سقف برداشت از خودپردازها افزایش می‌یابد

«مهران محرمیان» امروز (دوشنبه) در حاشیه نهمین همایش سالیانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درباره تمهیدات پایان سال برای تامین اسکناس مورد نیاز اظهار داشت: هر ساله در روزهای پایانی سال سقف برداشت‌ها را به صورت درون بانکی افزایش می‌دهیم و امسال نیز در دستور کار است و پس از ابلاغ مصوبه اقدامات لازم انجام

کد خبر : 322541
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
سقف برداشت از خودپردازها افزایش می‌یابد



«مهران محرمیان» امروز (دوشنبه) در حاشیه نهمین همایش سالیانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درباره تمهیدات پایان سال برای تامین اسکناس مورد نیاز اظهار داشت: هر ساله در روزهای پایانی سال سقف برداشت‌ها را به صورت درون بانکی افزایش می‌دهیم و امسال نیز در دستور کار است و پس از ابلاغ مصوبه اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی افزود: افزایش رقم برداشت از طریق خودپردازها، پس از پیشنهاد حوزه مربوطه انجام می‌شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره سامانه «سمات» نیز گفت: نسخه جدید سامانه سمات آذرماه عملیاتی شد و در کنار این سامانه،‌ سامانه‌های دیگری هستند که می‌توانند کمک کند تا مردم تسهیلات خرد را به راحتی دریافت کنند.

سامانه سمات، مخفف شرکت «سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه» بوده و وظیفه اصلی آن انجام امور مربوط به ثبت، نگهداری، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه است.

وی افزود: بحث کمبود اطلاعاتی که در پایگاه داده‌ اعتبارسنجی وجود داشت به سرعت در حال رفع شدن است و شرکت اعتبارسنجی نیز در حال به روز رسانی مدل اعتباری است.

محرمیان گفت: مدل اعتباری جدید شامل بخش‌های مختلفی است که برمبنای تسهیلات نیست و شامل پارامترهای دیگری است و پوشش تکمیلی نسبت به سامانه اعتبارسنجی فعلی خواهد داشت.

وی درباره اتصال بانک‌های دولتی به پنجره هوشمند، توضیح داد: هم اکنون یک بانک دولتی به پنجره هوشمند خدمات دولتی متصل شده است و دقیقا همان خدماتی را ارائه می‌دهد که بانک مرکزی ارائه می‌کند.

این مقام مسوول اضافه‌کرد: بنابراین ارزش افزوده‌ای ندارد و در فضای فعلی امکان ایجاد ارزش افزوده بیشتر نیست، مگر اینکه وارد فضای پرداخت شود. البته درخصوص شبکه پرداخت نیز نگرانی امنیتی وجود دارد که هر بانک از طریق اینترنت بانک خود انجام دهد.

۹۳ درصد افراد به شبکه بانکی دسترسی دارند

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار داشت: هم اکنون ۹۷ درصد خدمات بانکی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی گفت: در کشور ماه ۹۳.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال به شبکه بانکی دسترسی دارند، در حالی که این رقم در کشورهای ترکیه و عربستان کمتر از ۹۰ درصد است.

محرمیان بیان‌داشت: یکی از مشکلات بانکداری الکترونیک عدم دسترسی به خدمات اعتباری خرد است و باید اقدامات لازم در بحث اعتبارسنجی انجام شود و مهمترین اولویت ما در سال آینده پرداختن به بحث اعتبارسنجی است.

به گفته وی، رتبه کشور در بحث نوآوری بانکی رو به بهبود است اما قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۱۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.