سند نتیجه اجلاس همراه با جوانان – با هم برای یادگیری
سند نتیجه زیر توسط کانادا و با همکاری دولتهای زیر تهیه شده است و توسط سازمانهای چندجانبه، سازمانهای جامعه مدنی و سایر ذینفعان آموزش پشتیبانی میشود. شرکای ملی کلمبیا، دانمارک، اکوادور، السالوادور، فرانسه، آلمان، گواتمالا، اردن، کنیا، لبنان، مکزیک، هلند، نیجر، پاکستان، پرو، قطر، سودان جنوبی، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا شرکای سازمانی استودیو
سند نتیجه زیر توسط کانادا و با همکاری دولتهای زیر تهیه شده است و توسط سازمانهای چندجانبه، سازمانهای جامعه مدنی و سایر ذینفعان آموزش پشتیبانی میشود.
شرکای ملی
کلمبیا، دانمارک، اکوادور، السالوادور، فرانسه، آلمان، گواتمالا، اردن، کنیا، لبنان، مکزیک، هلند، نیجر، پاکستان، پرو، قطر، سودان جنوبی، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا
شرکای سازمانی
استودیو بیگ بد بو. CAMFED کانادا؛ بچه ها معتقدند؛ کد; موسسه دالر برای کودکان، صلح و امنیت؛ آموزش و پرورش نمی تواند صبر کند. اداره کل حفاظت مدنی اروپا و عملیات کمک های بشردوستانه اتحادیه اروپا؛ بنیاد پل ژرین لاژوی; نسل نامحدود؛ مشارکت جهانی برای آموزش؛ شبکه حمایت از مادربزرگ ها; نتهوپ؛ ONE; طرح بین المللی؛ نتایج کانادا; حق بازی بین المللی. نجات کودکان کانادا؛ SOS Children’s Villages کانادا؛ ابتکار آموزش دختران سازمان ملل؛ یونیسف؛ یونیسف کانادا؛ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان؛ آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک؛ War Child کانادا؛ بنیاد آموزش ولسپرینگ؛ بانک جهانی؛ ورلد ویژن کانادا؛ خدمات دانشگاه جهانی کانادا
سند نتیجه
«در حالی که تلاشهای جهانی قابل توجهی برای ارتقای آموزش با کیفیت برای همه، بدون ابتکارات و مشارکتهای هدفمند و چندجانبه برای آموزش که به حاشیهنشینترین افراد، از جمله پناهندگان و آوارگان داخلی و همچنین کودکان و جوانان جامعه میزبان در جریان است، وجود دارد، خطر ناتوانی در دستیابی به تمام اهداف توسعه پایدار، و به ویژه تعهد به جا گذاشتن هیچ کس. تعداد فزایندهای از کودکان و نوجوانان در زمان جنگ، بحران اقتصادی، بلایای طبیعی، همهگیری کووید-19 و تغییرات آب و هوایی با اختلالات بیسابقهای در آموزش خود مواجه میشوند. همانطور که اغلب دیدهایم، حملات به مدارس و دانشگاهها باعث سلب حق تحصیل تعداد زیادی از کودکان و دانشآموزان میشود. در مواردی که از امکانات آموزشی برای مقاصد نظامی استفاده می شود، می تواند خطر استخدام و استفاده از کودکان توسط بازیگران مسلح را افزایش دهد یا ممکن است کودکان و جوانان را در معرض سوء استفاده یا استثمار جنسی قرار دهد. اختلال در آموزش به طور نامتناسبی بر دختران و دختران نوجوان و کودکان و جوانان به حاشیه رانده شده، از جمله پناهندگان، کودکان و جوانان آواره داخلی و اجباری و کسانی که در جوامع میزبان زندگی می کنند، تأثیر می گذارد.
“داشتن که به طور مجازی در اجلاس Together for Learning در 30 تا 31 مارس 2022 برگزار شد تا از جوانان یاد بگیریم و در مورد بهترین شیوه ها، درس های آموخته شده و چالش ها در ارائه آموزش با کیفیت برای پناهندگان و دیگر کودکان و جوانان به زور بیاموزیم و با آنها بحث کنیم. مانیفست جوانان با هم برای یادگیری و فراخوان آن برای مقابله با چالش های مربوط به آموزش فراگیر، مسئولیت پذیری، برابری جنسیتی، سلامت روان، و راه حل های یادگیری از راه دور برای همه زبان آموزان ما به فراخوان این مانیفست جوانان برای همکاری با دولتها، جامعه مدنی، سازمانهای مردمی، سازمان ملل متحد و سازمانهای چندجانبه و بخش خصوصی توجه میکنیم تا اطمینان حاصل شود که پناهندگان، آوارههای داخلی و اجباری و میزبان کودکان و جوانان جامعه میتوانند به این موضوع دست یابند. آموزش و پرورشی که آنها نیاز دارند و سزاوار آن هستند. در پیش و در طول اجلاس، ما این مانیفست را برای درک چالشها، زمینهها و شیوههای خوب مختلف و شناسایی اقداماتی که میتوانیم برای رویارویی با این چالش دنبال کنیم، بررسی و بحث کردهایم:
- بهبود دسترسی و تکمیل آموزش رایگان، عادلانه، فراگیر و با کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان، صرف نظر از توانایی، وضعیت قانونی، جنسیت، سن، قومیت، منشاء یا هر عامل تمایزکننده دیگر، از رشد با کیفیت اولیه دوران کودکی و آموزش پیش دبستانی تا آموزش ابتدایی و متوسطه، از جمله، از جمله از طریق: کاهش موانع مالی و غیر مالی که دسترسی به آموزش را محدود می کند. تقویت ظرفیتهای مؤسسات آموزشی برای ترویج گنجاندن پناهندگان در سیستمهای آموزشی ملی؛ و حمایت از ارائه خدمات آموزش غیر رسمی، پرداختن به کاهش یادگیری و حمایت از برنامه های یادگیری سریع.
