سوتومایور دادگاه عالی ایالات متحده به دانشگاه یشیوا اجازه ممنوعیت باشگاه دانشجویی دگرباشان جنسی را داد

سوتومایور حکم قاضی مبنی بر اینکه یک قانون ضد تبعیض شهری، دانشگاه یشیوا را ملزم می کند تا اتحادیه غرور YU را به عنوان یک باشگاه دانشجویی به رسمیت بشناسد، در حالی که مدرسه در دادگاه بدوی پیگیری می کند، متوقف کرد. عدالت لیبرال پرونده های خاصی را برای دادگاه از گروهی از ایالت ها

کد خبر : 253199
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲:۲۳
سوتومایور دادگاه عالی ایالات متحده به دانشگاه یشیوا اجازه ممنوعیت باشگاه دانشجویی دگرباشان جنسی را داد


سوتومایور حکم قاضی مبنی بر اینکه یک قانون ضد تبعیض شهری، دانشگاه یشیوا را ملزم می کند تا اتحادیه غرور YU را به عنوان یک باشگاه دانشجویی به رسمیت بشناسد، در حالی که مدرسه در دادگاه بدوی پیگیری می کند، متوقف کرد. عدالت لیبرال پرونده های خاصی را برای دادگاه از گروهی از ایالت ها از جمله نیویورک رسیدگی می کند. توقیف سوتومایور که از دستور قاضی صادر شده است تا دستور بعدی دادگاه عالی به قوت خود باقی خواهد ماند.

اتحاد غرور YU به طور غیررسمی به عنوان یک گروه در سال 2018 تشکیل شد، اما دانشگاه یشیوا تشخیص داد که اعطای وضعیت رسمی به آن “با ارزش‌های تورات مدرسه و محیط مذهبی که می‌خواهد حفظ کند، مغایرت دارد.”

این اختلاف تا حدی به این بستگی دارد که آیا دانشگاه یشیوا یک “شرکت مذهبی” است و بنابراین از قانون حقوق بشر شهر نیویورک مستثنی است که تبعیض توسط یک مکان یا ارائه دهنده مسکن عمومی را ممنوع می کند.

لین کاتلر، قاضی ایالت نیویورک در ژوئن تعیین کرد که هدف اصلی مدرسه آموزش است، نه عبادت مذهبی، و مشمول قانون ضد تبعیض است. کاتلر همچنین استدلال دانشگاه را رد کرد که اجبار آن به رسمیت شناختن این باشگاه، آزادی مذهبی آن را که طبق متمم اول قانون اساسی ایالات متحده محافظت می شود، نقض می کند.

پس از اینکه دادگاه های عالی ایالتی در ماه اوت از ادامه حکم قاضی خودداری کردند، دانشگاه یشیوا به دادگاه عالی ایالات متحده متوسل شد و بر ویژگی مذهبی آن تاکید کرد، از جمله اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی ملزم به شرکت در مطالعات مذهبی شدید هستند.

این مدرسه به دادگاه عالی گفت: «یشیوا به‌عنوان یک دانشگاه یهودی عمیقاً مذهبی، نمی‌تواند از این دستور پیروی کند، زیرا انجام این کار باورهای مذهبی صادقانه‌اش را در مورد چگونگی تشکیل دانشجویان کارشناسی خود در ارزش‌های تورات نقض می‌کند.»

دانشگاه یهودی مدرن ارتدکس، مستقر در منهتن، تقریباً 6000 دانشجو دارد که در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند. بر اساس وب سایت https://www.yu.edu/about/values، از جمله ارزش‌های مدرسه، اعتقاد به «ارزش بی‌نهایت تک تک انسان‌ها» و «مسئولیت رسیدن به دیگران با شفقت» است.

دادگاه عالی ایالات متحده با حمایت از قضات محافظه کار فزاینده خود، در سال های اخیر حقوق مذهبی را گسترش داده و در عین حال جدایی بین کلیسا و دولت را محدود کرده است.

در طول دوره خود که در ژوئن به پایان رسید، دادگاه از یک مربی فوتبال دبیرستان دولتی در ایالت واشنگتن حمایت کرد که از خواندن نماز مسیحی با بازیکنان در زمین پس از بازی امتناع کرد و به نفع خانواده های مسیحی در مین که به دنبال دسترسی به پول مالیات دهندگان بودند رای داد. هزینه تحصیل فرزندانشان در مدارس دینی را بپردازند. دادگاه دارای اکثریت محافظه کار 6-3 است.

در دوره آتی خود که از 3 اکتبر آغاز می شود، دادگاه در مورد یک مبارزه حقوقی بزرگ جدید تصمیم خواهد گرفت که آزادی مذهبی را در مقابل حقوق دگرباشان جنسی قرار دهد که شامل ادعای آزادی بیان یک طراح وب مسیحی انجیلی است که بر اساس قانون ضد تبعیض کلرادو نمی توان او را مجبور به تولید محتوا کرد. وب سایت های ازدواج همجنس گرایان

(گزارش توسط نیت ریموند و اندرو چانگ در نیویورک؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.