سازمان ملل: تحولات ونزوئلا را با نگرانی دنبال می‌کنیم

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی درباره تحولات ونزوئلا به خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با نگرانی تحولات ونزوئلا را از زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه از جمله تصمیم مقامات ونزوئلا برای صدور حکم بازداشت ادموندو گونزالس، نامزد اپوزیسیون ریاست

کد خبر : 491682
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
سازمان ملل: تحولات ونزوئلا را با نگرانی دنبال می‌کنیم



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی درباره تحولات ونزوئلا به خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با نگرانی تحولات ونزوئلا را از زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه از جمله تصمیم مقامات ونزوئلا برای صدور حکم بازداشت ادموندو گونزالس، نامزد اپوزیسیون ریاست جمهوری، دنبال می کند.

دفتر دادستانی کل ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از دادگاه‌های این کشور حکم بازداشت ادموندو گونزالس نامزد مخالفان دولت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ونزوئلا را صادر کرده است.

سخنگوی سازمان ملل افزود: دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار حمایت کامل و احترام به حقوق بشر است. او یادآوری می کند که هیچ کس نباید مورد بازداشت یا دستگیری خودسرانه قرار گیرد و همچنان از همه طرف ها می خواهد که اختلافات انتخاباتی را با روش های مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

دوجاریک تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل از همه احزاب به ویژه رهبران سیاسی و حامیان آنها می خواهد که از خشونت پرهیز و از الفاظ تحریک آمیز و تنش زا خودداری کنند.

دبیرکل سازمان ملل از تلاش های جامعه بین المللی برای حمایت از راه حل ها بر اساس مذاکره میان ونزوئلایی ها با احترام کامل به قوانین بین المللی استقبال می کند.

به گزارش ایرنا، پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی نیکلاس مادورو، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

روز دوشنبه (۲۹ ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ۶ سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهور منتخب» خواندند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

۳۱۰۳۱۰



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.