- ارتقای کیفیت آموزش که همه کودکان و جوانان دریافت می کنند، از جمله از جمله توسط: ارائه یک محیط امن. حمایت از اصلاحات برنامه درسی با زمینه خاص که مهارت های زندگی عاطفی اجتماعی را ارتقا می دهد. ترویج آموزش معلمان و توسعه حرفه ای، از جمله برای معلمان زن؛ حصول اطمینان از اینکه معلمان پناهنده تمام مدارک تحصیلی آنها را در صورت لزوم به رسمیت می شناسند. و گسترش دسترسی عادلانه به روش های یادگیری از راه دور، پشتیبانی از طیف وسیعی از گزینه های با تکنولوژی بالا، با تکنولوژی پایین و بدون فناوری.
- ترویج رویکردهایی برای ارتقای آموزش دختران که روابط جنسیتی را تغییر می دهدپرداختن به موانع جنسیتی که دسترسی دختران به آموزش را محدود می کند و مانع از ماندن دختران در مدرسه می شود. ترویج برنامه های درسی و مواد آموزشی که آگاهی در مورد سلامت جنسی و باروری و حقوق باروری را افزایش می دهد و به هنجارها، شیوه ها و کلیشه های مضر می پردازد. پیشگیری و پاسخ به خشونت جنسی و جنسیتی؛ و حمایت از ساخت زیرساخت های مدارس حساس به جنسیت و مستراح.
- ادغام سلامت روان و حمایت روانی- اجتماعی در برنامه های آموزشی در سطوح کلاس، مدرسه و جامعه برای رسیدگی به تروما و ارتقای رفاه و رشد سالم کودکان و پاسخگویی به نیازهای بهداشت روانی معلمان.
- تقویت تاب آوری و ظرفیت های نظام های آموزشی مستعد درگیری، بحران، بلایای طبیعی، همهگیری کووید-19، بیثباتی اقتصادی و تغییرات آبوهوایی، و مواجهه با سطوح قابل توجهی از جابجایی، با حصول اطمینان از اینکه ظرفیت آمادهسازی، پاسخگویی و کاهش اثرات بحرانها را دارند. یادگیرندگان، مربیان و مؤسسات آموزشی، و یافتن راههای جدید و نوآورانه برای تأمین مالی آموزش.
- از بین بردن شکاف در دسترسی به راه حل های یادگیری از راه دور، فناوری و زیرساخت دیجیتال با تلاش برای توسعه مشارکتهایی که اتصال و دسترسی به اینترنت با کیفیت بالا را به همه مدارس و جوامع گسترش میدهد، ترویج استفاده از راهحلهای یادگیری از راه دور انعطافپذیر برای مربیان و همه دانشآموزان، بهبود توانایی آنها برای دسترسی و استفاده از منابع آموزشی مرتبط، و بهویژه در نظر گرفتن شکاف های مرتبط با جنسیت در دسترسی دیجیتال
- بهبود جمع آوری و مدیریت داده های تفکیک شدهاز جمله حمایت از چارچوبهای نظارت محلی، یادگیری و ارزیابی، حمایت از ظرفیت دولتها و سازمانهای تحت رهبری پناهندگان برای جمعآوری و استفاده از دادهها برای بهبود تصمیمگیری مبتنی بر شواهد.
- حمایت از تکمیل آموزش متوسطه با کیفیت با آدرس دادن موانعی که ماندگاری دانشآموزان را در مدارس فراتر از سطوح ابتدایی محدود میکند، بهویژه دختران نوجوان، و حمایت از طرحهایی که انتقال از ابتدایی به دبیرستان یا آموزش فنی و حرفهای را ترویج میکنند.
- ارتقای فرصت های دسترسی به آموزش عالی و آموزش برای اشتغال، از جمله برنامههایی که برای توسعه مهارتهای کار شایسته و آموزش فنی و حرفهای مبتنی بر تقاضا طراحی شدهاند و به جوانان در انتقال از یادگیری به کار کمک میکنند.
«با الهام از بحثها در اجلاس Together for Learning و با یک جاهطلبی مشترک برای دستیابی به SDG 4 و پشت سر گذاشتن هیچکس، اهمیت گوش دادن و تقویت صدای جوانان را به عنوان شرکتکنندگان معنادار، از جمله به عنوان راهی برای اطمینان از اینکه آموزش این بخش به نیازها و آرزوهای کودکان و جوانان پاسخ می دهد. ما از مشارکت معنادار جوانان و توجه مناسب به کودکان و جوانان به حاشیه راندهترین، به ویژه پناهندگان، آوارههای داخلی و دیگر آوارگان اجباری و میزبانی کودکان و جوانان جامعه، در اجلاس تحول آموزش در سپتامبر 2022 حمایت خواهیم کرد. ما در سال 2023 دوباره تشکیل جلسه خواهیم داد. انجمن جهانی پناهندگان برای ارزیابی پیشرفت و چالش های ما در کار با یکدیگر برای اطمینان از اینکه هیچ کودکی پشت سر نمی گذارد. ما باید با هم عمل کنیم تا همه کودکان و جوانان بتوانند به آموزش با کیفیت دسترسی پیدا کنند.»
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :GV دولت و سیاست ، امور جهانی کانادا ، پس زمینه ها ، عمومی ، کانادا ، کانادا و جهان ، محترم هارجیت سینگ ساجان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