سیگنال رکود منحنی بازده تشدید می شود زیرا جنگ به ترس های «رکود تورمی» دامن می زند

شکاف بین بازده اوراق دو و 10 ساله در روز جمعه به کمترین میزان خود از مارس 2020 رسید، این سیگنالی است که برخی از سرمایه گذاران ممکن است پیش بینی کنند که رشد اقتصادی نسبت به سرعت قوی فعلی کاهش یابد. جاناتان کوهن، رئیس استراتژی معاملات نرخ در Credit Suisse، گفت که بر اساس

کد خبر : 174939
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
سیگنال رکود منحنی بازده تشدید می شود زیرا جنگ به ترس های «رکود تورمی» دامن می زند


شکاف بین بازده اوراق دو و 10 ساله در روز جمعه به کمترین میزان خود از مارس 2020 رسید، این سیگنالی است که برخی از سرمایه گذاران ممکن است پیش بینی کنند که رشد اقتصادی نسبت به سرعت قوی فعلی کاهش یابد.

جاناتان کوهن، رئیس استراتژی معاملات نرخ در Credit Suisse، گفت که بر اساس چرخش دو ماهه، تسطیح 2s/10s شدیدترین از سال 2011 بوده است.

فعالان بازار منحنی بازده را برای بینش در مورد اقتصاد ایالات متحده تماشا می کنند. یک منحنی معکوس، که در آن نرخ بدهی های کوتاه مدت دولت از نرخ بدهی های بلندمدت بیشتر است، رکودهای گذشته را به طور قابل اعتمادی پیش بینی کرده است.

سرمایه گذاران می گویند که به نظر می رسد جدیدترین حرکت ها ناشی از نگرانی از این است که قیمت نفت و سایر مواد خام، که پس از حمله به اوکراین توسط غول صادرات کالا روسیه افزایش یافته است، به تورم بسیار بالا اضافه می کند و فدرال رزرو را مجبور می کند حتی نرخ های بهره را کاهش دهد. اگر رشد کند شود

در حالی که انتظارات برای افزایش 50 واحدی در این ماه در هفته‌های اخیر کاملاً کاهش یافته است، بازارها همچنان انتظار دارند تا فوریه آینده بیش از 150 نقطه پایه افزایش قیمت داشته باشد. [FEDWATCH]

جفری هالی، کارشناس ارشد، گفت: «اگر بانک‌های مرکزی مبارزه با تورم در سال 2022 را در اولویت قرار دهند، در حالی که جهان در آن جبهه در سال 2021 شکست خورده‌اند، پس رفتن به یک محیط رکود تورمی احتمالاً به این معنی است که آنها برای حل کردن کل این آشفتگی، باید نوعی رکود را بپذیرند. تحلیلگر بازار، آسیا و اقیانوسیه، در OANDA، با اشاره به ترکیبی از رشد ضعیف و تورم قوی.

قیمت نفت خام برنت در روز پنجشنبه به 120 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح از سال 2012 بود، پس از دور تازه تحریم های آمریکا که بخش پالایش نفت روسیه را هدف قرار داد و نگرانی هایی را مبنی بر تحت تاثیر قرار دادن صادرات نفت و گاز بعدی افزایش داد.

در همان زمان، رشد در حال حاضر قوی به نظر می رسد: گزارش اشتغال وزارت کار در روز جمعه نشان داد که نرخ بیکاری ایالات متحده به کمترین میزان در دو سال گذشته یعنی 3.8 درصد در ماه فوریه سقوط کرد و این خوش بینی را افزایش داد که اقتصاد می تواند در برابر بادهای مخالف فزاینده ژئوپلیتیک مقاومت کند. تنش، تورم و سیاست های پولی سخت تر.

با این حال، صاف شدن منحنی نشان می دهد که ممکن است دوام نداشته باشد.

Cohn از Credit Suisse می‌گوید: «همواری‌ها سرعت گرفته است زیرا فدرال رزرو اولویت تعدیل تورم را به توقف ریسک‌پذیری ترجیح داده است.

(گزارش توسط Davide Barbuscia در نیویورک ویرایش توسط متیو لوئیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.