سود سکه دولتی چقدر است؟

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فرارو،  حراج سکه مرکز مبادله دوشنبه ۲۶ شهریور برای هفدهمین مرتبه در شش ماه گذشته انجام شد، اما برای محاسبه حاشیه سود برنده‌ها همه‌چیز به اواسط مهر و آینده بازار طلا بستگی دارد. هفدهمین حراج سکه مرکز مبادله در شرایطی برگزار شد که برنده‌ها برای تحویل سکه باید

کد خبر : 497500
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
سود سکه دولتی چقدر است؟



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فرارو،  حراج سکه مرکز مبادله دوشنبه ۲۶ شهریور برای هفدهمین مرتبه در شش ماه گذشته انجام شد، اما برای محاسبه حاشیه سود برنده‌ها همه‌چیز به اواسط مهر و آینده بازار طلا بستگی دارد.

هفدهمین حراج سکه مرکز مبادله در شرایطی برگزار شد که برنده‌ها برای تحویل سکه باید دست‌کم تا ۱۴ مهر دندان روی جگر بگذارند. سکه تمام‌بهار آزادی دوشنبه ۲۶ شهریور یک میلیون و ۷۱۱ هزار تومان زیر قیمت بازار به سه هزار و ۲۶۴ سفارش تعلق گرفت. اگر روند صعودی روز‌های گذشته بازار طلا تداوم داشته باشد، شانس سود دو میلیون و ۵۴۶ هزار تومانی بابت هر سکه وجود دارد و کسی که هر پنج سکه انتخابی هفدهمین حراج را از نوع تمام‌بهار انتخاب کرده، می‌تواند در خوشبینانه‌ترین حالت روی سودی تا حدود ۱۳ میلیون تومان حساب باز کند.

شانس ۱۰ تا ۳۵ درصدی برای برنده‌شدن در حراج سکه مرکز مبادله
عرضه سکه در مرکز مبادله از ایستگاه هفدهم عبور کرد. از ۱۳ اسفند پارسال تا الان شاهد ۱۷ مرحله عرضه سکه دولتی در مرکز مبادله بودیم که نشان می‌دهد تقریبا هر ۱۰ روز یک مرحله عرضه سکه دولتی در مرکز مبادله برگزار می‌شود.

عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلا در شش ماه گذشته شامل ۳۱۹ هزار قطعه سکه مختلف شده و از این میزان سکه، ۱۴ هزار و ۴۹۹ قطعه سکه یعنی تقریبا پنج درصد کل سکه‌های عرضه‌شده، روز دوشنبه ۲۶ شهریور به خریداران تخصیص پیدا کرده است.

عرضه سکه دولتی در مرکز مبادله روز دوشنبه ۲۶ شهریور با ثبت ۶۷ هزار و ۱۸۶ سفارش مختلف استارت خورد، اما مثل بقیه حراج‌های مرسوم در مرکز مبادله فقط به بخشی از تقاضا‌ها پاسخ داده شد و دست یکسری از متقاضیان به‌خاطر ارائه پیشنهاد‌های پایین از دریافت سکه دولتی کوتاه ماند.

سکه تمام‌بهار آزادی، نیم‌سکه بهار آزادی و ربع‌سکه بهار آزادی مثل ادوار قبلی در مرکز مبادله ارز و طلا برای حراج گذاشته شد. آنطور که خود مرکز مبادله ارز و طلا گفته، ۳۳ هزار و ۸۶ سفارش مختلف برای تمام‌سکه بهار آزادی اختصاص پیدا کرده. در طرف مقابل، اما سکه تمام‌بهار آزادی با میانگین قیمت ۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان به سه هزار و ۲۶۴ سفارش تعلق گرفته است.

نیم‌سکه بهار آزادی با ثبت ۱۴ هزار و ۳۲۷ قطعه روبرو شده، اما این وسط به چهار هزار و ۲۲۲ سفارش با میانگین قیمت ۲۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان پاسخ داده شده و ربع‌سکه بهار آزادی که ۱۹ هزار و ۷۷۳ سفارش مختلف داشته، با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان به هفت هزار و ۱۳ سفارش تعلق گرفته است.

