سدان لوکس سوئدی پس از ۵ سال پلاک ملی شد

امیرمسعود عابدین: ولوو S۹۰ سدان مجلل کمپانی ولوو سوئد است که قرار بود با تغییرات استاندارد هیکو اسپورتیو، توسط داتیس خودرو به بازار کشور وارد بشود. اما متاسفانه با اتفاقات مختلفی که برای بازار خودروی ایران افتاد و همچنین اعمال تحریم‌های مختلف، نتوانست در بازار ایران موفق ظاهر شود. از این خودرو به تعداد ۵

کد خبر : 399834
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
سدان لوکس سوئدی پس از ۵ سال پلاک ملی شد


امیرمسعود عابدین: ولوو S۹۰ سدان مجلل کمپانی ولوو سوئد است که قرار بود با تغییرات استاندارد هیکو اسپورتیو، توسط داتیس خودرو به بازار کشور وارد بشود. اما متاسفانه با اتفاقات مختلفی که برای بازار خودروی ایران افتاد و همچنین اعمال تحریم‌های مختلف، نتوانست در بازار ایران موفق ظاهر شود. از این خودرو به تعداد ۵ دستگاه وارد بازار ایران شده بود که متاسفانه در یکی از گمرکات کشور به مدت ۵ سال، خاک خورد و نتوانست پلاک ملی دریافت کند.

اما حالا پس از گذشت تقریبا ۵ سال و ورود خودروهای باقیمانده در گمرک به بازار، سر و کله این خودرو هم در برخی نمایشگاه‌های کشور باز شده است.

ولوو S۹۰، به معنای واقعی کلمه از زیبایی فوق‌العاده خاصی بهره‌مند بود و در بین رقبای آلمانی خود، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. همان سبک طراحی که در مدل شاسی‌بلند XC۹۰ وجود داشت، در این سدان هم دیده می‌شد. با وجود رینگ‌های اسپرت ۵ پره و برخی ادوات دیگر، دخالت هیکو اسپورتیو در طراحی S۹۰ اصلا کمرنگ نیست.

5911262

در نمای پشتی، انگار که چراغ‌های کشیده و عمودی معروف شاسی‌بلندهای ولوو، به شکل کوچکتری درآمده و متناسب با بدنه یک سدان شده‌اند. نوشته مشکی رنگ هیکو در مرکز درب صندوق به چشم می‌خورد. دو اگزوز دوبل دایره‌ای شکل، جذابیت دیفیوزر را بیشتر کرده‌اند.

 

فضای داخلی S۹۰، همان سادگی و شیک بودن نمای بیرونی را با مقدار زیادی تجمل‌گرایی تلفیق کرده است. نمایشگرهای خاص ولوو، که در XC۹۰ هم دیده می‌شد، در این مدل هم حضور دارد. چیدمان ادوات و کنترلرها در کابین خودرو به شکلی تمیز و مرتب انجام شده که سرنشینان از زیبایی آن واقعا لذت خواهند برد.

دکمه‌های کابین این خودرو در عین سادگی به شکل الماس گونه طراحی شده‌اند.

5911259

S۹۰ در حالت استاندارد با سه پیشرانه بنزینی تولید می‌شود. نسخه T۶ که قوی‌ترین مدل این سدان لوکس است با موتور دو لیتری توربو، قدرت ۳۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ساخت Aisin ژاپن، وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را برعهده دارد.

در مدل‌های T۵ می‌توان سیستم دو دیفرانسیل را بر روی خودرو سفارش داد. نسخه‌های T۵ با همین پیشرانه قدرت ۲۴۶ و ۲۵۱ اسب بخاری و همچنین گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر تولید می‌کنند.

5911260

در آن زمان، با توجه به نوع سفارش گذاری و پیشرانه، ولوو S۹۰ قیمتی بین ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار در بازار جهانی داشت. با سفارشی‌سازی های هیکو اسپورتیو، قیمت S۹۰ چند هزار دلار گرانتر می‌شود.

طبق تصاویر موجود، از بین ۵ دستگاهی که وارد ایران شد، یک دستگاه از مدل T۶ و چهار دستگاه دیگر از مدل T۵ بودند.

5911274

در اواسط سال ۹۸، داتیس خودرو قرار بود این ۵ دستگاه را با قیمتی بیش از ۳ میلیارد تومان از گمرک خارج کند؛ اما با توجه به اتفاق نیفتادن این امر، به احتمال زیاد این خودرو در بازار ایران، با توجه به کمیاب و صفر کیلومتر بودن، و همچنین تعیین قیمت ۱۳ تا ۱۵ میلیاردی برای مدل XC۹۰؛ احتمالا این خودرو هم وارد باشگاه ۱۵ تا ۲۰ میلیاردی‌ها شود! البته اگر بالاتر از این عدد نرود!



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.