بدون دردسر سفر کنید.

تنها 18 کشور است که شما با پاسپورت آلمانی اجازه سفر به آن‌ها را ندارید و باید ویزا دریافت کنید. در این بخش لیست تمام کشورهایی که می‌توان با ویزاهای مختلف و با پاسپورت قرمز آلمان به آن‌ها سفر کرد را برای شما قرار داده‌ایم:

کشورهای Visa-free

Albania

Andorra

Angola

Antigua and Barbuda

Argentina

Armenia

Austria

Bahamas

Barbados

Belarus

Belgium

Belize

Bolivia

Bosnia and Herzegovina

Botswana

Brazil

Brunei

Bulgaria

Cape Verde

Chile

China

Colombia

Costa Rica

Croatia

Cyprus

Czech Republic

Denmark

Dominica

Dominican Republic

Ecuador

El Salvador

Estonia

Fiji

Finland

France

Gabon

Gambia

Georgia

Greece

Grenada

Guatemala

Guyana

Haiti

Honduras

Hong Kong

Hungary

Iceland

Ireland

Israel

Italy

Jamaica

Japan

Kazakhstan

Kiribati

Kosovo

Kyrgyzstan

Latvia

Lesotho

Liechtenstein

Lithuania

Luxembourg

Macao

Malaysia

Malta

Marshall Islands

Mauritius

Mexico

Micronesia

Moldova

Monaco

Mongolia

Montenegro

Morocco

Mozambique

Namibia

Netherlands

Netherlands

Nicaragua

North Macedonia

Norway

Palau

Palestine

Panama

Paraguay

Peru

Philippines

Poland

Portugal

Romania

Saint Kitts and Nevis

Saint Lucia

Saint Vincent and the Grenadines

Samoa

San Marino

Sao Tome and Principe

Senegal

Serbia

Seychelles

Singapore

Slovakia

Slovenia

Solomon Islands

South Africa

South Korea

Spain

Swaziland (Eswatini)

Sweden

Switzerland

Taiwan

Tajikistan

Thailand

Timor-Leste

Tonga

Trinidad and Tobago

Tunisia

Tuvalu

Türkiye

Ukraine

. United Arab Emirates

United Kingdom

Uruguay

Uzbekistan

Vanuatu

Vatican

Venezuela

Vietnam

کشورهای ویزای فرودگاهی

Bahrain

Bangladesh

Burkina Faso

Burundi

Cambodia

Comoros

Egypt

Ethiopia

Ghana

Guinea-Bissau

Indonesia

Iraq

Jordan

Kuwait

Laos

Lebanon

Madagascar

Malawi

Maldives

Mauritania

Nepal

Oman

Qatar

Rwanda

Saudi Arabia

Sierra Leone

Somalia

Tanzania

Togo

Zimbabwe

کشورهای ویزای الکترونیکی

Australia

Azerbaijan

Benin

Bhutan

Cameroon

Canada

DR Congo

Ivory Coast

Djibouti

Equatorial Guinea

Guinea

India

Iran

Kenya

Myanmar

New Zealand

Nigeria

Pakistan

Papua New Guinea

Russia

South Sudan

Sri Lanka

Uganda

United States

کشورهای Visa required

Afghanistan

Algeria

Central African Republic

Chad

Congo

Cuba

Eritrea

Liberia

Libya

Mali

Nauru

Niger

North Korea

Sudan

Suriname

Syria

Turkmenistan

Yemen

هزینه اخذ پاسپورت آلمان

هزینه اخذ پاسپورت آلمان چندان زیاد نیست و شما با مبلغی کمتر از 200 یورو می‌توانید برای پاسپورت آلمان 2024 درخواست دهید. نکته‌ای که در شرایط اخذ پاسپورت آلمان و هزینه این گذرنامه مهم است شیوه پرداخت است. این هزینه باید در زمان ارائه فرم درخواست واریز شود و باید آن را با استفاده از کارت اعتباری مانند Visa یا Mastercard پرداخت کنید. اگر کارت اعتباری ندارید یا فعال نیست، شما می‌توانید به صورت نقد و تنها با ارائه دلار آمریکایی این هزینه را بپردازید.

توجه داشته باشید که نمی‌توانید از ارز یورو برای پرداخت نقدی استفاده کنید و همچنین ارائه چک مورد قبول نیست. در نهایت در نظر داشته باشید که هزینه پاسپورت آلمان ممکن است در هر زمان تغییر کند؛ به این ترتیب قبل از درخواست حتماً آن را از سایت سفارت استعلام کنید. در جدول زیر کلیه هزینه‌های اخذ پاسپورت آلمان برای شما نوشته شده است:

پاسپورت معمولی (برای افراد بالای 24 سال)

101 یورو

پاسپورت معمولی (برای افراد زیر 24 سال)

68.5 یورو

پاسپورت با صفحات اضافه (پاسپورت 48 صفحه ای)

31 یورو (اضافه)

پاسپورت موقت (با یک سال اعتبار)

70 یورو

سرویس تحویل سریع پاسپورت

32 یورو

هزینه ارسال اضافه در صورتی که خارج از محدوده کنسولگری و دفتر گذرنامه در آلمان زندگی می‌کنید

تا 70 یورو

نتیجه‌گیری

آلمان یکی از کشورهای سخت‌گیر در زمینه شرایط اخذ پاسپورت آلمان است، اما در مقابل، با درنظرگرفتن پاسپورت‌های مختلف برای مهاجران توسط دولت، به‌نوعی از افرادی که در این خاک زندگی می‌کنند حمایت می­کند. پاسپورت قرمز آلمان پاسپورت مرتبط با افراد دارای تابعیت آلمان است و تمام مهاجرین به دنبال دریافت این گذرنامه ارزشمند هستند. این کار از روش‌های مختلفی مانند تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و غیره ممکن است، اما در نهایت تنها با رعایت‌کردن شرایط اخذ پاسپورت آلمان و مهیاکردن مدارک لازم برای پاسپورت آلمان است که می‌توانید به این گذرنامه برسید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.