سفارت آلمان در ایران + اطلاعات کامل

آلمان یکی از کشورهایی است که در چند سال اخیر به‌خاطر شرایط خوب زندگی، توجه ایرانیان زیادی را به‌منظور مهاجرت به خود جلب کرده است. سفارت آلمان در ایران نیز در تهران قرار دارد و محل بررسی ویزاهای بلندمدت و ازدواج است. این سفارت سال‌هاست که پرونده‌ ویزاهای کوتاه‌مدت و موقت خود را به سازمان

کد خبر : 498543
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
سفارت آلمان در ایران + اطلاعات کامل


آلمان یکی از کشورهایی است که در چند سال اخیر به‌خاطر شرایط خوب زندگی، توجه ایرانیان زیادی را به‌منظور مهاجرت به خود جلب کرده است. سفارت آلمان در ایران نیز در تهران قرار دارد و محل بررسی ویزاهای بلندمدت و ازدواج است.

این سفارت سال‌هاست که پرونده‌ ویزاهای کوتاه‌مدت و موقت خود را به سازمان کارگزاری ویزامتریک سپرده است؛ از این رو، اگر درخواست ویزای شنگن آلمان، ویزای تحصیلی، توریستی، کاری، سرمایه‌گذاری و درمانی دارید، می‌بایست به کارگزاری ویزامتریک مراجعه کنید و نیازی ندارید در سفارت آلمان در ایران حضور داشته باشید. البته ممکن است در مسیر دریافت ویزای آلمان، شما به‌ناچار مجبور به مراجعه حضوری یا تماس با مقر این کشور در تهران شوید؛ از این رو کسب اطلاعات درباره این مرکز بسیار مهم است.

همچنین لازم به ذکر است که سفارت آلمان در ایران، اموری از جمله ثبت ازدواج و طلاق افراد با تابعیت آلمانی، صدور پاسپورت برای شهروندان این کشور و همچنین صدور گواهی تولد برای کودکان شهروندان آلمان را پیگیری می‌کند. از طرفی، شما در کارگزاری ویزامتریک می‌توانید روند اداری مختلفی مانند خدمات رزرو وقت سفارت، پر کردن فرم‌های درخواست ویزا، پیکاپ پاسپورت و یا حتی مشاوره درباره نوع ویزای مناسب خودتان را انجام دهید و علاوه بر آن، تأییدیه مدارک خودتان را دریافت کنید و یا لیبل ویزای خود را تغییر دهید.

 

رزرو وقت سفارت آلمان در ایران

همان‌طور که گفتیم اولین و مهم‌ترین موضوع در تعیین رزرو وقت سفارت آلمان در ایران، نوع ویزای درخواستی شماست. اگر خدماتی که شما می‌خواهید مرتبط با ویزای خانواده و یا ویزاهای بلندمدت است، باید برای رزرو وقت مصاحبه به صورت مستقیم به سایت سفارت آلمان در ایران مراجعه کنید؛ چرا که کارگزاری ویزامتریک در این میان نقشی ندارد.

همچنین اگر قرار است یکی از ویزاهای موقت را درخواست دهید، شما باید برای پر کردن فرم‌های ویزا به سایت کارگزاری ویزامتریک سر بزنید.

روند کلی درخواست رزرو وقت سفارت آلمان در ایران و رزرو وقت مصاحبه در کارگزاری ویزا متریک به صورت زیر است:

  1. ابتدا شما باید به سایت مربوطه مراجعه کنید.
  2. فرم درخواست مرتبط به نوع ویزای خود انتخاب کنید و آن را پر کنید. این فرم می‌تواند هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی پر شود. (دقت داشته باشید که اگر قصد درخواست پاسپورت، تأیید سند ازدواج، درخواست تعویض شناسنامه و یا درخواست گواهی تولد دارید، باید فرم‌های متفرقه‌ای را پر کنید که به زبان آلمانی هستند)
  3. از روی راهنماهای درج شده در سایت، مدارک مرتبط با نوع ویزای خود را پیدا کنید. همه مدارک را برای ارائه درخواست آماده کنید.
  4. هزینه رزرو وقت سفارت آلمان در ایران و یا وقت مصاحبه ویزامتریک را پرداخت کنید. (طبق اطلاعیه سایت سفارت، از خرداد 1403 هزینه دریافت وقت مصاحبه برای کودکان 6 تا 12 سال 45 یورو و برای افراد بزرگسال 90 یورو است)
  5. بعد از دریافت تأییدیه پرداخت، حالا می‌توانید زمان وقت سفارت یا ویزا متریک خود را از روی تقویم انتخاب کنید.
  6. ایمیل تأییدیه را در صورت موفقیت دریافت خواهید کرد.

