کارخانه سیکا شانگهای سرنافیل در منطقه مینهانگ، که زیر چتر غول مواد شیمیایی سوئیسی گروه سیکا است، پس از یک ماه تعلیق از ۲۸ مارس تا ۲۶ آوریل، تمامی خطوط تولید خود را از سر گرفته است.
به گفته جانگ یهجونگ، رئیس سیکای چین، ظرفیت تولید از ماه ژوئن به وضعیت قبل از ماه مارس بازگشته و ۱۰ درصد افزایش یافته است.
این شامل سفارشات صادراتی تحویل به نیوزلند، ژاپن و استرالیا هم میشود. این شرکت اعلام کرد که سفارشات کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز در حال پردازش است.
جانگ گفت: «ما در سال جاری هدف رشد اولیه خود را کاهش ندادیم و همچنان انتظار رشد درآمد دو رقمی داریم.»
در طول زمان مدیریت حلقه بسته قبل از ماه ژوئن، پارک صنعتی شینجوانگ یعنی جایی که کارخانه مستقر است، دستورالعملهایی را برای کنترل همهگیری و ضدعفونیسازی محیط ارائه کرد و منابعی را برای نیازهای روزانه کارگران ساکن در محل به اشتراک گذاشت.
این شرکت از سیاستهای مالی ترجیحی، از جمله معافیتها و کاهش مالیات و پرداختهای معوق بیمه اجتماعی و سایر هزینههای عملیاتی مانند برق بهرهمند شده است.
جانگ گفت که او شاهد عزم دولت محلی برای حمایت از بخشهای آسیبدیده است و بازار چین همچنان پویاترین پتانسیل در سراسر جهان را دارد.
او گفت: «کلید سرمایه گذاری برای ما، پتانسیل بازار و درآمد است. ما برای فرصتهایی که بازار داخلی به ارمغان میآورد و استراتژیهای ملی ارزش قائل هستیم، زیرا آنها در بلندمدت امکانات تجاری را گسترش میدهد.»
جانگ گفت میدان انرژی سبز نمونه خوبی است که نشاندهنده هدف چین برای به حداکثر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ و دستیابی به خنثیسازی کربن تا سال ۲۰۶۰ است.
در چند سال گذشته، این شرکت در این زمینه طرحهای بومیسازی ارائه کرده که تحقیقات فناوری و ظرفیت تولید را پوشش میدهد و تاکنون دستاوردهایی حاصل کرده است.
در سه سال گذشته میانگین کل سفارشات داخلی سالانه قالبهای تولید برق بادی در کارخانه سیکا، واقع در منطقه آزاد تجاری وایگائوچیائو در منطقه جدید پودونگ، بیش از ۱۰۰ برابر مقدار یک دهه قبل بوده است.
جانگ گفت: «بهعلاوه، زمینه زیرساختی که شرکت به آن اختصاص داده است، به دلیل ساخت کلان شهرهایی از جمله پکن، چِنگدو استان سیچوان و چانگشای استان هونان، امیدوارکننده بوده است.
او گفت: «کاوش در بازارهای جدید، عرضه محصولات پیشرفته و به کارگیری فناوریها را تسریع خواهیم کرد و همچنین همکاری با شرکتهای داخلی تقویت خواهد شد.»
با این حال، اصلیترین مانعی که این شرکت با آن مواجه است، تضمین زنجیره تامین روان برای مواد وارداتی و سفارشات صادراتی است.
جانگ گفت:«در دو سال آینده، ما تحقیق و توسعه خود را برای بومیسازی مواد خام بهبود خواهیم بخشید. علاوه بر این، اهداف دیگرمان بر تمرکززدایی از سایتهای تولیدی و همچنین ساخت کارخانههایی در بخشهای مرکزی، غربی و شرقی چین متمرکز خواهد بود تا بدین وسیله تأثیرات مرتبط با کووید-۱۹ کاهش یابد.
اقدامات موثر
به گفته شی هونگ، مدیر بخش خدمات سازمانی پارک صنعتی شینجوانگ، بیش از ۴۷۰ شرکت بالاتر از اندازه تعیین شده، یا شرکتهایی که درآمد فروش آنها به حداقل ۲۰ میلیون یوان (۲.۹۶ میلیون دلار) رسیده است، در این منطقه به طور کامل در ماه ژوئن فعالیت خود را از سر گرفتهاند که ۷۶ درصد آن را بنگاههای سرمایهگذاری خارجی تشکیل میدهند.
تا پایان نیمه اول سال جاری، ۱۱ شرکت جدیدی که توسط صندوقهای خارجی تاسیس شدهاند، با ۴۴ میلیون دلار سرمایه خارجی در این پارک مستقر شدهاند.
در شرکت تامین کننده مواد غذایی و نوشیدنی آلمانی دوهلر، تولید هرگز در آخرین موج متوقف نشد و این اتفاق به لطف اقدامات تیم دائمی حل بحران کووید-۱۹ این شرکت که در سال ۲۰۲۰ راهاندازی شد رخ داد و همچنین به کمک روشهای قاطعانه و حمایتهای پارک صورت پذیرفت.
با مشاهده افزایش موارد ابتلا در ابتدای مارس، این شرکت اولین سطح از طرح اضطراری کووید-۱۹ خود را با محدود کردن بازدید و اجرای سیاستهای کار از منزل اجرا کرد.
رومن کوپر، رئیس شعبه آسیا-اقیانوسیه شرکت دوهلر گفت: «هشدارهای اولیهای که ما در چند ساعت قبل از آغاز قرنطینه دریافت میکنیم، بسیار حیاتی هستند.»
این هشدار به شرکت امکان داد تا دو شیفت کامل تولید و یک تیم تحقیق و توسعه کوچک را به محل به کار بیاورد تا به طور یکپارچه فعالیت کنند.
«این دومین باری است که ما مجوز حمل و نقل ویژه دریافت میکنیم تا به ما اجازه دهد که به تامین مواد اولیه برای مشتریان ادامه دهیم و با حمایت پارک از مشکلات مالی جلوگیری کنیم.»
علیرغم اینکه فروش در دوره مارس تا مه در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به نصف کاهش یافته، اما کوپر مطمئن است که این شرکت امسال را با ۳۰ درصد افزایش یا بیشتر خواهد بست که قویتر از سال گذشته است ، زیرا این شرکت اکنون فراتر از بودجه رفته است.
کوپر گفت که با احیای فعالیتهای اقتصادی، اولویتها کمک به مشتریان برای بازگشت به مسیر با نوآوری در سبد محصولات و بهینهسازی سبدهای فعلی برای تحریک رشد خواهد بود.
۳۱۱۳۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