سیاسی – مجله بیت کوین
این مقاله در مجله بیت کوین ارائه شده است “مسئله حزب نارنجی”. برای اشتراک اکنون اینجا را کلیک کنید. «امروزه هیچ چیز مدرنتر از هجوم علیه The Political نیست. سرمایهداران آمریکایی، تکنسینهای صنعتی، سوسیالیستهای مارکسیست با هم متحد میشوند و خواستار لغو حکومت مغرضانه سیاست بر مدیریت بیطرفانه اقتصادی هستند. دیگر نباید مشکلات سیاسی وجود
این مقاله در مجله بیت کوین ارائه شده است “مسئله حزب نارنجی”. برای اشتراک اکنون اینجا را کلیک کنید.
«امروزه هیچ چیز مدرنتر از هجوم علیه The Political نیست. سرمایهداران آمریکایی، تکنسینهای صنعتی، سوسیالیستهای مارکسیست با هم متحد میشوند و خواستار لغو حکومت مغرضانه سیاست بر مدیریت بیطرفانه اقتصادی هستند. دیگر نباید مشکلات سیاسی وجود داشته باشد، فقط وظایف سازمانی – فنی و اقتصادی – جامعه شناختی وجود داشته باشد. نوع تفکر اقتصادی-فنی که امروز حاکم است، دیگر قادر به درک یک ایده سیاسی نیست.
– کارل اشمیت، الهیات سیاسی
سیاست در دنیای امروز دیگر چیزی سیاسی ندارد. سیاست آنطور که ما میدانیم، ماهیت چیزی را که ما آن را «سیاسی» مینامیم، از بین برده و آن را با رقابت محبوبیت بین دو روی فاسد یک سکه واقعی جایگزین کرده است. پس سیاست چیزی نیست جز تغییر رنگ سیستم رو به زوال و چرکین سوء استفاده و استثمار که ما آن را حکومت می نامیم. سیاست فاقد هرگونه پتانسیل تماشایی یا توانمندی عمیقی است که متعلق به «سیاسی» است که از خود میخواهد فراتر از مرزهای ناچیزی که سیاست تلاش کرده است در آن محصور کند فکر کند.
به همین دلیل است که هیچ راهی از طریق سیاست برای پایان دادن به جنگها، کاهش بودجه ارتش یا ایجاد نظامهای سیاسی جدید و بهتری که برای زمان ما مناسبتر است وجود ندارد. در عصر ما هیچ چیز سیاسی در مورد سیاست وجود ندارد – این فقط یک نمایش است. یک سیرک دو حلقه ای برای منحرف کردن جمعیت به این احساس که چیزی می تواند از نظر سیاسی تغییر کند، در حالی که سیاست دقیقا همان چیزی است که تضمین می کند هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. حقیقت پنهان غم انگیز این است که دیگر هیچ امکانی برای تغییر رادیکال یا انقلابی از طریق اشکال سیاست ما وجود ندارد – این امکان مدت ها پیش با مرگ خدا و معنای پنهان آن برای جهان از بین رفت.
با این حال یک مراسم مخفی وجود دارد که می تواند توسط افراد انجام شود تا یک بار دیگر شبح The Political را احیا کند. این برای افراد ضعیف یا کسانی که اعتقادات فیات دارند نیست، اما ممکن است، و فقط شما می توانید این انتخاب را انجام دهید. این روشی است که در آن باید به سیاست کاملاً جدید و خارجی برخورد کرد. راهی که دیگر خود را با احزاب گذشته یا ایدئولوژی بوروکراسی دولتی آزار نمی دهد. اما از طریق روشی جدید و خلاقانه که می تواند سر شاه را در سیاست معاصر قطع کند. این قطع سر به تولد ایده ای اجازه می دهد که سیاسی ترین ایده در دنیایی است که تمام تلاش خود را برای نابودی The Political – بیت کوین انجام داده است.
