ساکنان هنگ کنگ در سال 2022 بیش از 216 میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری های رمزنگاری ضرر کردند – مقررات بیت کوین نیوز

به گفته پلیس هنگ کنگ، در سال 2022، 2336 مورد مربوط به کلاهبرداری رمزنگاری گزارش شده است که در آنها بیش از 216.6 میلیون دلار از دست رفته است. اگرچه زیان های مربوط به کلاهبرداری های رمزنگاری تنها بیش از 10٪ از تقریباً 23000 جرم فناوری گزارش شده را تشکیل می دهد، اما هنوز هم

کد خبر : 331112
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
ساکنان هنگ کنگ در سال 2022 بیش از 216 میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری های رمزنگاری ضرر کردند – مقررات بیت کوین نیوز


به گفته پلیس هنگ کنگ، در سال 2022، 2336 مورد مربوط به کلاهبرداری رمزنگاری گزارش شده است که در آنها بیش از 216.6 میلیون دلار از دست رفته است. اگرچه زیان های مربوط به کلاهبرداری های رمزنگاری تنها بیش از 10٪ از تقریباً 23000 جرم فناوری گزارش شده را تشکیل می دهد، اما هنوز هم بیش از نیمی از 407.7 میلیون دلاری را تشکیل می دهد که توسط کلاهبرداران آنلاین از دست رفته است.

کلاهبرداری های مرتبط با رمزنگاری بیش از 10 درصد از جرایم فناوری گزارش شده را تشکیل می دهند

گزارشی حاکی از آن است که ساکنان هنگ کنگ در مجموع 216.6 میلیون دلار (1.7 میلیارد دلار هنگ کنگ) از طریق کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال متحمل ضرر شده اند که کمی بیش از نیمی از 407.7 میلیون دلاری است که در سال 2022 به کلاهبرداران آنلاین از دست رفته است. افزایش بیش از دو برابری زیان های مربوط به کلاهبرداری رمزارز به دنبال افزایش 67 درصدی تعداد قربانیان از 1397 مورد گزارش شده در سال 2021 به 2336 مورد تا پایان سال گذشته است.

با این حال، طبق داده‌هایی که طبق گزارش‌ها توسط مجری قانون هنگ‌کنگ به اشتراک گذاشته شده است، جرایم مربوط به کلاهبرداری رمزنگاری بیش از 10 درصد از تقریباً 23000 جنایت فناوری گزارش‌شده در سال 2022 را تشکیل می‌دهند. اگرچه پلیس موفقیت‌هایی در رهگیری و مسدود کردن حواله‌های سیمی به آن داشته است. کلاهبرداران، یک منبع داخلی که در گزارش اخیر ساوت چاینا مورنینگ پست نقل شده است، ادعا کرد که استفاده روزافزون کلاهبرداران از رمزنگاری، کار ردیابی وجوه دزدیده شده را «سخت‌تر» می‌کند.

به گفته یکی از منابع داخلی ناشناس، ترجیح فرضی کلاهبرداران آنلاین برای رمزنگاری ممکن است به توضیح اینکه چرا مقدار وجوه رهگیری شده به سطوحی که آخرین بار در سال 2019 مشاهده شده بود کاهش یافته است. گفته می‌شود پلیس هنگ کنگ برای مقابله با ترجیح فزاینده کلاهبرداران برای کلاهبرداری‌های رمزنگاری در ماه فوریه هشداری صادر کرده و به ساکنان هشدار داد که مراقب نوعی کلاهبرداری باشند که دوستداران حیوانات را هدف قرار می دهد.

کلاهبرداری های عاشق حیوانات خانگی

طبق گزارش South China Morning Post، این هشدار پس از آن صادر شد که یک زن ناشناس بیش از 760000 دلار بیت کوین خود را در مقابل کلاهبردار از دست داد که به عنوان یک عاشق حیوان خانگی در حال فروش یک بچه گربه ظاهر شده بود. بر اساس گزارش‌ها، کلاهبردار قربانی را متقاعد کرد تا قبل از ناپدید شدن، وجوه خود را در 40 تراکنش انتقال دهد. در موردی دیگر، گفته می‌شود که فردی 63 ساله بیش از 1.5 میلیون دلار به یک کلاهبردار که خود را به عنوان یک متخصص ارزهای دیجیتال معرفی کرده بود، از دست داده است.

علاوه بر کلاهبرداری های رمزنگاری، آمارهای پلیس هنگ کنگ نشان می دهد که مجری قانون حدود 1884 کلاهبرداری سرمایه گذاری آنلاین شامل 926 میلیون دلار هنگ کنگ را مدیریت کرده است. [$118 million]” این ارقام همچنین نشان می دهد که کلاهبرداری هایی که جویندگان کار را هدف قرار می دهد از 1063 مورد گزارش شده در سال 2021 به 2884 مورد در سال 2022 افزایش یافته است.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.