سایت تاریخی ملی ABBOT PASS REFUGE CABIN

سایت تاریخی ملی Abbot Pass Refuge Cabin (Abbot Pass Hut) یک پناهگاه کوهستانی با ارتفاع بالا است که در سال 1922 توسط راهنماهای سوئیسی در Abbot Pass ساخته شد و در ارتفاع 2926 متری از سطح دریا در شکاف قاره ای بین دریاچه اوهارا در پارک ملی یوهو و دریاچه قرار دارد. لوئیز در پارک

کد خبر : 171058
تاریخ انتشار : جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۶
سایت تاریخی ملی ABBOT PASS REFUGE CABIN


سایت تاریخی ملی Abbot Pass Refuge Cabin (Abbot Pass Hut) یک پناهگاه کوهستانی با ارتفاع بالا است که در سال 1922 توسط راهنماهای سوئیسی در Abbot Pass ساخته شد و در ارتفاع 2926 متری از سطح دریا در شکاف قاره ای بین دریاچه اوهارا در پارک ملی یوهو و دریاچه قرار دارد. لوئیز در پارک ملی بنف.

Abbot Pass Refuge Cabin در سال 1992 به دلیل ساخت آن در سنت طراحی روستایی و ارتباط آن با تفریحات در فضای باز در پارک های ملی به عنوان یک مکان تاریخی ملی اعلام شد. کلبه توسط باشگاه آلپاین کانادا (ACC) اداره می شود و یک مقصد تابستانی محبوب برای کوهنوردان قوی و پایگاهی برای کوهنوردانی است که قصد صعود به قله Lefroy یا کوه ویکتوریا را دارند.

هنگامی که در سال 1922 ساخته شد، شیب جنوب شرقی زیر کلبه توسط برف و یخ دائمی پوشیده شده بود و سنگ و خاک زیرین را از فرسایش محافظت می کرد. از آن زمان، برف و یخ فروکش کرده و شیب تند و تثبیت نشده زیر کلبه را در معرض ذوب شدن و فرسایش آب های سطحی قرار داده است. فرسایش اولین بار در سال 2016 مشاهده شد. کلبه Abbot Pass زمانی که فرسایش در سال 2018 ادامه یافت به روی بازدیدکنندگان بسته شد. بخشی از شیب زیر پایه کلبه در سال 2021 سقوط کرد و مستقیماً بر پایه کلبه تأثیر گذاشت.


جدول زمانی
:

· 1922: کلبه پناهگاه Abbot Pass (کلبه Abbot Pass) ساخته شد

· 1968: شعبه Dominion Parks (که امروزه به عنوان Parks Canada شناخته می شود) کلبه را تصاحب کرد.

· 1973: Abbot Pass Refuge Cabin بازسازی شد

· 1985: باشگاه آلپاین کانادا عملیات کلبه را بر عهده گرفت

· 1992: Abbot Pass Refuge Cabin به عنوان یک مکان تاریخی ملی تعیین شد

· 2012: پارکس کانادا ارتقای سقف و زهکشی را تکمیل کرد

· 2014: پارکس کانادا مرمت سنگ تراشی را تکمیل کرد

· 2016: ناپایداری اولیه شیب به پارکس کانادا گزارش شد

· 2017: ارزیابی ژئوتکنیکی پایداری شیب آغاز شد

· 2018: کلبه بسته شد و کار پایداری شیب اولیه برای نصب لنگرهای سنگی در زیر کلبه انجام شد.

· 2019: شرایط نامساعد آب و هوایی باعث ایجاد نگرانی های ایمنی در سایت شده و از کار بیشتر پایداری شیب جلوگیری می کند.

· 2020: اقدامات بهداشتی COVID-19 از تکمیل کار بیشتر پایداری شیب جلوگیری می کند

· 2021: فرسایش شیب بیشتر رخ می دهد که بر پایه کلبه تأثیر می گذارد.

o بسته شدن منطقه به گذر Abbot و دو مسیر نزدیک آن گسترش یافت

o دومین ارزیابی ژئوتکنیکی انجام شد

o ثبت میراث تکمیل شد

· 2022 (پیش بینی شده): Abbot Pass Hut حذف شد


کار تثبیت شیب 2018

پارکس کانادا کار تثبیت شیب قابل توجهی را در سال 2018 انجام داد. بیش از 600000 دلار برای نصب لنگرهای سنگی در شیب زیر کلبه هزینه شد. مکان دور این کار را بسیار چالش برانگیز کرده است. ارتفاع Abbot Pass مقدار وزنی را که هلیکوپترها می توانند هنگام آوردن مواد و تجهیزات به محل حمل کنند کاهش می دهد و شرایط آب و هوایی و زمینی مناسب تنها برای چند هفته در هر سال وجود دارد.