بیت کوین «سیاسی» است برخلاف شکل دیگری از سیاست، زیرا این مراسم مخفی را فعال می کند که امکان بازیابی The Political را فراهم می کند. این امر سیاسی است زیرا در خارج و فراتر از قدرت هر دولت وجود دارد و شکلی از سازمان را ایجاد می کند که فراتر از سیاست های انتخاباتی یا سیستم های بوروکراتیک هر دولتی است. بیت کوین تغییرات سیاسی واقعی و اساسی ایجاد می کند زیرا هیچ ربطی به سیاست معاصر ندارد – این کل نکته است. بیت کوین نیازی به انتخاب رهبران مناسب، تصویب قوانین درست یا حتی نیاز به درک اکثریت مردم ندارد. تمام کاری که بیت کوین باید انجام دهد این است که وجود داشته باشد تا هدف سیاسی خود را به جهان ارائه دهد.
از زمان تولد بیت کوین فقط کمی بیش از یک دهه پیش، از یک کنجکاوی نوپای به یکی از با ارزش ترین دارایی های روی کره زمین تبدیل شده است. این کار را به این دلیل انجام داده است که به یک هدف سیاسی دست یافته است که هیچ شخص، نهاد یا جنبش انقلابی در قرن اخیر نتوانسته است آن را محقق کند. ایجاد یک پول مستقل و مستقل که به هیچ شخص، دولت یا نهادی وفادار نباشد. بیت کوین دیدنی ترین شکل The Political را رمزگشایی کرده است. ماهیت سیاسی خود پول
پول مخفیانه سیاسی ترین شیئی است که وجود دارد، نه به این دلیل که فی نفسه سیاسی است، بلکه به دلیل روشی که پول واقعی آن را به یک شیء سیاسی تبدیل کرده است. پول تنها از طریق فریبکارانه ترین و حیله گرانه ترین ابهامات سیاسی به چیزی سیاسی تبدیل شده است که از طریق وضعیت اضطراری که خود به خود تحمیل کرده است، پول را طلب کرده است که تبدیل به یک دروغ شود. تنها زمانی که درک کنیم که پول فیات به خودی خود سیاسی است، می توانیم بفهمیم که چرا بیت کوین سیاسی تر از هر شکلی از سیاست است که می توان به آن رای داد.
نظام پولی جهانی سیاسی ترین موضوع در جامعه بسیار وابسته، دیجیتالی و جهانی شده ما است و امتناع از تصدیق آن به خودی خود یک موضوع سیاسی است. پول سیاسی ترین ایده آل است زیرا آن چیزی است که همه مردم را در همه جا درگیر می کند و چگونه خود و خانواده را برای آینده ایمن می کنیم. بیت کوین اعلامیه ای است که زمان غلبه بر امپریالیسم پولی قرن گذشته و دور انداختن آخرین بقایای برده داری از این سیستم سیاسی کهنه ای به نام پول فیات فرا رسیده است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که هر یک از ما مراسمی را انجام دهیم که دیو پول های بی ارزش را از بین می برد و ما را در برابر حیثیت سیاسی مشترک یعنی بیت کوین باز می کند.
بیت کوین ثروت مشترک ما است که همه ما به اشتراک می گذاریم. مشترک المنافعی که ما را تعریف می کند.
پول سیاسی است نه فقط به این دلیل که وسیله مبادله ما است، یا حتی به این دلیل که پول قانونی واقعی است که بر ما تحمیل شده است، بلکه به این دلیل که چیزی است که همه مردم در همه جا هر روز از آن استفاده می کنند. همه جا، همیشه، مردم با یکدیگر معامله می کنند، عمدتاً با پول فیات، برای خواسته ها و نیازهای اقتصادی خود در جهان. این چیزی است که اشتراک پول را واقعاً سیاسی می کند – اگر مایل به همزیستی مسالمت آمیز و مشارکتی هستیم، باید آن را به اشتراک بگذاریم. بیتکوین مراسم مخفیانهای است که هر شخصی میتواند برای بازگشایی مجدد The Political انجام دهد، جایی که ثروت او توسط پیوند مشترکی که مبادله توافقی است که بیتکوین است محافظت میشود.
