سهام در معرض خطر قرار می گیرد زیرا تنش چین و تایوان در اجلاس شی-بایدن رخ می دهد

تنش چین- آمریکا ، تایوان ، دلار آمریکا ، S&P 500 ، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو – نکات گفتگو نشست شی-بایدن تنها برای دستیابی به موفقیت های دیپلماتیک در سطح سطح است رقابت با اولویت های جهانی و منطقه ای ممکن است مانع همکاری معنادار شود S&P 500 در آستانه فصل تعطیلات نامطمئن ،

کد خبر : 117827
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
سهام در معرض خطر قرار می گیرد زیرا تنش چین و تایوان در اجلاس شی-بایدن رخ می دهد


تنش چین- آمریکا ، تایوان ، دلار آمریکا ، S&P 500 ، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو – نکات گفتگو

  • نشست شی-بایدن تنها برای دستیابی به موفقیت های دیپلماتیک در سطح سطح است
  • رقابت با اولویت های جهانی و منطقه ای ممکن است مانع همکاری معنادار شود
  • S&P 500 در آستانه فصل تعطیلات نامطمئن ، عدم قطعیت ژئوپلیتیک در معرض خطر است

علیرغم تلاش های سطح دیپلماسی چین و آمریکا ، واقعیت یک چین جسورانه تر و تهاجمی تر احتمالاً مذاکرات آینده بین پکن و واشنگتن را تضعیف می کند. در حالی که بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، از “رقابت استراتژیک” با چین صحبت می کرد ، اقدامات شی جین پینگ – در داخل و خارج از کشور – نشان دهنده خروج از جایی است که ایالات متحده می خواهد روابط خود را پیش ببرد.

سیاست خارجی رقابت برای بازارهای مالی به چه معناست؟

دیگر خبری از اژدهای پنهان نیست

همانطور که در گزارش قبلی خود نوشتم، شی جین پینگ احساس قوی ناسیونالیسم چینی را پرورش داده و از آن به عنوان پایه ای برای رویکرد جسورانه تر و روبه رو شدن خود با ایالات متحده استفاده کرده است. در حالی که دنگ شیائوپینگ می گوید “قدرت خود را پنهان کنید و وقت خود را از دست بدهید” ، رئیس جمهور فعلی چین اژدها را از غار رها کرده است.

بنابراین کاملاً تصادفی نیست که چین بیش از 20 جت جنگنده و دیگر جنگنده های جنگی را در نزدیکی تایوان به ویژه در روز ملی چین به پرواز درآورد. در نهایت ، رکورد 56 بمب افکن و هواپیماهای دیگر در نزدیکی جزیره پرواز کردند. در پی این تظاهرات ، شی جین پینگ خواستار “اتحاد مسالمت آمیز” با تایوان شد.

چنین لفاظی های تهاجمی و اقدامات تحریک آمیز پکن در غرب از بین نمی رود. گزارش های اخیر نشان داد که نیروهای آمریکایی به طور مخفیانه به آموزش نیروهای نظامی در تایوان پرداخته اند ، زیرا تهدید تشدید افزایش می یابد. این امر باعث ناراحتی مقامات چینی می شود ، آنها بارها تأکید کرده اند که اقدامات در منطقه تحت صلاحیت ایالات متحده نیست.

در حالی که هر دو شی و بایدن موافقت کرده اند که به اصطلاح توافقنامه تایوان پایبند باشند (در اصل عدم مداخله چین و عدم رسمیت شناختن جزیره به عنوان یک کشور مستقل) ، هنوز مشخص نیست که پکن چگونه می تواند پایان خود را حفظ کند. محوریت غول آسیایی به منظور تقویت منطقه ای و جوانسازی ملی بر خلاف وضعیت موجود است. در نقطه ای ، چیزی باید ارائه شود.

برای بازارهای مالی که از احتمال کاهش محرک های فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره بعدی سود می برند ، یک شوک ژئوپلیتیک نامتقارن می تواند باعث تزلزل سهام شود. در حالی که انتظار می رود روابط ایالات متحده و چین تا حدودی متشنج باقی بماند ، تعصب سرسختانه سرسخت بازارهای سرمایه ممکن است آنها را برای یک شوک غیرمنتظره ایجاد کند.

در نتیجه آنچه روبرت شیلر ، اقتصاددان برنده جایزه نوبل ، “مجموعه ای از روایت ها” می نامد ، ممکن است سهام تا پایان سال عقب نشینی کند. این شامل روابط متزلزل ایالات متحده و چین ، پیش بینی های نامطمئن فروش خرده فروشی در آستانه فصل تعطیلات در هنگام وقفه در زنجیره تامین جهانی و نگرانی در مورد فدرال رزرو (اگر داده های اقتصادی از چشم انداز مقامات پشتیبانی می کند) می شود.