راه های تماس با سفارت آلمان در ایران

سفارت آلمان در ایران تنها در صورت بروز مشکل در مدارک رسمی شهروندان به تماس‌ها پاسخگو است و همچنین شما باید توجه داشته باشید که برای امور اداری مختلف نیاز دارید با بخش‌های مختلف این سفارت تماس بگیرید. اگر امور اداری شما مرتبط با ویزاهای کوتاه‌مدت است، باید با کارگزاری ویزامتریک آلمان در ارتباط باشید. شماره تماس‌های مورد نیاز شما به شرح زیر است:

شماره‌های سفارت آلمان در ایران:

شماره‌تلفن: 021399900000

شماره فکس: 02139991960

شماره برای موارد اضطراری (خارج از ساعت اداری): 09121131007

شماره بخش مطبوعاتی سفارتخانه: 02139991670

شماره کارگزاری ویزامتریک: 02188700343 – 92000125

شماره جهت سؤالات رایج درباره ویزا: 02145301000

ایمیل‌های سفارت آلمان در ایران: دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید از طریق ایمیل از وضعیت پرونده خودتان مطلع شوید، سفارت و کارگزاری، پاسخی به شما نخواهند داد.

ایمیل جهت سؤالات متداول:

[email protected]

[email protected] (سؤالات مرتبط با ویزای دانشجویی)

ایمیل جهت اعتراض به ریجکتی ویزا (ملی و شنگن)

[email protected]

آدرس و ساعت کاری سفارت آلمان در ایران

ممکن است در روند دریافت ویزا و دیگر کارهای اداری نیاز داشته باشید که به سفارت آلمان در ایران یا کارگزاری ویزامتریک مراجعه کنید؛ به این ترتیب، خوب است آدرس این دو مرکز را بدانید و با ساعات کاری آن‌ها آشنا باشید:

آدرس سفارت آلمان در ایران (تهران): تهران، خیابان فردوسی، پلاک 320 تا 324

بخش کنسولی سفارت آلمان در ایران: تهران، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک 7، ساختمان آرین

سفارت آلمان در ایران روی مپ

سفارت آلمان در ایران بلد

سفارت آلمان در ایران نشان

ساعات کاری سفارت آلمان در ایران:

امور مربوط به ویزا: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه ساعت 6:45 تا 14:30 / جمعه و شنبه تعطیل (تنها با تعیین وقت قبلی)

امور مربوط به بخش کنسولی: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه ساعت 6:45 تا 12 / جمعه و شنبه تعطیل (تنها با تعیین وقت قبلی)

دقت داشته باشید که سفارت آلمان در ایران در تعطیلات ایرانی و آلمانی تعطیل است.

آدرس کارگزاری ویزامتریک: خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا)، نبش خیابان بیست و یکم، ساختمان شیراز، طبقه 1، شماره 137

کارگزاری ویزامتریک روی مپ

کارگزاری ویزامتریک بلد

کارگزاری ویزامتریک نشان

ساعات کاری کارگزاری ویزامتریک: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8:00 الی 16:30 / جمعه و شنبه تعطیل

چگونه به سفارت آلمان در ایران بروم؟

برای رفتن به سفارت آلمان در تهران، راحت‌ترین مسیر استفاده از ماشین شخصی است؛ اما ممکن است با توجه به ترافیک محدوده فردوسی دوست نداشته باشید که از ماشین شخصی استفاده کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید از طریق مترو به سفارت آلمان در ایران بروید. از هر خط و ایستگاهی که سوار مترو شوید، باید خود را یا به ایستگاه میدان فردوسی و یا به ایستگاه امام خمینی برسانید. بعد از خارج‌شدن از ایستگاه شما در داخل خیابان فردوسی هستید که یعنی تنها چند متر با سفارت فاصله دارید.

برای رسیدن به کارگزاری ویزامتریک نیز شما به‌ناچار باید از ماشین شخصی استفاده کنید. در اصل مسیر مترویی در نزدیکی این سازمان وجود ندارد؛ اما در نهایت شما می‌توانید در نزدیک‌ترین ایستگاه مترو یعنی ایستگاه میرزای شیرازی پیاده شوید. بعد از پیاده‌شدن شما در خیابان بهشتی قرار دارید که می‌توانید با کمی پیاده‌روی به خیابان وزرا برسید. در اینجای مسیر شما می‌توانید یک تاکسی برای مسیر مستقیم بگیرید و در نهایت سر خیابان بیست و یکم پیاده شوید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.