با این حال، امروز، مبنای واقعی مشترک ثروت ما، استبداد است که از طریق پول های بی پول نشان داده می شود. پول فیات در برابر قوانین و سیستم های سیاسی ما پاسخگو نیست، بلکه از حوزه های قضایی خارج و خارج از قدرت ما به عنوان مردم عادی برای تأثیرگذاری، هدایت یا تغییر است. مهم نیست که تحت چه سیستم سیاسی زندگی می کنید، هیچ امکانی برای تغییر مستقیم نحوه صدور، هدایت، اعتبار، قرار دادن یا ایجاد پول وجود ندارد. خواه اهل چین کمونیست، آمریکای سرمایه داری، اروپای سوسیالیستی یا جنوب جهانی باشید. همه سیستم های پولی بخشی از همان بوروکراسی هستند که تنها برای نخبگان و قدرتمندان وجود دارد. این یک ثروت مشترک از فقر است و مشخص ترین ویژگی سیاسی عصر ما است.
به ما گفته شده است که ما انسانهای آزادهای هستیم که فرآیندهای دموکراتیک را در اختیار داریم تا بتوانیم سیستمها را آنطور که نیاز داریم تغییر دهیم، اما وقتی چنین اهداف جسورانهای را انجام میدهیم، حتی نمیتوانیم وارد درب شویم. مانند مرد کافکا «پیش از قانون»، ما نیز منتظر قانون هستیم تا به تنها راهی که می توانیم ببینیم دسترسی پیدا کنیم. ما زندگی های بی شماری را در برابر قانون منتظر بوده ایم تا درست قبل از مرگ متوجه شویم که هرگز توسط نگهبان به ما دسترسی نخواهیم داد. فقط از آن محروم است. کلید مخفی درک این تمثیل و رمزگشایی راز نحوه دسترسی به قانون از راهنمایی ارائه شده در انتهای آن می آید. نگهبانی که جلوی درب قانون منتظر می ماند و از ورود به مرد خودداری می کرد، می گوید: «اینجا هیچ کس دیگری نمی تواند وارد شود، زیرا این ورودی فقط به شما اختصاص داده شده است. حالا میروم آن را ببندم.»
نکته کلیدی این است که قانون چیزی نیست که بتوان به آن «دسترسی» داد. چیزی است که باید وارد آن شد. همانطور که با دیگری قرارداد یا قرارداد می بندیم، قانون را نیز وارد می کنیم. بازیگران دولتی دسترسی به قانون را فراهم نمی کنند. آنها فقط می توانند در بهترین حالت ورود آن را تسهیل کنند. ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود درک کنیم که دولت نمی تواند و هرگز راه ورود به نوعی از پول را ایجاد کند که منصفانه و بی طرفانه باشد. نمیتواند این کار را انجام دهد، زیرا خود دولت ناعادلانه و مغرضانه است – این ظرفیت را ندارد که فراتر از آن حرکت کند، و ما نباید از آن انتظار داشته باشیم. هرگز زمانی نخواهد رسید که دولت بخواهد ما را از قید و بند پولهای بیهوده و اسارت بردگی بدهی رها کند، زیرا هیچ انگیزه ای برای انجام این کار ندارد. تنها نفع دولت این است که به هر قیمت و هزینه ای به خود ادامه دهد – در واقعی ترین هزینه های پولی، اقتصادی، اجتماعی و بیولوژیکی که مستلزم آن است. دولت به معنای واقعی کلمه نمی تواند بدون پول فیات وجود داشته باشد، به این معنی که نمی تواند با دسترسی به پول سالم وجود داشته باشد. همانطور که دانیل وبستر تقریباً دو قرن پیش به ما هشدار داد، «در همه اعصار مردانی وجود دارند که میخواهند قدرت را به طور مفید اعمال کنند. اما چه کسی قصد دارد آن را تمرین کند. منظورشان خوب حکومت کردن است. اما آنها به معنای حکومت کردن هستند. آنها قول می دهند که ارباب مهربانی باشند. اما آنها به معنای استاد بودن هستند.» اجازه دهید هنگام حرکت رو به جلو در جستجوی تمایز آنچه که بیت کوین را از سیاست های گذشته متمایز می کند، به این هشدار توجه کنیم.