نگرانی در مورد دومی – به ویژه در ارتباط با افزایش فشارها برای افزایش نرخ ها و مقابله با افزایش تورم – پس از گزارش اخیر صندوق بین المللی پول افزایش یافت. وام دهنده چند ملیتی آخرین راه حل در دوسالانه خود گفت گزارش ثبات مالی جهانی (GFSR) بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو باید آماده باشند تا شرایط اعتباری را تشدید کنند.

حذف سیاست های فوق العاده تسهیل کننده از بازارهایی که امروزه به شدت به اعتیاد به نقدینگی تبدیل شده اند ، ممکن است بر دارایی های مرتبط با پناهگاه مانند دلار آمریکا حق بیمه ایجاد کند. علاوه بر گریز از ریسک ، گرین بک ممکن است نسبت به همتایان خود از مزیت بازدهی برخوردار شود ، جایی که مقامات پولی ممکن است در افزایش نرخ نسبت به فدرال رزرو کندتر عمل کنند.

ببر خمیده؟ تجزیه و تحلیل نمودار S&P 500

از پایان ماه مارس 2020 ، S&P 500 با یک روند صعودی ثابت 18 ماهه صعود کرد و 90 درصد افزایش چشمگیر داشت. با این حال ، شاخص معیار در هفته های اخیر کمی بیش از 3 درصد کاهش یافت و در این روند حمایت روند رو به افزایش را باطل کرد. پیامدهای این نقض در موقعیت یابی گسترده تر احتمالاً طی چند هفته آینده خود را نشان می دهد.

S&P 500 – نمودار هفتگی

نمودار با TradingView تنظیم شده است

گسست قاطع از روند صعودی به این معناست که ممکن است نوعی دوره “خنک کننده” در نتیجه خروج فروشندگان از موقعیت خود و کسب سود در بالاترین حد ممکن رخ دهد. همانطور که سرمایه گذاران موقعیت های خود را دوباره تنظیم می کنند ، ممکن است بهبودی کوتاه مدت رخ دهد. خطرات اساسی ذکر شده در بالا می تواند اشتیاق S&P 500 را مهار کند ، اما بازیابی را دشوارتر می کند و حتی ممکن است زمینه را برای تغییر نزولی طولانی مدت فراهم کند.

چشم انداز ایالات متحده و چین در تجارت: شبح تعرفه های گذشته؟

کاترین تسای نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) و دولت بایدن به طور کلی به تازگی اعلام کردند که آنها پکن را مسئول توافقنامه تجاری با دولت سابق ترامپ خواهند دانست. این ارزیابی ژئوپلیتیک کلان را بیشتر تقویت می کند که احتمال می دهد روابط ایالات متحده و چین در سالهای آینده بیشتر جنگی باشد تا همکاری.

چین قرار است از توافقنامه 2021 خود برای خرید مقدار از پیش تعیین شده کالاهای آمریکایی تا حدود 30 درصد کوتاهی کند. پکن در حال تلاش برای مذاکره با این توافقنامه است زیرا COVID-19 یک شرایط بی سابقه بود که انجام تعهد اولیه را به طور تصاعدی دشوارتر کرد.

واشنگتن تصریح کرد که اگر مذاکرات چین و آمریکا به موفقیت های مثبتی در این توافق منجر نشود ، تعرفه ها و سایر اقدامات اقتصادی کنار گذاشته نمی شود. یکی از مسائل انتقال ترامپ به دولت بایدن ، نگرانی اساسی در مورد استفاده چین از حمایت دولت برای یارانه به شرکت های داخلی و در نتیجه کاهش مقیاس در برابر رقبای خارج از کشور است.

در اصل ، تا پایان سال و اوایل سال 2022 ، ممکن است بازارها با آنچه در سال 2019 تجربه کرده اند برخورد کنند: جنگ تجاری و افزایش نرخ بهره. فقط این بار ، زمینه اقتصادی و ژئوپلیتیکی ناپایدار بیشتری وجود دارد. این تصورات تیره و تار ممکن است چشم انداز صعودی دلار آمریکا را در نفس های نهایی 2021 تقویت کند.

مارکس یکبار نوشت که “تاریخ خود را تکرار می کند ، اول به عنوان تراژدی ، دوم به عنوان مسخره”. از نظر کمدی سادیستی ، شاید او درست گفته باشد. بنابراین ، معامله گران ممکن است در تخصیص سبد سهام خود تدبیر بیشتری داشته باشند زیرا خود را برای فصل خطر و تکرار بعدی یک مسخره تاریخی آماده می کنند.

برای تجزیه و تحلیل بیشتر از دیمیتری ، مطمئن شوید که @ZabelinDimitri را در توییتر دنبال کنید





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.