آب و هوا در سال 2019 نامساعد بود و کار ایمن در آن سال امکان پذیر نبود. محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-19 مانع از کار در سال 2020 شد.

در تابستان 2021، درجه حرارت بالا در گذرگاه به فرسایش بیشتر شیب کمک کرد و شروع به تأثیرگذاری بر خود کلبه کرد. تقریباً 114 متر مکعب مواد از شیب های زیر کلبه سقوط کرد. پارک های کانادا نسبت به فرسایش اضافی هشدار داده شد و بلافاصله ارزیابی دوم ژئوتکنیکی را انجام داد.


یافته های ارزیابی ژئوتکنیکی 2021

ارزیابی ژئوتکنیکی 2021 نرخ ذوب یخ‌زدگی دائمی را بالاتر از حد پیش‌بینی‌شده و در نتیجه سطوح بالاتری از فرسایش شیب نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی نشان داد. همچنین شواهد جدیدی از جمله شکاف‌های سنگ‌تراشی پیدا کرد که نشان می‌دهد کل کلبه تحت تأثیر فرسایش شیب قرار گرفته است. ارزیابی سال 2018 احتمالاً مقدار سنگ بستر زیر شالوده کلبه را بیش از حد برآورد کرده است. بر اساس این یافته‌ها، بعید است که تلاش‌های تثبیت شیب اضافی کلبه را در مکان فعلی‌اش حفظ کند.

Abbot Pass Hut به روی همه بازدیدکنندگان بسته است و یک منطقه برای Abbot Pass بسته است. برای ایمنی، پارکس کانادا در نظر دارد کلبه را در بهار 2022 برچیده و به طور قابل توجهی حذف کند.


حذف کلبه

پارک های کانادا حفاظت از مکان های تاریخی ملی مانند Abbot Pass Refuge Cabin را بسیار جدی می گیرد. آژانس هنگام برنامه ریزی برای حذف اساسی کلبه، تلاش برای تخریب آن را به گونه ای در نظر گرفت که امکان بازسازی کلبه، چه در گذر ابوت یا در مکان دیگری، فراهم شود. این گزینه به دو دلیل امکان پذیر نیست:

· وضعیت ناپایدار کلبه و شیب ها در گذر Abbot به این معنی است که کارهای ظریف مورد نیاز برای این نوع جابجایی خطرات زیادی برای سلامت و ایمنی کارکنان و پیمانکاران پارک کانادا ایجاد می کند.

· بر اساس مشاوره با متخصصان سنگ تراشی تاریخی، نوع مصالح به کار رفته در ساخت کلبه (عمدتاً سنگ آهک) در صورت جابجایی احتمال شکستگی دارد و برای برداشتن و بازسازی مناسب نیست.

یک ثبت کامل میراث برای کمک به دانش موجود از سایت و ایجاد فرصت‌هایی برای ادامه ارائه ارزش میراث کلبه Abbot انجام شد. همچنین تلاش خواهد شد تا مقداری از مواد از کلبه برای استفاده در کارهای بزرگداشت آتی ذخیره شود.

پارک‌های کانادا با گروه‌های بومی، ذینفعان و طرف‌های علاقه‌مند برای شناسایی گزینه‌هایی برای بزرگداشت داستان کلبه و اهمیت آن برای کوهنوردی در کانادا همکاری خواهد کرد. جزئیات بیشتر در مورد این مشاوره ها به محض در دسترس قرار گرفتن ارائه خواهد شد.

-30-

گالری عکس – سایت تاریخی ملی کلبه پناهگاه ابوت هات https://1drv.ms/u/s!Aknoxkfq8QQrgXGCaUF4M9aHXjXn?e=kNW5c0



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.