بیت کوین امری سیاسی است زیرا امکان واقعی ایجاد تغییرات اساسی در سیستم های سیاسی مربوطه ما را از طریق انتخاب شخصی ما برای استفاده و هدلل بیت کوین به عنوان شکل اصلی ثروت ما دارد. این سیاسی است زیرا می تواند کل امر سیاست را از طریق تصمیم شخصی تغییر دهد که بیت کوین کل پونزی جنایتکارانه ای را که ما آن را سیاست می نامیم بر هم می زند. بیت کوین دموکراسی است که با فراتر رفتن از سیاست و به درون خود The Political به شدیدترین مکان و به جدی ترین شکل ممکن کشیده شده است. دلیلش این نیست که بیت کوین ابزار دیگری از سیاست است که باید برای خدمت به یک حاکم یا حاکم دیگر، مانند همه ابزارهای قبلی، منحرف و مثله شود. اما به این دلیل که به طور یک جانبه و بدون عذرخواهی به نیاز به وجود اربابی برای حکمرانی بر مشترکاتی که ثروت ماست پایان می دهد. در دنیای ما، در یک اقتصاد دیجیتال پیشرفته جهانی که ایده مشترک ما در مورد “پول چیست” بیشتر از ایده مشترک ما در مورد اینکه خدای درست کیست، است. بیت کوین این قدرت را دارد که The Political را دوباره فعال کند و سیاست را برای همیشه شکست دهد. ما می دانیم که خدا مرده است، و او مدت زیادی است که مرده است – به اندازه ای که بتوانیم بفهمیم که او برای نجات ما نمی آید. در واقع، به اندازه کافی طولانی شده است که اکنون می دانیم این ما هستیم که باید او را نجات دهیم.
ما باید خدا را از ورطه نیهیلیستی که در آن قربانی شده است نجات دهیم، زیرا نجات خدا صرفه جویی در ارزش است. در عصری بی ارزش، عصر نیهیلیسم، بازیابی ارزشی که نمی تواند توسط سیاست فاسد یا منحرف شود، به معنای فعال کردن مجدد چیزی است که قدرتمندترین، سختگیرترین، سیاسی ترین است. درست کردن پول درست کردن دنیاست، و نه به این دلیل که پول ریشه همه بدی هاست، بلکه به این دلیل که درک نادرست از چه پولی است. است ریشه بدی است شر به معنای عمیق کلمه; نمی تواند فکر کند، بلکه فقط باشد – این ما هستیم که باید تفکر را انجام دهیم. و اگر بخواهیم پول را آن گونه که امروز می فهمیم، به عنوان پول واقعی در نظر بگیریم، آنگاه پول چیزی بیش از یک فرمان استبدادی نیست. این فرمانی که پول را «ex nihilo» به وجود می آورد، یک اشتباه اساسی در حقیقت و بزرگواری درون ایده ثروت است. حکمی است از سهم اختیار بر حقیقت کار و معنایی که به آن ارزش می دهد. اما در دنیایی که بار دیگر معنای ارزش و ثروت را بازیابی کردهایم، حقیقت ریسک و کار واقعی را نیز درک میکنیم که باید برای ساختن ثروت انجام شود. هیچ اعلامیه ای وجود ندارد که بتواند ارزش ایجاد کند – فقط آن را از طریق ابهام آمیزترین و فریبکارانه ترین ابهامات حقیقت از بین ببرد. همین مبهم کردن ماهیت خود ارزش است که اشکال سیاست ما را فاسد کرده است.
اگر بخواهیم از شبی که سیاست است فرار کنیم و نور سیاسی را دوباره فعال کنیم، باید به رازی که نگهبان در «پیش از قانون» به ما عرضه کرده است توجه کنیم. ورود به قانون دری است که فقط به شما اختصاص دارد. من نمی توانم به آن دسترسی داشته باشم، همانطور که کلید خصوصی شما چیزی است که فقط شما می توانید بدانید تا قوی بمانید. من نمی توانم. در این آیین است که کلید خصوصی را ایجاد می کند که در آن کلیدی را می یابیم که درهای قانون را باز می کند که فقط توسط شما قابل دسترسی است. آ خصوصی درب فقط به کلید شما اختصاص داده شده است. سیاسی چیزی نیست که دیده بان به شما اجازه دسترسی به آن بدهد، بلکه ورودی است که فقط شما می توانید وارد آن شوید. با دانستن اینکه این در فقط برای دسترسی شماست، میتوانید دوباره The Political را که فقط برای شما در نظر گرفته شده است، دوباره فعال کنید.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