سود ۱۳ میلیونی در انتظار خریداران سکه دولتیفقط به ۱۰ درصد سفارش‌های ثبت‌شده برای سکه تمام‌بهار آزادی در حراج هفدهم، سکه تعلق می‌گیرد

عرضه سکه دولتی در مرکز مبادله به‌خاطر قیمت پایین‌تر نسبت به بازار آزاد جذابیت اقتصادی دارد و، اما از یک طرف دیگر به همه شرکت‌کننده‌های حراج، سکه دولتی تعلق نمی‌گیرد. به عنوان مثال در حراج هفدهم در ازای تقریبا ۱۰ درصد سفارش‌های ثبت‌شده، تمام‌سکه تعلق گرفت و این عدد برای نیم‌سکه و ربع‌سکه به‌ترتیب ۳۰ و ۳۵ درصد بوده است.
اختلاف قیمت سکه دولتی و آزاد
قیمت تمام‌سکه بهار آزادی در مرکز مبادله ارز و طلا ۲۶ شهریور امسال درجریان هفدهمین عرضه، ۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان به ثبت رسید. طبیعتا پیشنهادی‌های زیادی، با دریافت تمام‌سکه بهار آزادی از مرکز مبادله همراه بوده، اما میانگین ارقام پیشنهادی که برای تمام‌سکه بهار آزادی به ثبت رسیده، همین ۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان بوده است.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار آزاد به‌شکل تکفروشی روز دوشنبه ۲۶ شهریور به‌طور متوسط ۴۳ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان بوده است. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در مرکز مبادله به‌این ترتیب یک میلیون و ۷۱۱ هزار تومان پایین‌تر از بازار آزاد به‌ثبت رسید و همین تفاوت از حاشیه سود ۳.۹ درصدی خریداران حکایت دارد.

سکه نیم‌بهار آزادی در جریان هفدهمین حراج مرکز مبادله ارز و طلا به‌شکل میانگین معادل ۲۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان به شرکت‌کننده‌ها تعلق گرفت. در همان ساعتی که مرکز مبادله ارز و طلا ایران هفدهمین حراج سکه را برگزار می‌کرد، صراف‌های حاضر در میدان فردوسی هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی را معادل ۲۳ میلیون و ۷۶۰ هزارتومان می‌فروختند.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی در مرکز مبادله ارز و طلا ایران، به‌این ترتیب یک میلیون و ۵۴۸ هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد به‌ثبت رسید؛ تقریبا ۶.۵ درصد زیر بازار آزاد. این عدد برای ربع‌سکه بهار آزادی نیز معادل ۷.۳ درصد محاسبه می‌شود.

ربع‌سکه بهار آزادی در هفدهمین حراج مرکز مبادله ارز و طلا با عددی معادل ۱۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان به خریداران تعلق گرفت درحالی که روی تابلو صراف‌ها روبروی عبارت ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان به‌چشم می‌خورد؛ حدود یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان زیر قیمت بازار. با همه این حساب و کتاب‌ها هنوز صحبت از محاسبه حاشیه سود خریداران سکه از مرکز مبادله زود است. زمان‌بندی تحویل سکه هفدهمین حراج مرکز مبادله ایران به‌شکلی است که برنده‌های حراج باید حداقل تا ۱۴ مهر دندان روی جگر بگذارند و همه محاسبات تا نیمه مهرماه سروشکل، اما و اگر و پیش‌بینی دارد.

پیش‌بینی قیمت سکه تا نیمه مهر
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید که دوشنبه ۲۶ شهریور امسال را با ایستادن در جایگاه ۴۳ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان به پایان رساند، روز سه‌شنبه از مرز ۴۴ میلیون عبور کرد و حوالی بعدظهر به ۴۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید. سکه امامی مثل طلا ۱۸ عیار فعلا تحت‌تاثیر رکوردشکنی اونس جهانی قرار دارد. طوریکه روند صعودی قیمت سکه امامی می‌تواند در قدم اول با ظاهر شدن عدد ۴۴ میلیون و ۲۶۵ هزار تداوم پیدا کند.

قیمت سکه امامی بعد پشت‌سر گذاشتن مقاومتی که در این ناحیه شکل گرفته، مجال پیشروی تا ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیدا می‌کند و سومین نقطه‌ای که برای قیمت سکه امامی در کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌شود، ۴۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان است.

سکه امامی فروردین امسال با ایستادن روی قله ۴۵ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان، بالاترین سطح تاریخی خودش را تجربه کرد، اما اگر در نیمه دوم مهر ورق در بازار برگردد، آنوقت قیمت سکه امامی از همین نقطه فعلی یعنی ۴۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به ۴۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان برمی‌گردد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد احتمال عقب‌نشینی سکه امامی تا ۴۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان وجود دارد و بدترین حالت برای برنده‌های حراج سکه می‌تواند عقب‌نشینی سکه امامی تا ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان باشد.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نسبت به روز دوشنبه ۲۶ شهریور یعنی هفدهمین حراج مرکز مبادله حدود ۱۰۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرد به ۲۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید. نیم‌سکه بهار آزادی اولین مقاومت فعلی را در محدوده ۲۳ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان مقابل چشم می‌بینید. در مرحله بعدی قیمت نیم‌سکه بهار آزادی می‌تواند تا ۲۳ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان جلو برود و نهایتا مرز ۲۳ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان را به‌عنوان سومین مانع میان‌مدت در پیش دارد.

نیم‌سکه بهار آزادی در طرف مقابل اگر در مسیر نزولی قدم بردارد، به‌جای پیشروی در کانال ۲۳ میلیون، ممکن است تا ۲۳ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان عقب بنشیند.

سود ۱۳ میلیونی در انتظار خریداران سکه دولتیخرید سکه از مرکز مبادله با سقف پنج سکه برای هر متقاضی انجام می‌شود و سکه‌های انتخابی می‌تواند ترکیبی از تمام‌بهار، نیم‌بهار و ربع‌بهار باشد

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی نیز ۲۴ ساعت بعد هفدهمین حراج مرکز مبادله از جایگاه ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان رسید. تداوم روند صعودی می‌تواند ما را با عددی تا معادل ۱۵ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان به‌عنوان قیمت ربع‌سکه روبرو کند و آنطرف محدوده ۱۵ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان منتظر ملاقات با ربع‌سکه بهار آزادی است. همین عدد و رقم‌ها نهایتا تکلیف حاشیه سود خرید سکه از مرکز مبادله در قالب حراج هفدهم را مشخص می‌کند.

سود خرید سکه از مرکز مبادله چقدر است؟
قیمت سکه در نیمه مهرماه امسال، شاید بیشتر از هر قشر دیگری، برنده‌های هفدهمین حراج مرکز مبادله اهمیت داشته باشد. سکه امامی به‌عنوان مثال آن روز یا از نیمه محدوده ۴۴ میلیون عبور کرده یا به نیمه محدوده ۴۳ میلیون رسیده و همین اتفاق در بالا و پایین شدن حاشیه سود خریداران مرکز مبادله تاثیر دارد.

قیمت سکه امامی اگر آن زمان در محدوده ۴۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان باشد، بابت هر سکه‌ای که به دست برنده‌های حراج می‌رسد، دو میلیون و ۵۴۶ هزار تومان صرفه‌اقتصادی دارد و این عدد برای متقاضی که هر پنج گزینه انتخابی را از نوع سکه تمام برداشته، به حدود ۱۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان خواهد رسید. حالا اگر سکه امامی به نیمه محدوده ۴۳ میلیون نقل مکان کند، بابت هر سکه یک میلیون و ۴۷۶ هزار تومان سود به خریداران تعلق خواهد گرفت.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی طبق پیش‌بینی‌های فعلی نیمه مهر ماه امسال جایی بین ۲۳ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان خواهد داشت. برنده‌های هفدهمین حراج مرکز مبادله باید در بهترین حالت روی سود یک میلیون و ۷۱۴ هزار تومانی حساب باز کنند و اگر نیم‌سکه از مواضع فعلی کوتاه آمد، این حاشیه سود به یک میلیون و ۵۶۴ هزار تومان بابت هر سکه تقلیل پیدا می‌کند.

ربع‌سکه بهار آزادی نیز در بازه کوتاه‌مدت دنبال جایی بین ۱۵ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان است. با این اوصاف برنده‌های حراج سکه با احتساب قیمتی که روز دوشنبه ۲۶ شهریور مقابل اسم ربع‌سکه در مرکز مبادله دیدند، دست‌کم بابت هر سکه یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان زیر بازار نصیبشان می‌شود و این عدد در حالت خوشبینانه برای آنها به یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان می‌رسد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.